سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

بالاخره گرمایش از کف ممنوعه یا نه؟

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: بالاخره گرمایش از کف ممنوعه یا نه؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    12
    پسندیده
    2
    مورد پسند: 27 بار در 7 پست
    میزان امتیاز
    455

    بالاخره گرمایش از کف ممنوعه یا نه؟

    بالاخره گرمایش از کف ممنوعه یا نه؟
    گرمایش از کف ممنوع!:
    معماری نیوز : این خبر که در نامه ایی از سوی یکی از روسای استانی سازمان مسکن و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی استان مذکور می باشد ، حاکی از این است که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با ابلاغ دستور العملی به تمامی سازمان های مسکن و شهرسازی در سراسر کشور استفاده از سیستم گرمایش از کف را غیر مجاز اعلام کرده است .
    نگاهی گذرا به این خبر نشان از فاجعه ای عمیق دارد و آن حق وتویی است که صدا و سیما با استفاده از قدرت رسانه ای اش در مقابل بخشنامه های دولتی برای خود قائل است .
    نمونه بارز آن که در گزارشات پیش از این ذکر شد استفاده از رسانه جمعی برای تبلیغ سیستم گرمایش از کف است و این در حالی که این سیستم و استفاده از آن در کف ساختمان ها مدت ها بیش از جانب سازمان بهداشت اروپا ممنوع شده است .
    به عبارتی دیگر این سازمان به دو دلیل عمده این سیستم را غیر مجاز اعلام کرد :
    ۱- سیستم گرمایش از کف موجب بار دار شدن پرزهای فرش و یا موکت شده و موجب معلق ماندن آنها در هوا می شود به این صورت از طریق تنفس وارد مجاری تنقسی شده و به سرطان می انجامد .
    ۲- استفاده از سیستم مذکور به دلیل تماس مستقیم گرما با دست و یا پا و ورود مستقیم آن به بدن عوارضی چون واریس و پوکی استخوان به همراه دارد.
    حال در ایران نیز مرکز تخقیقات ساختمان و مسکن این معایب را تشخیص داده و استفاده از محصول فوق را در سراسر کشور ممنوع ساخته است . در حالی که صدا و سیما در اقدامی آشکار در برنامه ایی که شاید صدها هزار بیننده داشته باشد به تبلیغ این سیستم منسوخ و ممنوع روی آورده است .
    و به نظر می آید که مرکز تحقیقات ساختمان نیز از قدرت قانونی چندانی برخوردار نیست تا بتواند با این تخلف صدا و سیما برخورد کند .
    این ضعف در قدرت مرکز تحقیقات باعث می شود با توجه به اثر تبلیغات در عصر حاضر ، تمایل عمومی برای استفاده از سیستم گرمایش از کف افزایش پیدا کند و مردم بدون اطلاع از معایب و نواقص سیستم مذکوراز آن در ساختمان های مسکونی خود استفاده کنند و به این ترتیب نادانسته خطراتی را به جان بخرند که سالها بعد اثر آن مشخص می شود .
    در این میان مافیای صنعت ایران با استفاده از قدرت رسانه جمعی و تعاملی دو سویه با صاحب این رسانه در راستای جبران کسری بودجه های صدا و سیما ، با استفاده از این اقبال عمومی جیب خود را پر پول تر سازند .
    اما آن چه در این میان حائز اهمیت است تاثیر این اقبال همگانی در نادیده انگاشتن بخشنامه های دولتی است چرا که با افزایش استقبال عمومی از این گونه سیستم ها و گسترش بازار خرید و فروش استفاده از آن در تمامی ساخت و سازها به امری عادی تبدیل می شود و این به معنای به فراموشی سپردن دستورالعمل ها و استانداردهای مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است.
    اگر چه سکوت وزارت مسکن و رئیس مرکز تحقیقات که خود یکی از معاونین وزیر مسکن و شهرسازی است در قبال این موضوع جالب توجه است اما موضوع بحث برانگیز این اقدام یک واقعیت تلخ است و آن خروج مرکز تحقیقات ساختمان مسکن از چرخه نظارتی تولیدات صنعتی حوزه ساختمان است .




    جوابیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به خبر «گرمایش از کف ممنوع/ صدا و سیما هنوز تبلیغ می*کند»

    در پی انتشار خبری از سوی سایت خبری معماری*نیوز مبنی بر ابلاغ دستورالعملی از سوی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به تمامی سازمان*های مسکن و شهرسازی کشور که استفاده از سیستم گرمایش از کف را غیرمجاز اعلام کرده است، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ضمن تکذیب این خبر اعلام می*دارد که هیچگونه دستورالعملی را دال بر عدم استفاده از سیستم فوق به سازمان*های مسکن و شهرسازی استان*ها ابلاغ ننموده است.
    تحقیق و بررسی بر روی این سیستم به عنوان یکی از سیستم*های رایج تاسیساتی از جمله پروژه*های تحقیقاتی انجام شده در بخش تاسیسات ساختمانی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است که نتایج حاصل از این تحقیقات به شرح ذیل می*باشد:
    ۱- اعطای گواهینامه فنی به لوله*های پلیمری که قابلیت کاربری در سیستم*های گرمایش کفی را دارند و الزامات مربوطه را لحاظ می*نمایند.
    ۲- برگزاری ۲ کارگاه آموزشی در دو سال اخیر با موضوع گرمایش کفی و ارائه ۱۲ عنوان مقاله و نیز برنامه*ریزی جهت برگزاری سومین کارگاه آموزشی در خرداد ماه سال جاری به منظور ارائه نتایج تحقیقات صورت گرفته بر روی این سیستم به منظور آشنایی متخصصین و دست*اندرکاران
    ۳- چاپ کتاب «لوله*های پلیمری» نشریه شماره (۴۲۹)، همچنین اقدام برای چاپ کتابی با موضوع سیستم گرمایش کفی تحت عنوان «سیستم گرمایش کفی (انتخاب، طراحی، نصب، راه*اندازی، سرویس و نگهداری)» (در زیر چاپ می*باشد.)
    ۴- برگزاری دو دوره کنفرانس بین*المللی تاسیسات و سیستم*های گرمایشی و سرمایشی و راهبری کمیته علمی آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و ارائه مقالات متعدد در خصوص سیستم گرمایش کفی
    جهت کسب اطلاعات دقیق تر به لبنک زیر مراجعه فرمایید.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    2 کاربر مقابل پست mobineftekhari عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    12
    پسندیده
    2
    مورد پسند: 27 بار در 7 پست
    میزان امتیاز
    455
    توضیحات معماری نیوز:

