سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

تجهیزات سنگین، کارامد و جذاب در دساخت و ساز و عمران

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: تجهیزات سنگین، کارامد و جذاب در دساخت و ساز و عمران

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۹
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    نوشته ها
    15
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    150

    تجهیزات سنگین، کارامد و جذاب در دساخت و ساز و عمران

    انواع مختلف تجهیزات سنگین که معمولاً برای کف سازی و سفت کاری های مقدماتی استفاده می شوند به شرح زیر استکاوشگران (Excavators)کوله پشتی(Backhoe)بیل مکانیکی (Dragline Excavator)بولدوزرها(Bulldozers)دانش آموختگان(Graders)اسکرابر (Wheel Tractor Scraper)ترنجرها (Trenchers)لودرها(Loaders)جرثقیل (Tower Cranes)کفگیرها(Pavers)کمپرسورها(Compactors) (Telehandlers)پنل های فلر(Feller Bunchers)کامیون کمپرسی(Dump Trucks)دستگاه (Pile Boring Machine)دستگاه (Pile Driving Machine)
    1. بیل(Excavators)

    بیل مکانیکی ها تجهیزات مهم و پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز هستند. هدف کلی آنها حفاری است اما غیر از این که آنها در بسیاری از موارد مانند بلند کردن سنگین ، تخریب ، لایروبی رودخانه ، قطع درختان و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند.کاوشگرها حاوی بازوی بلند و کابینتی هستند. در پایان سطل حفره ای بازوی طولانی فراهم شده است و کابینت مکانی است که برای اپراتور ماشین ارائه می شود. این کل ترتیب کابین می تواند تا 360 درجه قابل چرخش باشد که عملکرد را آسان می کند. بیل مکانیکی در هر دو وسیله نقلیه چرخ دار و ردیابی شده موجود است.
    2. پشتی(Backhoe)

    بیل هایی که از پشت اهرم کنده کاری دارند، یکی دیگر از تجهیزات پرکاربرد است که برای اهداف مختلف مناسب است. این نام که خود نشان می دهد چیدمان سمور در قسمت پشت وسیله نقلیه است در حالی که سطل بارگیری در قسمت جلوی آن تهیه شده است.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    این کار برای حفاری سنگرها در زیر سطح دستگاه به خوبی مفید است و با استفاده از بارگیری سطل جلو ، تخلیه و بلند کردن مواد می تواند انجام شود.
    3. بیل مکانیکی (Dragline Excavator)

    بیل مکانیکی Dragline یکی دیگر از تجهیزات سنگین است که در ساخت و ساز استفاده می شود و عموماً برای کاوش های عمق بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد. این یک رونق طولانی است و سطل حفر از بالای بوم با استفاده از کابل معلق می شود.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    برای ساخت بنادر ، برای حفاری های زیر آب ، برداشتن رسوب در اجسام آب و غیره می تواند توسط بیل مکانیکی کشنده انجام شود.
    4- بولدوزرها(Bulldozers)

    بولدوزرها نوع دیگری از تجهیزات خاکبرداری است که برای از بین بردن لایه خاک به عمق خاص استفاده می شود. حذف خاک توسط صفحه فلزی پهن و لبه تیز تهیه شده در قسمت جلوی آن انجام می شود. این بشقاب را می توان با استفاده از پیستون های هیدرولیک پایین آورد و بالا برد.اینها به طور گسترده برای از بین بردن ضعیف خاک و لایه های سنگی، بلند کردن خاک و غیره استفاده می شود.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    5- (Graders)

    گریدرها همچنین به عنوان گریدر موتور شناخته می شوند نوع دیگری از تجهیزات مورد استفاده در ساخت و سازها به ویژه برای ساخت جاده ها است. بیشتر از آن برای تراز کردن سطح خاک استفاده می شود. حاوی تیغه افقی در بین چرخ های جلو و عقب است و این تیغه هنگام کار به زمین پایین می آید. کابین عملیاتی در قسمت بالای آرایش محور عقب ارائه شده است.از گریدرهای موتوری نیز برای از بین بردن برف یا خاک از جاده ها ، برای صاف کردن سطح خاک قبل از گذاشتن لایه آسفالت ، حذف لایه غیرضروری خاک از سطح زمین و غیره استفاده می شود.6. اسکرابر (Wheel Tractor Scrapers)Scrater Tractor Scraper تجهیزات تراشیدن زمین های سفت است که برای تأمین سطح صاف خاک از طریق قراضه استفاده می شود. قسمت جلو شامل وسیله نقلیه تراکتور چرخ دار است و قسمت عقب آن دارای ترکیبندی نظیر تیغه جلو افقی ، تسمه نقاله و قیف جمع آوری خاک است.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    هنگامی که تیغه جلویی روی زمین فرو رفته و وسیله نقلیه منتقل می شود ، تیغه شروع به حفر خاک بالاتر از سطح تیغه می کند و خاک حفاری شده از طریق تسمه نقاله به صورت قیف جمع می شود. وقتی قیف پر است ، قسمت عقب از زمین بلند می شود و قیف در حیاط زباله خاک تخلیه می شود.مرتبط: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    7. ترنجرها(Trenchers)

