[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این بخش پروژه معماری اهرام ثلاثه مصر در ۳۰ صفحه با فرمت pdf تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن برای مشاهده قرار داده شده , همچنین لینک دانلود pdf و پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.
. مقدمه:

معماری مصری سرگذشت اسرار و نبوغ معماران این سرزمین باستانی در طول تاریخ بوده است که به خلق شاهکارهای منحصربه* فردی منجر شده است. برای حدود ۱۰ هزار سال، دره نیل جایگاه یکی از بانفوذترین و باشکوه*ترین تمدن*های عصر خود بود. حتی امروزه هم برخی از آثار به جا مانده از این تمدن کهن همچون اهرام و ابوالهول در زمره مشهورترین و شگفت*انگیزترین بناهای تاریخی جهان محسوب می شوند. مصر گنجینه آثار معماری است که در نوع خود نظیر ندارد. آثار معماری به جا مانده از تمدن مصر باستان با توجه به مصالحی که در ساخت آنها به کار رفته است به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست بناهایی هستند که مصالح به کار رفته در آنها آجر نپخته بوده است. از این نوع آجر در ساخت خانه های مصری در طول تمدن های فراعنه، یونانی، قبطی و اسلامی استفاده می شده است و امروزه در ساخت خانه های روستایی کاربرد دارد. نوع دوم معماری سنگی است. مصر از ذخیره غنی معادن سنگ هایی نظیر بازالت، آهک، مرمر و گرانیت برخوردار بود. بهره برداری از معادن سنگ زیر نظر دولت انجام می گرفت. این امر از یک طرف به دلیل اهمیت پروژه*های ساختمانی در آن زمان بود از طرف دیگر کارگران تا اتمام کار مجبور بودند در مجاورت معدن سنگی که بنای مورد نظر باید با آن شکل می گرفت، زندگی کنند در نتیجه حراست از مصالح با ارزش این بناها مهم شمرده می شد. در این مطلب در مورد ناگفته های معماری اهرام ثلاثه مصر بحث می شود. . فهرست:

معماری اهرام ثلاثه مصر
مقدمه
معماری مصر
اولین هرم چگونگی ساخت اهرام
فرایند ساخت هرم
فلسفه ساخت اهرام مصر اهرام ثلاثه مصر
هرم خوفو
هرم منکورع
ابوالهول
نتایج آزمایش های انجام شده در اهرام . [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.)
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
حجم فایل در حالت فشرده: ۵٫۶۴ KB
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
.
———————————————— ——————————