رييس پژوهشکده تربيت بدني و علوم ورزشي از تاسيس نخستين دانشگاه ورزش و ارتقاي اين پژوهشکده به پژوهشگاه تا پايان شهريور ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه همدان، دکتر مهدي طالبپور در دومين همايش ملي تخصصي «بيومکانيک و فناوري ورزشي» كه در دانشگاه بوعلي سينا همدان برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: در آستانه تحول در ورزش هستيم و با تخصصي شدن امور بايد بتوانيم علم و عمل را به عنوان يک کار واحد پيش برده و پژوهش*ها را کاربردي کنيم.

وي اظهار کرد: از ابتداي سال جاري در حيطه تربيت بدني 70 درصد تحقيقات به صورت کاربردي بوده و 30 درصد باقي مانده به پژوهش*هاي بنيادي اختصاص يافته است.

طالب*پور تصريح کرد: تمام دانشجويان تحصيلات تکميلي و استادان بايد جهت گيري پژوهش*هاي خود را با سياست*هاي کلان كشور و تاكيدات پژوهشکده تنظيم کنند.

رييس پژوهشكده تربيت بدني و علوم ورزشي كشور بيان کرد: در پژوهش*ها بايد به سمت رفع مسائل ورزش پيش برويم، چرا که روند طي شده در گذشته بدون خروجي بوده و زمانش به سر آمده است.

طالبپور گفت: فناوري، ضميمه بيومکانيک ورزشي است و به همين علت انتظارات مردم در اين زمينه بالاست و همت متخصصان اين حوزه را مي*طلبد.

طالبپور افزود: با ارتقاي بيومکانيک فناوري در ورزش، پژوهشکده تربيت بدني و علوم ورزشي، صاحب دانشکده تخصصي خواهد شد.

رييس پژوهشکده تربيت بدني و علوم ورزشي اعلام کرد: با پيوستن اين دو، آمادگي جذب هيات علمي را نيز داريم و از اساتيد و متخصصان تقاضا مي*کنيم درخواست*ها و ايده*هاي خود را به ما انتقال دهند.