    ترانشه ها یا دستگاه های ترانشه برای حفاری خاک استفاده می شوند. این ترانشه ها به طور کلی برای جاگزاری خط لوله، تخمگذار کابل، اهداف زهکشی و غیره استفاده می شوند. ماشین های ترانشه در دو نوع ترانشه های زنجیره ای و ترانچرهای چرخ موجود است.ترانشه های زنجیره ای شامل یک بازوی بلند ثابت است که در اطراف آن زنجیره حفر تأمین می شود. ترانشه های چرخدار حاوی یک چرخ فلزی با حفر دندان در اطراف آن است. برای خاکبرداری از لایه های سخت خاک ، ترانشه های چرخدار مناسب تر هستند. هر دو نوع ترانچر در فرم های ردیابی شده و همچنین فرم وسیله نقلیه چرخ وجود دارد.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    8- لودرها(Loaders)

    از لودرها در محل ساخت و ساز برای بارگیری مواد بر روی زباله ها ، کامیون ها و غیره استفاده می شود. ممکن است مواد خاکبرداری شده ، زباله های تخریب ، مواد اولیه و غیره حفاری شوند. یک لودر حاوی سطل بزرگی به اندازه بزرگ در قسمت جلوی خود با بازوی متحرک کوتاهتر است.لودر ممکن است ردیابی شود یا چرخ. لودرهای چرخدار در سایتهایی استفاده می شوند در حالی که از لودرهای ردیابی یا خزنده در سایتهایی استفاده می شود که وسایل نقلیه چرخ دار نمی توانند به آن برسند.
    9. جرثقیل (Tower Cranes)

    جرثقیل های برج جرثقیل های ثابت هستند که برای اهداف بالابر در ساخت سازه های بلند استفاده می شوند. با استفاده از این نوع تجهیزات می توان مواد سنگین مانند بلوک های بتنی پیش تنیده ، خرپای استیل ، فریم و غیره را به راحتی در ارتفاع موردنیاز بالا برد.این دکل ها برج دفاعی عمودی است ، جیب که بازوی جرثقیل ، جبهه ضد حرکت است و بازوی دیگر آن دارای وزنه ضد در طرف عقب جرثقیل و یک کابین اپراتوری است که جرثقیل می تواند از آن بهره برداری شود.
    10. پاور(Paver)

    Paver یا Asphalt paver تجهیزات تخمگذار آسفالت است که در ساخت و ساز جاده ها استفاده می شود. پاور حاوی سطل تغذیه ای است که آسفالت در آن به طور مداوم توسط کامیون کمپرسی بارگیری می شود و پاور آسفالت را به طور مساوی در سطح جاده با تراکم جزئی توزیع می کند. با این وجود یک غلتک بعد از گذاشتن لایه آسفالت برای تراکم کامل مورد نیاز است.
    11. کمپرسورها(Compactors)

    برای تخت و محکم کردن سطح زمین از کمپکتور یا غلطک استفاده می شود. انواع مختلفی از کمپرسورها برای مقاصد مختلف تراکم در دسترس هستند.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    غلتک های چرخ صاف برای تراکم لایه های کم عمق خاک یا آسفالت و غیره استفاده می شود. غلتک های پا از گوسفند برای اهداف تراکم عمیق استفاده می شوند. غلتک های پنوماتیک برای جمع و جور کردن خاک های دانه ریز ، لایه های آسفالت و غیره استفاده می شوند.
    12. Telehandlers

    Telehandlers در حال بلند کردن تجهیزات مورد استفاده در ساخت و سازها برای بلند کردن مواد سنگین تا ارتفاع موردنیاز یا تهیه بستر ساختمانی برای کارگران در ارتفاعات بیشتر هستند.انواع مختلفی از تنظیمات مانند لیفتراک ، سطل ، کابین ، جیب بلند و غیره را می توان براساس نیاز شغلی به انتهای رونق تلسکوپی وصل کرد.
    13. Feller Bunchers

    پنل فلر دستگاه برش چوب تجهیزات سنگین است که برای از بین بردن درختان بزرگ در زمینه ساخت و ساز استفاده می شود. آنها درخت را بریده و بدون قطع درخت آن را می گیرند ، به همین ترتیب تمام درختان قطع شده را در یک مکان جمع می کنند که کار را برای لودرها و کامیون ها راحت می کند.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    14. کامیون (Dump Trucks)

    کامیون های زباله در اماکن ساختمانی برای حمل مواد در مقادیر بیشتر از یک سایت به سایت دیگر یا حیاط زباله استفاده می شود. عموماً در سایت بزرگ ساختمانی از کامیون های روباز خارج از جاده استفاده می شود.این کامیون های زباله خارج جاده حاوی چرخ های بزرگی با فضای زیادی برای مواد است که به آنها امکان می دهد مقدار زیادی از مواد را در هر نوع شرایط زمینی حمل کنند.[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    15. تجهیزات Pile Boring Equipment

    برای ایجاد سوراخ های متفرقه در محل ساخت و ساز برای نصب سازه های پیش ساخته استفاده می شود.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    16. تجهیزات انتقال و کاشتن شمع(Pile Driving Equipment)

    یکی دیگر از تجهیزات سنگین که در بلاگ [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] استفاده می شود تجهیزات انتقال شمع در صورت ساخت پایه شمع است. این تجهیزات شمع را بالا می برد و آن را در موقعیت مناسب نگه می دارد و تا عمق مورد نیاز داخل زمین رانده می شود.
    http://sakhtemanii.blog.ir/


  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۹
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    نوشته ها
    15
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    150
    عالییی

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 05:23 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو