غرفه سازی در فضای باز بدلیل شرایط جوی (باد ،باران ،گرما،سرما و...)کار سختر و تخصصی تر می گردد.غرفه سازی در فضای باز نمایشگاه،نکات ویژه و بسیار مهمی دارد که در صورت عدم توجه به آن خسارت های چشمگیر و کاملا جبران ناپذیر به وجود می آیند.
باتوجه به اینکه در برخی ازنمایشگاه های بین المللی تمامی سالن ها و سوله های نمایشگاهی پر می شود.برگزارکنندگان از فضاهای خارجی سالن ها استفاده می کنند و آنرا در اختیار مشارکت کنندگان قرار می دهند.در برخی از فضاهای باز اختلاف سطح وجود دارد و غرفه داران مایل به گرفتن این اختلاف سطح می باشند که در آن صورت نیاز به ساختن کف با پروفیل آهن است و با توجه به شرایط جوی در فصول مختلف سال غرف باید سقف داشته باشد. در اینجا استفاده از سازه اسپیس فریم ضروری است بدین معنی که در ابتدا با اسپیس فریم دیواره ها و سقف را به وسیله چادر پوشش داده ودر صورت نیاز مشتری کار غرفه سازی نمایشگاه باچوب و پس از آن نقاشی و برق کاری انجام می گیرد.

نکات مهم در ساخت غرفه با اسپیس فریم اینکه حتما توجه شود که از پروفیل 15*15 یا 30*30 استفاده شود که وزن سقف و سازه ها را تحمل کند استفاده از ستون های عمودی مناسب جهت حفظ ایستایی سازه ،استفاده از ستون های عمودی در صورت نیاز در ارتفاع بالای 4 متر از نکات مهم این بخش است و در آخر لازم به ذکر است که دیده شده در پاره ای از مواقع غرفه های فضای باز مخاطب و مراجعه کننده بیشتری داشته و نتیجه ای بهتر برای شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی فضای باز کسب می گردد. منبع:غرفه سازی نمایشگاهی پارس گرافیک