    نکته اول:

    در متن جوابیه آمده است: خبر منتشره در سایت خبری معماری نیوز، با عنوان «گرمایش از کف ممنوع/ صدا و سیما هنوز تبلیغ می*کند» ....

    معماری نیوز: تیتر منتشر شده در معماری نیوز "حق وتوی صدا و سیما برای بخشنامه های دولتی" بوده است و تیتر مورد اشاره آن مرکز توسط دیگر سایتهای خبری که به نقل از معماری نیوز این خبر را منتشر کرده اند ، درج گردیده که دوستان روابط عمومی آن سازمان معظم را به دقت بیشتر دعوت می نماییم.

    در متن جوابیه آمده است: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ضمن تکذیب این خبر اعلام می*دارد که هیچگونه دستورالعملی را دال بر عدم استفاده از سیستم فوق به سازمان*های مسکن و شهرسازی استان*ها ابلاغ ننموده است.

    معماری نیوز: آیا مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بعنوان تنها مرجع تایید کننده این گونه سیستمها در ایران ، آیا مجوزی هم مبنی بر تایید و تشویق استفاده از این سیستم در منازل مسکونی (نه استخر ، سونا ، استادیوم های ورزشی و یا مرغداریها و ...) صادر نموده است ؟

    در متن جوابیه آمده است: تحقیق و بررسی بر روی این سیستم به عنوان یکی از سیستم*های رایج تاسیساتی

    معماری نیوز: آیا رایج بودن یک سیستم و یا هر سیستمی در کشور ، دلیلی بر تایید آن سیستم از نظر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن می باشد ؟ که اگر اینگونه هست که تکلیف ویرانی های زلزله تهران قابل پیش بینی است و نکته دیگر اینکه تحقیق و برسی صرفا می تواند تایید یا عدم تایید یک سیستم گرمایش باشد ؟

    در متن جوابیه آمده است: اعطای گواهینامه فنی به لوله*های پلیمری که قابلیت کاربری در سیستم*های گرمایش کفی....

    معماری نیوز: آیا استاندارد بودن یک لوله به تنهایی ، دلیل بر استاندارد بودن و گواهی سلامت کل آن سیستم گرمایشی می باشد ؟
    لوله به تنهایی نمی تواند مضر باشد. اما استفاده آن در یک سیستم غیر استاندارد گرمایشی می تواند بسیار زیان بار و مضر باشد.

    در متن جوابیه آمده است: برگزاری 2 کارگاه آموزشی در دو سال اخیر با موضوع گرمایش کفی و ارائه 12 عنوان مقاله و نیز برنامه*ریزی جهت برگزاری سومین کارگاه آموزشی در خرداد ماه سال جاری و ...

    معماری نیوز: کدام یک از مراکز تحقیقاتی و تصمیم گیری در دنیا را سراغ دارید که با برگزاری همایش و سمینار و نگارش چند مقاله و کتاب ، تاییدیه یک سیستم گرمایشی که مستقیما با جان و سلامت انسانها در ارتباط است ، مجوز و تاییده صادر نماید ؟ (مگر در ایران و آن هم در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن)

    مدیران و مسئولین مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ؛ قطعا مطلع هستند که "سیستم گرمایش از کف" در ایران نشان استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات جمهوری اسلامی ایران ندارد.
    لطفا دوستان و همکاران جناب آقای دکتر فاطمی عقدا ؛ بجای پرداختن به موضوعاتی مانند ارسال جوابیه و ... چاره ای بیندیشند تا جان و مال و سلامت مردم و هموطنانمان با نامه نگاری ها و صدور بخشنامه های مشکوک و ... به خطر نیفتد.

    ردپایی که مسئولین یک سازمان دولتی که بیرق قانون و نظارت قانونی در دست دارد را مجبور به پاسخهای بی منطق و سست و غیر قابل توجیه می نماید.

    و اما تولید کنندگان و صاحبان صنایع محترم نیز لطفا بجای ایجاد سد و مزاحمت در آگاهی رسانی اصحاب رسانه ، دنبال استاندارد سازی و تاییدیه قانونی از مراکز موجه نمایند تا وقت گرانبهای خود را صرف لابی گری ننمایند.
    سایت خبری معماری نیوز در آینده ای بسیار نزدیک اقدام به انتشار اسامی و افرادی در رابطه با مسائل پشت پرده این محصول غیر استاندارد خواهد کرد.

    به امید روزی که برای سلامتی هم میهنان عزیزمان بکوشیم.

    سایت خبری معماری نیوز
    2 کاربر مقابل پست mobineftekhari عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    157
    هرچی که لازمه درباره گرمایش از کف بدونید اینجا هست
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 04:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو