کابین آسانسور یکی از مکان*هایی است که اشخاص به آن توجه می*کنند. افراد زمان زیادی را در این کابین*ها باید باشند و به تمامی موارد آن دقت خواهند کرد. کابین آسانسورها را باید به گونه*ای طراحی کرد تا افراد فضای مناسبی داشته باشند و موارد ایمنی رعایت شود. از دیگر مواردی که باید در طراحی کابین آسانسور مورد توجه قرار بگیرد، استانداردهای ایمنی هستند. این استانداردها در مورد تمامی اجزاء استفاده شده در کابین و موارد فنی مواردی را بیان کرده است.

چه مواردی را در کابین آسانسور باید در نظر گرفت

مواد استفاده شده در کابین باید وزن سبکی داشته باشند و فشار بیش از حدی به موتور وارد نکنند. هر قدر بتوان از مواد سبک وزن و مقاوم در ساخت کابین استفاده کرد، می*توان ظرفیت حمل آسانسور را افزایش داد. هر کدام از اجزاء مورد استفاده تفاوت*هایی در وزن دارند و در قیمت آسانسور تاثیرگذار هستند.
آسانسورها را باید به گونه*ای طراحی کرد که از استانداردها پیروی کنند. استانداردها در مورد رعایت ایمنی در هنگام آتش*سوزی سخت*گیر هستند و در ساخت کابین آسانسور باید به طور کامل به این مورد توجه کرد. باید از موادی استفاده شود که مقاومت کافی در برابر آتش داشته باشند و از گسترش آن جلوگیری کنند. استفاده از چوب در کابین باید به صورت محدود باشد و تا جای ممکن از این ماده استفاده نشود. می*توان از ورق*های فلزی با طراحی چوبی برای کابین استفاده کرد.
البته باید به این نکته توجه کرد که در زمان آتش*سوزی، از آسانسور استفاده نشود. هر قدر هم که در ساخت کابین آسانسور از مواد ضد حریق استفاده شده باشد، دود ناشی از آتش، زمانی که به محفظه آسانسور نفوذ کند، باعث اختلال در تنفس خواهد شد و ممکن است در اثر گرمای ناشی از آتش*سوزی، موتور از کارکرد خود خارج شود و کابین در بین طبقات متوقف شود. در زمان آتش*سوزی به هیچ وجه نباید از آسانسور استفاده کرد. یکی دیگر از مواردی که باید در کابین آسانسور رعایت شود، استفاده از سنسور دود است. این سنسور باید به سیستم*های اعلان حریق متصل باشد.
از دیگر موارد می*توان به روشنایی کابین اشاره کرد. روشنایی باید به گونه*ای باشد که بتواند محیط داخلی کابین آسانسور را روشن کند و افراد برای استفاده از دکمه*های طبقات، راحتی کافی را داشته باشند. دکمه*ها هم باید دارای طراحی مناسبی باشند و بتوان از آنها به راحتی استفاده کرد. هر دکمه باید دارای فضای کافی در اطراف خود باشد تا در زمان استفاده بتوان از آنها به خوبی استفاده کرد.
استفاده از برق اضطراری و نصب باتری یکی از اقداماتی است که باعث می*شود در شرایط اضطراری و قطع برق، آسانسور بتواند افراد را به طبقه پایین*تر برساند. در صورت مجهز بودن آسانسور به برق اضطراری، می*توان از تلفن و یا سیستم پیام رسان اضطراری در کابین استفاده کرد. این ابزار به افراد کمک می*کند در شرایط خطرناک بتوانند با آسیب کم از آسانسور خارج شوند.
شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور نیز باید امکاناتی داشته باشد تا بتواند موارد استاندارد را رعایت کند که شرکت آسانسور پادرا با رعایت تمامی موارد استاندارد و بهره بردن از افرادی متخصص، نصب و نگهداری آسانسور شما را به بهترین نحو انجام خواهد داد. ما می*توانیم انواع آسانسور را با توجه به فضای اطراف طراحی کنیم. در تمامی طراحی*های شرکت آسانسور پادرا نکات استاندارد به طور کامل رعایت خواهد شد.
تیم متخصص ما با استفاده از تجهیزات مدرن، از آسانسور شما به بهترین نحو نگهداری خواهند کرد تا بتواند به خوبی به کار خود ادامه دهد. شرکت آسانسور پادرا با استفاده از انواع تجهیزات به روز و باکیفیت و متناسب با طراحی ساختمان، بهترین نوع آسانسور را ارائه خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر می*توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات مختلفی را درباره انواع آسانسور و نوع مناسب با کاربرد شما را دریافت کنید.