سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه آزاد
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    187

    علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

    همانطور که میدانید [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ها از دو روکش سبک و یک لایه میانی عایق ساخته شده و بخاطر ویژگی هایی همچون عایق حرارتی، عایق رطوبتی ، عایق صدا و همچنین ظاهر زیبا باعث شده عمده استفاده ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان باشد. و همچنین در مناطق زلزله خیز بخاطروزن سبک ساندویچ پانل برای ساخت ساختمان های مسکونی استفاده می شود زیرا به هنگام وقوع زلزله خسارات و تلافات جانی آن نسبت به سنگ و آجر بسیار کم بوده.
    انواع مختلف ساندویچ پانل و همچنین تنوع رنگ آنها یکی دلایل دیگر کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان می باشد.

    با ما همراه باشید تا در این مقاله خواهیم گفت :

    • مزایای کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان چیست
    • کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان چیست

    مزایای استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

    خصوصیات ساندویچ پانل ها بقدری گسترده میباشد که امروزه به بهترین انتخاب جهت ساخت سازه های موقت مانند کانکس های کارگاهی و یا ویلاهای یک و یا دو طبقه تبدیل شده است در ادامه خصوصیات بارز ساندویچ پانل ها را بصورت مجزا و کامل توضیح خواهیم داد.
    نصب سریع و آسان
    یکی از دلایل کاربرد ساندویج پانل ها در صنعت ساختمان نصب سریع و آسان آنها میباشد. ساندویچ پانل ها در کارخانه طبق سفارش مشتری ساخته شده و با در نظر گرفتن تمهیداتی به کارگاه منتقل می شود و در محل احداث ساختمان سریع نصب و راه اندازی میشود این امر نیز هم در سرعت انجام کار و هم در صرفه جویی هزینه ها موثر می باشد.
    حمل و نقل ساندویچ پانل ها آسان بوده و این امر به سرعت نصب و راه اندازی کمک میکند. و همچنین هزینه های اضافی ناشی از حمل مصالح سنگین و همچنین هزینه های مربوط به نیروی های انسانی را کاهش می دهد و در نهایت باعث بهره برداری سریع از سازه میشود.
    سبک سازی ساختمان
    امروزه تلاش مهندسین ساختمان در راستای پایین آوردن وزن و یا سبک سازی ساختمان می باشد. به همین دلیل از ساندویچ پانل در مواردی کهوزن سبک ساختمان معیار اصلی باشد استفاده میکنند.
    وزن سبک ساندویچ پانل بخاطر این است که در هسته ساندویچ پانل از مواد سبک استفاده شده و در نهایت باعث کاهش وزن کلی سازه شده. درست است که وزن ساندویچ پانل ها نسبت به دیگر مصالح ساختمانی سبک بوده اما در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم می باشد و به همین خاطر درصنعت ساختمان کاربرده گسترده ای داشته.
    همچنین وزن کم [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و دیواری با عث کاهش هزینه های زیرسازی میشود. به همین دلیل هزینه تمام شده ساختمان ساخته شده با ساندویچ پانل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از طرفی ضخامت دیوارهای خارجی و داخلی ساندویچ پانل ها کم بوده و باعث میشود که از فضای موجود حداکثر استفاده را بکنیم.

    مقاومت و دوام بالا
    از دیگر ویژگی های ساندویچ پانل ها میتوان به مقاومت و دوام بالای آن اشاره کرد. ساندویچ پانل ها دارای وزن سبک و در عین حال مقاوم و بادوام هستند. این مصالح ساختمانی جدید و مدرن نسبت به انواع مصالح ساختمانی سنتی همچون چوب، مقاومت بالاتری دارند. همچنین نیروی وارده را به خوبی جذب می کنند. به همین دلیل نیز از انواع [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و سقفی در ساخت دیوار و سقف کاذب استفاده می شود.
    ساندویچ پانل از مصالحی می باشد که برخلاف دیوارهای بتنی در برابر رطوبت هوا مقاوم می باشد و دچار خوردگی نمی شود. دوام و پایداری ساندویچ پانل ها بسیار بیشتر از مصالح سنتی بوده و در برابر زلزله و طوفان مقاوم هستند.
    این مصالح در مقابل پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و امکان تجمع و رشد میکروب و قارچها نیز در آن ها وجود ندارد. درنتیجه از نظر بهداشتی نیز کاملا مطمئن می باشند.

    سازگاری با محیط زیست
    سازگاری با محیط زیست از دیگر مزیت پانل ساندویچی است. این مصالح ساختمانی جدید و نوین دوستدار محیط زیست هستند. و قابل استفاده برای اقلیم های مختلف جغرافیایی بوده و نگهداری و تمیز نمودن آن ها آسان است.
    ساندویچ پانل ها قابلیت استفاده مجدد را دارد و پس از استفاده در سازه های موقت و صحرایی میتوان آنها را جمع آوری کرد و در محل دیگر برپا نمود. ساندویچ پانل ها را می توان در صورت خرابی یا مشکل ،بدون ایجاد نخاله و تخریب سقف و کنده کاری، تعویض کرد.
    صرفه جویی در مصرف انرژی
    دلیل اصلی محبوبیت ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازس عایق بودن آنها در برابر صدا، رطوبت و حرارت می باشد. این ویژگی از اصلی ترین دلایل استفاده ساندویچ پانل در صنعت ساختمان می باشد. و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به گرانی، محدودیت و اهمیت مصرف انرژی میشود.
    در واقع ساختار پانل ساندویچی به گونه ای بوده که سبب شده نوعی عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی بشماره بیاید. ساندویچ پانل از تبادل گرما و سرما در ساختمان جلوگیری می کند.

    در نهایت سبب صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی می شود. برخی از این ساندویچ پانل ها ضد اشتعال هستند. از جمله محصولات ضد اشتعال می توان به انواع ساندویچ پانل پشم سنگ و ساندویچ پانل پلی یورتان اشاره کرد.
    کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

    از ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان به علت ویژگی های ذکر شده در قسمت فوق جهت ساخت دفاتر موقت کارگاهی، درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی، ساختمان*های اداری، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلاهای یک و دو طبقه استفاده میکنند.
    همانطور که می دانید شرکت ماموت از قوی ترین شرکت های تولید کنند انواع ساندویچ پانل ها نظیر [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، ساندویچ پانل آلوزینک، ساندویچ پانل نسوزه و … می باشد. و شما عزیزان میتوانید پس از محاسبه و تهیه نقشه نوع ساندویچ پانل، ابعاد و تعداد آن را براحتی بهشرکت ماموت سفارش دهید
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به عنوان نمایندگی برتر مجتمع صنعتی ماموت و یک شرکت خصوصی ایرانی است که مشارکت در آبادی ایران اسلامی را بزرگترین افتخار برای خود می*داند. شرکت ماموت گروپ برای عرضه خدمات حرفه* ای علمی و تجربی معتبر تأسیس گردید.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    کرمانشاه
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نوشته ها
    233
    پسندیده
    393
    مورد پسند: 225 بار در 109 پست
    میزان امتیاز
    788
    سلام
    میشه شرکتهای معتبر توی این زمینه رو معرفی کنید

    آدمها وقتی میتوانند روی چتر شما آب بریزند که خودتان اجازه دهید

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو