دستگاه تست مقاومت در برابر کشش و فشار
همان طور که از نام این دستگاه مشخص است ورق کاغذ و مقوا را در برابر فشار ها و انواع کشش بررسی می کند. این دستگاه ورق را در دو حالت افقی و عمودی مورد بررسی قرار می دهد.دستگاه تست مقوا و مقاومت آن در برابر له شدناین دستگاه برای تست های RCT ، FCT ، ECT و … انجام شده و به تست کاغذ ، مقوا و کارتن در برابر فشار های زیاد پرداخته تا مشخص شود که ورقه مقوا چقدر مقاومت داشته و قابل اطمینان است.

دستگاه شفافیت سنج مقوا
این دستگاه تست کارتن کاربرد زیادی در آزمایشگاه های مقاومت سنجی در برابر کاغذ و مقوای سلولوزی دارد. در واقع این تست برای تعیین میزان شفافیت ، روشنی و یا زردی کاغذ انجام می شود.دستگاه اندازه گیری ضخامت مقواهدف این دستگاه تست مقوا تعیین ضخامت کارتن و کاغذ آن هم با فشار 10 کیلوپاسکالی و بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی است.

دستگاه سنجش نرمی
انواع دستمال کاغذیاین دستگاه می تواند در بخش های مختلف استفاده شود، اما بیشترین کاربرد را برای تست دستمال کاغذی دارد. میزان مقاومت دستمال کاغذی و به طور کلی کاغذ های نرم برابر است با خمش دستمال بین 2 فاصله لبه توسط تیغه تعیین کننده مقدار نرمی آن.دستگاه کاترگرماژاین دستگاه در واقع پر کاربردترین دستگاه در آزمایشگاه های تست کاغذ و مقوا است. نمونه هایی که در این دستگاه استفاده می شود دارای مساحتی به اندازه 100 سانتی متر مربع و به صورت دایره بوده که توسط تیغه هایی، آن هم با دقتی بسیار بالا بریده شده و توسط ترازو هایی دقیق وزن می شوند.

دستگاه تست کاغذ شقی ورق
این دستگاه تست مقوا و ورق یکی از پرکاربرد ترین ها است. کار این دستگاه تعیین میزان مقاومت ورق در برابر هر گونه خم شدن یا ایجاد شق روی برگه است که با استفاده از روشی با نام Taber انجام می شود.از جمله ویژگی های دستگاه شقی سنج کاغذ و مقوا

  • منطبق بر استاندارهای بین المللی بوده
  • بدنه دستگاه دارای عمق 270 سانتی متری، 170 سانتی متر عرض و 350 سانتی متر ارتفاع
  • چرخش صفحه دستگاه با 200 درجه در دقیقه
  • امکان تنظیم زوایای دستگاه
  • دارای وزنه های استاندارد برای هر کدام از نمونه های کاغذی یا مقوایی
  • دارای گونه های اینکودر برای اندازه گیری زوایای دقیق مقوا که ساخت کره است
  • دارای قابلیت نصب صفحه نمایش 3 اینچی رنگی



دستگاه تست مقوا و مقاومت در برابر پاره شدن
یکی دیگر از دستگاه های تست مقوا و انواع کارتن بسته بندی
، دستگاه تست مقاومت در برابر پاره شدن است. این دستگاه تست کارتن و مقوا ، آن ها را از نظر مقاوت در برابر پاره شدن بررسی می کند. خود این دستگاه در دو مدل آنالوگ و دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته و کار تعیین مقاومت کاغذ را انجام می دهد.

دستگاه مقاومت فشاری جعبه مقوا و کارتن
این دستگاه نیز مقاومت عمودی و طولی کاغذ را در برابر فشار اندازه می گیرد. در هر آزمایشگاه تست کاغذ و مقوا باید یکی از این نمونه دستگاه ها وجود داشته باشد.دستگاه براق سنجیاین دستگاه را تولید کرده اند تا در آزمایشگاه میزانی از براقی کاغذ و مقوا را مورد بررسی قرار دهد. در این تست ورق، مقوا یا کاغذ را در زاویه های تابشی 20، 60 و 80 درجهت تست می کنند تا میزان درخشندگی و براق بودن سطح را بفهمند.

دستگاه رطوبت سنج
از نامش مشخص است که با چه هدفی ساخته شده است. می دانیم که از اصلی ترین دشمنان کاغذ و محتویات شبیه به آن، رطوبت است. به محض رسیدن یک قطره آب به آن سریع چروک شده و دیگر به راحتی قابل استفاده نیست. این دستگاه نیز با هدف اندازه گیری مقاومت کاغذ در برابر رطوبت و در سه مدل ساخته شده است.مدل اول جهت اندازه گیری رطوبت کاغذ در انبار مورد استفاده است. در مدل دوم سنسوری با طول 60 سانتی متر داشته که به اندازه گیری رطوبت داخل خودرو و کامیون مربوط بوده و در مدل سوم از این دستگاه تست مقوا و کاغذ ، به صورت آنلاین روی خط تولیدی نصب شده و میزان رطوبتی که ورق دارد را اندازه گیری کرده و همان جا مقدار زیاد از حد انتظار را اخطار خواهد داد

.دستگاه تعیین میزان جذب آب
در این دستگاه وزن اولیه وزن کاغذ را قبل و بعد از جذب آن اندازه گرفته و تعیین می کنند که چه مقدار رطوبت می تواند ورق را از کیفیت دور کند.این دستگاه که به روش مرکب کار را انجام می دهد دارای ویژگی های زیر است:


  • ساخته شده طبق استاندارد ISO 535
  • دارای مساحت سطح مخزنی برابر با 100 میلی متر مربع
  • دارای جنس غلتک از استیل زنگ نزن و با روکشی از کروم سخت
  • طراحی زیبا و مناسبی بر اساس استاندارد ملی
  • دارای مخزن آب و بدنه از جنس آلومینیوم
  • وزن خشک کننده 10 کیلوگرمی



دستگاه سنجش میزان نفوذ پذیری هواهمانطور که از نامش بر می آید این دستگاه تست مقوا و کاغذ ، قابلیت نفوذ پذیر بودن هوا را در ورقه نشان می دهد. ورقه تولیدی نباید هیچ گونه سیالی را به داخل خود راه دهد؛ چراکه سریع و در کمترین زمان از بین خواهد رفت، حتی اگر هوا باشد.