سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

    بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع نخستین بار در جهان توسط تعدادی از محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک ساخته شد.
    حامد قدیمی ،عضو تیم سازنده این بتن گفت: بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تا 1.3 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری در حدود 700 تا 850 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در این تحقیق برای اولین بار در جهان ساخته شده است. بتن فوق سبک اگر چه هزینه ساخت بیشتری نسبت به بتن های معمولی دارد، اما علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان، از نیروی وارد شده بر سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخریب ، وزن آوار بوجود آمده را تا حد زیادی کاهش می دهد و ضمن کاهش مساحت اعضای سازه ای موجب استفاده بهینه از فضا و مواد اولیه بتن و در نهایت کاهش هزینه ها می شود.
    وی افزود: این بتن با استفاده از یک نوع سنگ دانه سبک و مقاوم و با بهینه نمودن ترکیب شیمیایی و هیدراتاسیون سیمان پرتلند و دسته ای از مصالح مصرفی به دست آمده است و فاقد هر نوع الیاف ، لاتکس و یا مواد پلیمری می باشد و مصالح مصرفی بدون آنکه فرایند خاصی بر روی آنها انجام شده باشد مورد استفاده قرار گرفته است، اما تکنولوژی طراحی ، ساخت و عمل آوری این بتن کاملا جدید و ابتکاری است.

    حامد قدیمی با بیان اینکه وزن مخصوص بتن و مقاومت فشاری آن رابطه ای تقریبا لگاریتمی در شرایط یکسان دارند به طوری که با گذر از یک وزن مخصوص در حدود 1.7 تن در هر متر مکعب مقاومت آن به شدت افت می کند و بتن مقاومت سازه ای ندارد اظهار داشت: در این پروژه که با همکاری پنج نفر از محققین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و طی دو سال کار تحقیقاتی مداوم به دست آمده است علاوه بر رفع مشکل عدم مقاومت بتن های سبک توانستیم این دو فاکتوری که تقریبا رابطه مستقیمی با هم دارند را خلاف جهت یکدیگر حرکت داده و همزمان با کاهش وزن مخصوص بتن مقاومت آن را افزایش دهیم.
    وی تصریح نمود: از ویژگی های این بتن که آن را از سایر بتن هایی که با همین وزن مخصوص ساخته شده اند متمایز می کند در درجه اول مقاومت فشاری بالای آن و در درجه دوم اقتصادی تر بودن آن است.
    وی گفت: بتن های معمولی دارای وزن مخصوص بین 2.4 تا 2.5 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 250 تا 350 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع هستند که به علت ضعف هایی که معمولا در ساخت و اجرای سازه های بتنی در کارگاه وجود دارد، با در نظر گرفتن حداقل مقاومت مذکور طراحی قطعات بتنی سازه انجام می شود، با توجه به اینکه این سرمایه ملی است که به علت عدم نظارت کافی هدر می رود.
    حامد قدیمی با اشاره به ساخت بتن هایی با وزن مخصوص 0.7 تا 0.8 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 150 تا 200 کیلو گرم در سانتیمتر مربع به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای همکاری بین اعضای این تیم افزود: تحقیقات دیگری از جمله کاربرد تکنولوژی های نوین در صنعت بتن همزمان با انجام این پروژه در دست اقدام است که به محض رسیدن به نتایج قطعی به اطلاع خواهد رسید.

    وی ضمن قدردانی از حمایت های دکتر ملک حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک و سایر مسئولینی که آنها را در این زمینه یاری نموده اند ، اظهار داشت: ایجاد یک پل ارتباطی صحیح بین پژوهش و صنعت ضروری است و باید با همت و پشتکار به این مهم دست یافت ، زیرا تولید این بتن در مقیاس صنعتی احتیاج به وسایل ویژه ای دارد که نیاز به پشتیبانی های ویژه دارد و تا عملی شدن این هدف تحقیقات در جهت بهینه کردن این بتن همچنان ادامه خواهد داشت.
    این گروه تحقیقاتی، در مسابقات بین المللی بتن آمریکا و همچنین مسابقات ملی بتن شرکت نموده و حائز رتبه شده اند و بیش از 10 مقاله در کنفرانس و مجلات داخلی و بین المللی را در کارنامه علمی خود دارند.
    شایان ذکر است اسامی اعضای تیم دانشجویان رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی اراک، سازنده اولین بتن فوق سبک جهان به شرح ذیل می باشد:
    حامد قدیمی، امیر داودیان پور ،رضا جوانمردی، مهدی چزانی و مهدی نصر اللهی.
    منبع: www.civil-it.blogfa.com
    2 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: jefry,sara.Architect

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    12
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 6 بار در 4 پست
    میزان امتیاز
    460
    واقها باید دست مریزاد گفت به این دانشجویان عالی که در جهت جلوگیری از سرمایه های ملی شانه روز تلاش می کنند .
    :wink:

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو