کندن کاغذ دیواری از روی دیوار در طراحی و دکوراسیون داخلی یک کار ضروری و تا حدی سخت است. چربی یا آلودگی که به مرور زمان روی کاغذ دیواری به جا مانده، قدیمی شدن آن ها و آسیب دیدن دیوارها باعث می شود کاغذ دیواری شما جلوه خوبی نداشته باشد، بنابراین اگر قصد تغییر در دکوراسیون اتاق دارید باید قبل از آن انرژی خود را برای کاغذ دیواری های قدیمی صرف کنید.

بنابراین لازم است برای اینکه بتوانید تغییری در دیوار های خود ایجاد کنید، در مرحله اول لازم است کاغذ های قبلی را از دیوار خود جدا کنید.
سرعت کندن کاغذ دیواری به عوامل مختلفی بستگی دارد: نوع کاغذ دیواری آن ، مدت زمانی که از نصب آن می گذرد و اینکه چقدر خوش شانس هستید! چندین روش برای این موضوع وجود دارد که برای شما بیان می کنیم.

اگر تصمیم به کندن کاغذ دیواری گرفته اید احتمالا برایتان این سوال پیش آمده است که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

برای شروع..
قبل از تهیه ابزارهای مورد نیاز این کار، با آزمایش اینکه چقدر کاغذ دیواری شما به دیوار چسبیده است ، شروع کنید. گوشه ای از کاغذ دیواری را بگیرید و آن را بکشید تا ببینید که چسبندگی آن به دیوار به چه اندازه است. اگر به راحتی در قطعات بزرگ و بدون آسیب قابل توجهی به گچ جدا می شود ، من پیشنهاد می کنم که شما فقط نیاز به استفاده از ابزارهای معمولی مانند کاتر و کاردک دارید.





در اکثر مواقع می توان با استفاده از کاتر و کاردک [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] براحتی کنده می شود. اما اگر براحتی کنده نشود شاید نیاز به محلول های شیمیایی داشته باشید.
در ابتدا با استفاده از یک ابزار سوراح های کوچکی روی سطح کاغذ دیواری ایجاد کنید.پس از آن می توانید راه های زیر را امتحان کنید:

  • با استفاده از یک آپاش یا غلتک آغشته به آب کاغذ دیواری را ازدیوار جدا کنید
  • استفاده از بخار آب برای حل کردن چسب کاغذ دیواری در آب. سوراخ های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری باعث میشود بخار آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ کرده و با نرم کردن چسب آن کندن آن را راحت تر کند.
  • استفاده از حلال شیمیایی زمانی به کار می رود که آب و بخار آب نتواند چسب کاغذ دیواری را بهتر از حلال شیمیایی استفاده کنید. این حلال چسب کاغذ دیواری را در خود حل کرده و باعث می شود کاغذ دیواری براحتی از دیوار جدا شود.



بعد از اینکه چسب کاغذ دیواری نرم شد و احساس کردید که کاغذ دیواری براحتی از دیوار جدا می شود زمان آن است که با استفاده از کاردک آن را جدا کنید. جدا کردن کاغذ دیواری از لبه های پایینی کاغذ دیواری و درز بین دو تیکه شروع کنید. بخش کوچکی از آن را با کاردک جدا کرده و بقیه آن را با دست از دیوار جدا کنید. در بسیاری موارد پیش خواهد آمد که بخش هایی از کاغذ دیواری همچنان به دیوار چسبیده باقی بماند. اما جای نگرانی نیست آگر آن را با آب خیس کنید می توانید براحتی آن ها را جدا کنید. موارد مهم در کندن کاغذ دیواری

همانند نصب [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، جدا سازی آن از دیوار نیز کار چندان سختی نیست. تنها کافی است که بخشی از وسایل منزل را از دیوار ها دور نگهدارید.

کاهی مواقع در صورتی که کاغذ ها مدت زمان زیادی بر روی دیوار چسبیده باشند می توان برای نصب کاغذ دیواری جدید نوع قدیمی را از دیوار جدا نکرد. البته در این صورت از چسب نمی توان برای نصب کاغذ دیواری استفاده کرد. به خصوص زمانی که کاغذ دیواری شما وینیل است و قرار است آن را بر روی کاغذ قدیمی تر که آن هم وینیل است بچسباید. در این موارد باید آن را به افراد خبره بسپارید تا دو کاغذ دیواری را به کونه بر روی هم قرار دهد که چسب زیرین آن خشک شده و در آینده مشکل کپک زدن نداشته باشد.

برای انجام این امور به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] نیاز دارید.


بهتر است قبل از این کار برق منزل را قطع کنید.

سایر مواردی که می تواند به جدا سازی کاغذ از دیوار کمک کند عبارتند از :
  • استفاده از پودر ماشین لباسشویی
  • الکل صنعتی
  • انواع محلول پاک کننده
  • سرکه اسپری های مخصوص

در صورتی که قصد دارید کاغذ دیواری منزل خود را کنده و کاغذ دیواری جدید را جایگزین آن کنی با متخصصان فروشگاه کاغذ دیواری [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در تماس باشید. کارشناسان ما در اولین فرصت در خدمت شما بوده و در کوتاه ترین زمان کاغذ دیواری جدید، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و ... را نصب می کند.

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]