سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

دانستنی های کابینت

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: دانستنی های کابینت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,105
    پسندیده
    3,174
    مورد پسند: 2,249 بار در 941 پست
    میزان امتیاز
    3740

    دانستنی های کابینت

    دانستنی های کابینت
    كابينت

    نقطه ي شروع کار براي هر آشپزخانه اي، کابينت هاي آن است؛ چرا که نماي ظاهر آشپزخانه ارتباط تنگاتنگي با شكل و نماي کابينت ها دارد. ضمن آنكه کابينت هاي آشپزخانه بايد به صورتي طراحي شوند که نيازهاي افراد را به سهولت برآورده کنند. بنابراين نخستين نکته درانتخاب کابينت اين است که چه نوع کابينتي بهترين کارآيي را براي شما بعمل مي آورد. از اين رو کابينت ها را مي توان از حيث سفارشي بودن و قيمت به سه دسته طبقه بندي کرد :


    معمولي

    اندازه و شکل اين کابينت ها مطابق استانداردهاي متداول است و تقريبا بصورت پيش ساخته وجود دارند. معمولا اگر سفارشي از اين نوع به کارگاهي برسد همان روز و يا حداکثر ظرف چند روز نصاب مي تواند آن را براي مشتري نصب کند. ابعاد و اندازه ها و همچنين شکل و حالت اين نوع کابينت کاملا محدود است ولي نكته قوت اين نوع کابينت ها در قيمت رقابتي آنهاست که براي همه مناسب است .


    نيمه سفارشي

    در اين نوع کابينت ها، مشتري مي تواند از بين دو گزينه اندازه و شکل، يکي را با توجه به بودجه و موقعيت آشپزخانه اش انتخاب کند. معمولا اين نوع کابينت را پس از آن که سفارش به کارگاه رسيده باشد مي سازند. از اين رو، زمان آماده سازي اين نوع کابينت بيشتر از کابينت هاي معمولي خواهد بود. در اين نوع کابينت ها وجود دو گزينه انتخابي شکل و اندازه باعث مي شود مشتريان امکان انتخاب بيشتري داشته باشند. ولي از سوي ديگر به دليل اعمال نظر مشتريان در انتخاب شکل و اندازه ي دلخواه قيمت تمام شده آنها نسبت به كابينتهاي معمولي بالاتر مي باشد.

    سفارشي

    اين نوع کابينت ها دست ساز بوده و تقريبا به هر شکل و حالتي که مشتري مايل باشد آماده مي شوند. کابينت سازاني كه بصورت سفارشي كار مي كنند مي توانند تقريبا با هر شکل و حالتي كار كرده و خواستهاي شما را برآورده سازند. از طرف ديگر بايد گفت که اين نوع کابينت ها نسبت به انواع ديگر (معمولي و نيمه سفارشي) گران تر نيز مي باشند و قيمت نهايي آنها با توجه به اندازه، مواد مصرفي و گزينه هاي انتخابي متغير خواهد بود. زمان ارسال و نصب سفارش نيز با توجه به برنامه کاري کابينت ساز متفاوت خواهد بود .

    ملحقات و لوازم جانبي

    در کابينت هاي سفارشي و نيمه سفارشي شما مي توانيد از انواع ملحقات و لوازم جانبي براي كارايي بيشتر استفاده كنيد ولي اين بدان معنا نيست که کابينت هاي معمولي هيچگونه لوازم جانبي ندارند. كارايي اين دسته از كابينتها را نيز مي توان با نصب انواع قفسه، سيني، کشو و ساير ملحقات تا حد زيادي افزايش داد .

    يراق آلات

    استفاده از يراق آلات زيبا همانند استفاده از طلا و جواهرآلات مي باشد كه براي تكميل، تزئين و گيرايي كابينتها امري ضروري مي باشد. ساده ترين کابينت ها نيز با استفاده از قفل و دستگيره هاي زيبا و جالب توجه، نماي زيبايي پيدا مي کنند. بايد يادآوري كرد كه يراق آلات در ابتدا انجام وظيفه محوله را بر عهده داشته و در درجه بعد به عنوان عنصر زيبايي بخش به کابينت محسوب مي شوند. از سوي ديگر بايد توجه داشته باشيد که يک دستگيره بسيار زيبا اگر در عمل فاقد كار آرايي مورد نظر باشد به هيچ کار نمي آيد زيرا که نمي تواند وظيفه اصلي خود را كه همان باز کردن درب قفسه يا كشيدن کشوهاي کابينت است را انجام دهد.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۷
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    11
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    230
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ها عموما عناصری هستند که برای روستیک آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. کابینت ها دارای جنس های متفاوت با شکل های مختص به خود می باشند، که برای هر سلیقه ای نوعی خاص و متنوع وجود دارد، اما این که کدام یک از کابینت ها مناسب بوده و چه مزایا و معایبی هر نوع از کابینت ها دارند، موضوعی است که شاید برای بسیاری از افراد سوال بر انگیز باشد، به همین منظور در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با انواع و اقسام جنس کابینت آشنا کنیم.
    جنس هایی که در این مطلب به شما معرفی می شوند می توانند در قسمت های مختلف کابینت مثل بدنه و یا درب ها استفاده شده باشند. حتی این مواد و مصالح می توانند به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار بگیرند همه این تصمیم ها به خود شما بستگی دارد .
    کابینت های فلزی
    کابینت های تمام فلزی، کابینت هایی هستند که تقریبا نسل استفاده از این کابینت منسوخ شده است؛ اما هنوز هم در بدنه بعضی کابینت ها به منظور کاهش هزینه از فلز استفاده می شود . به طور مثال افرادی که می خواهند کابینتهای شان ام دی اف باشد اما در عین حال دلشان می خواهد کابینت ها برایشان مقرون به صرفه تر تمام شود،بدنه کابینت ها را فلزی در نظر می گیرند و فقط درب ها را از ام دی اف تهیه می کنند.کابینت های فلزی معمولا بعد از مدتی رنگ شان می رود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند. یکی از بزرگ ترین مشکلات این کابینت ها هم زنگ زدگی آن ها در مواجهه با رطوبت است در ضمن باز و بسته کردن درب کابینت های فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به همین دلیل این کابینت ها طرفداران زیادی ندارند همچنین [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] فلزی نسبت به چوبی زیبایی ندارد. تنها مزیت این کابینت ها قیمت ارزان آن ها است.


    معمولا افرادی که مایل به آوردن گرما به یک خانه مدرن هستند و توجه خاصی به دکوراسیون خانه و اشپزخانه دارند، به سراغ کابینت های تمام چوب می روند.
    انواع کابینت های چوبی عبارتند از :
    ۱.کابینت تمام چوب :
    کابینت های تمام چوبی اما دارای ظاهری بسیار زیبایی می باشند، اما این نوع از کابینت ها هزینه اجرای بالایی دارند. این نوع از کابینت ها برای کسانی مناسب می باشد که خواهان ایجاد طرحی و دکوراسیونی زیبا برای خانه خود هستند. این نوع از کابینت ها جلوه ای زیبا و خیره کننده به آشپزخانه می دهند و مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک نیز می باشند. معایب این کابینت ها برای اجرا مدت زیادی زمان بر خواهد بود.

    ۲. کابیت MDF :
    ام دی اف ها یکی از انواع کابینت ها می باشند که از خرده چوب های دیگر درست شده با روکش های متنوع و قادرند رنگ و شکل های متنوعی به خود بگیرند. این نوع از کابینت ها توانایی بسیار بالایی دارند با هر سبک خانه ای هماهنگ شده و جلوه ای زیبا به آشپزخانه بدهند، از این رو در بین افراد خواهان بیشتری دارند. این نوع از کابینت ها در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و آسیب زیادی نمی*بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می*رود، مناسب است. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق*ها نیز استفاده می*شود. چوب MDF در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و به عنوان عایق صوتی عمل می کند.

    ۳.[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] های ممبران
    برای ساخت کابینت های سبک کلاسیک و بیشتر نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) استفاده می شود, با این که به جای استفاده از چوب طبیعی از چوب صنعتی و نوعی روکش طرح چوب استفاده میشود.
    از طرفی دیگران معمولا در کابینت های ممبران , جزئیات و نقش های تزئینی به نسبت کابینت های کلاسیک های چوبی کمتر در نظر گرفته می شود.
    مهمترین ویژگی ممبران :
    درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور درب ها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند, این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون ,سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب , ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.
    مزایا کابینت ممبران :
    ۱. زیبایی بیشتر با روکش یکپارچه.
    ۲. عدم نفوذ آب و رطوبت.
    ۳. رفع معایب روکش ملامینه و وینیل در ام دی اف (MDF). های معمولی
    ( (MDF) مهندسین چوب،برای برای پوشاندن سطح ام دی افاز لایه هایی زیبا که عمدتا از جنس وینیل هستند،استفاده می کنند که دارای مضراتی میباشند.این ترکیبات نیز با بخار شدن میتوانند موجبات آلودگی هوای خانه رافراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به خصوص در کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است.

    ۴. کابینت هایگلاس :
    کابینتاین جنس از کابینت ها را می توان گونه ای متفاوت از MDF دانست. این نوع از ها بسیار شیک و زیباهستند، سطح براق آن ها می تواند چشم هر کسی را به خودش خیره کند و البته تنوع رنگی بالای آن ها نیز از ویژگی هایی است که باید به آن اضافه کرد. سهولت در تمیز کار نیز از دیگر مواردی است که باعث می شود این کابینت ها خواهان زیادی داشته باشد. در مورد این که هایگلاس شایعاتی وجود دارد که خش برمی دارد که البته حقیقت ندارد. قیمت mdf هایگلاس از mdf معمولی بالاتر است. درخشندگی برجسته ترین خصوصیت هایگلاس است وهمین مشخصه باعث شده است در بازار محصولات چوبی یک سرو گردن دردرجه بالاتری قرار بگیرد.

    ۵. کابینت PVC :
    از ورق های PVC در ساخت [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] روشویی حمام و دستشویی و کابینت سینک ظرفشویی آشپزخانه استفاده می شود. به طور معمول در سایر قسمت های کابینت آشپزخانه از کابینت تمام پی وی سی کمتر استفاده می شود. اگرچه باید توجه کرد که از ورق های MDF با روکش پی وی سی در کابینت آشپزخانه به فراوانی استفاده می گردد که نباید آنها را با کابینت تمام PVC اشتباه گرفت.مهمترین نقص کابینت های PVC در برابر کابینت های چوبی، مصنوعی بودن آنها و ناسازگاری با محیط زیست می باشد. ورق های پی وی سی دارای طرح ها ورنگ های متنوعی هستند و نیازی به رنگ آمیزی ندارند. نگهداری کابینت پی وی سی به مراتب ساده تر از کابینت چوبی است. ساخت و نصب آنها در مقایسه با کابینت چوبی ساده تر و در مدت کوتاهی ساخته می شود و کم هزینه تر است.
    منبع : سازه افزار [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۴۰۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    101
    همان*طور که میدانید، تقسیم*کننده**ی کشو در جنس**های گوناگونی در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. به*طور کلی تقسیم*کننده*ها از جنس پلاستیک و یا چوب بوده و در موارد بسیار نادری انواع فلزی و ضدزنگ آن نیز وجود دارد. در همین راستا لازم است تا در هنگام خرید انواع تقسیم*کننده کشو به این مسئله توجه داشت چراکه جنس آن باید به گونه**ای باشد که وزن زیادی به کشو تحمیل نکند و در عین حال قابل شستشو باشد تا در صورت آلودگی زیاد و شستن آن با آب و مواد شوینده ساختار خود را از دست ندهد. از طرفی بدون شک یکی از ویژگی*های قابل توجه این محصول جنس پلاستیک آن می*باشد چراکه ما می*توانیم آن را در محیط*های مختلف قرار دهیم و حتی برای اتاق کودکان نیز آن را تهیه کنیم و هیچ*گونه نگرانی از بابت شکسته شدن آن نداشته باشیم.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به*عنوان یکی از قدیمی*ترین فروشگاه*های تجهیزات آشپزخانه و یراق کابینت با بیش از یک دهه تجربه عرضه کننده انواع اکسسوری های خانه و آشپزخانه ازجمله انواع تقسیم*کننده کشو در رنگ*ها و طرح*های مختلف می*باشد؛ بنابراین شما عزیزان می*توانید این نوع از محصولات را با مرغوب*ترین کیفیت از کابینت شاپ تهیه نمایید.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو