سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

محصولات چوبی در صنعت ساختمان

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: محصولات چوبی در صنعت ساختمان

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,105
    پسندیده
    3,174
    مورد پسند: 2,249 بار در 941 پست
    میزان امتیاز
    3742

    محصولات چوبی در صنعت ساختمان

    تخته فیبر نیمه سخت (MDF):
    ام. دی. اف برای اولین بار در در سال 1965 در امریكا ساخته شد هم اكنون به نام تخته بارابورد به بازار عرضه می شود. ام. دی. اف دارای بافتی بسیار متراكم می باشد. روكشهایی از چوب و مصنوعات روكشی بر روی این محصول چسبانده می شود مانند: روكش آلدر، روكش فرمیكا كه نوع فرمیكا مقاوم نسبت به آب می باشد.
    نوع الدر آن نسبت به آب و سایر عوامل مقاوم نمی باشد . تخته فیبر سخت: در سال 1926 اولین كارخانه تولید اچ. پی. ال در شهر لورل تاسیس شد كه این واحد در حال حاضر بزرگترین كارخانه تولید كننده اچ پی. ال در دنیا به شمار می رود دو نوع از این تخته ها عبارتند از:
    روكوب گونیایی: این صفحات دارای رنگهای مختلفی مانند: مرمری روشن و تیره هستند و گاهی رنگ آنها را به صورت موج چوب در می آورند. این صفحات قابل شستشو با آب سرد و گرم است و برای پوشش دیوار ها به كار می رود
    روكوب مربعی: گاهی صفحات روكوب را به شكل (مربع یا مستطیل ) در می آورند و برای پوشش كف آشپزخانه، حمام، و سرویسها استفاده می شود.
    -----------------------------------------------------
    H P L
    فرمیكا با اسم اختصاری HPL كه مخفف HIGH PRESSUS LAMINATE می باشد یك كلمهاسپانیایی و معرف ورقه ای است مركب كه از چندین لایه ساخته شده از الیاف (مثلكاغذ)آغشته به رزین های عمل كننده در گرما (گرما سخت) كه تحت تأثیر حرارت و فشار 5مگا پاسگال به هم چسبیده باشد. یك یا دو سطح فرمیكامی تواند از ورقه های رینگی یا تزیینی آغشته به رزین ملامین پوشیده شود. در ایران به تولید ورقه های فرمیكای ضد حرارت و رطوبت پرداخته می شود و در حال حاضر از كشورهایی نظیر هند، تركیه، سوریه،... نیز وارد می شود. مواد اولیه معمولی جهت ساخت فرمیكا یا HPL عبارتند از: كاغذ كرافتك، كاغذ دكورتیو، رزین فنلیك، و رزین ملامین می باشد.
    خصوصیت روكش فرمیكا :
    مقاومت های رطوبتی :مقاوم در برابر آب و بخار بدون ترك خوردگی و ورقه ورقه شدن. جذب رطوبت در حال غوطه وری در آب كمتر از 6درصد و افزایش ضخامت ناشی از جذب آب آن كمتر از 10درصد می باشد.
    مقاومت حرارتی : تحمل دمای خشك و شوك حرارتی تا 180 درجه سانتیگراد. مقاومت در برابر حرارت سیگار بدون باقی ماندن اثر آن. تغییرات ابعادی در دمای بالا كمتر از 3درصد می باشد.

    سایر مقاومت ها : به دلیل استفاده از چسب رزین فنو لیك در تولید فرمیكا در مقابل جریان الكتریسیته مقاوم بوده به دلیل استفاده از جسب رزین ملامین در سطح لایه باعث مقاومت رویه در برابر اسیدهای ضعیف شده است.
    ---------------------------------------------
    H D F
    تخته فیبر سخت: در سال 1962 اولین كارخانه تولید اچ. پی. ال در شهر لورل تاسیس شد كه این واحد در حال حاضر بزرگترین كارخانه تولید كننده اچ پی. ال در دنیا به شمار می رود دو نوع از این تخته ها عبارتند از:
    روكوب گونیایی : این صفحات دارای رنگهای مختلفی مانند: مرمری روشن و تیره هستند و گاهی رنگ آنها را به صورت موج چوب در می آورند. این صفحات قابل شستشو با آب سرد و گرم است وبرای پوشش دیوار ها به كار می رود.
    روكوب مربعی: گاهی صفحات روكوب را به شكل (مربع یا مستطیل ) در می آورند و برای پوشش كف آشپزخانه، حمام، و سرویسها استفاده می شود.
    كفپوشهای h d f
    لایه این پاركتها به صورت زیر است
    -1 سطح خارجی از لمینت سخت و مقاوم -2 ورق فلم طرح چوب -3 فیبر ضد رطوبت H. D. F
    -4 سیستم اتصال تاپ لاك -5 (TOP LOOK ) ورق ملامین ضر رطوبت
    ابعاد این كفپوش توسط شركت های مختلف متفاوت است.
    --------------------------------------------
    پانلهای معدنی
    پانلهای چوب و سیمان( CEMENT BOARD (C. B
    پانلهای چوب و گچ (GYPSUM FIBER BORD (G. F. B
    پانل های چوب و سیمان (C. B) : سابقه تولید صفحات چوب و سیمان به سال 1914 می رسد كه در اتریش نوعی پانل فشرده چوبی كه در ساخت آن از كربنات منیزیم به عنوان عامل اتصال دهنده به كار رفته بود تولید گردید. در سال 1982 برای تولید این پانلها از سیمان پرتلند استفادهشده و در سالهای پس از آن از گچ به عنوان اتصال دهنده استفاده گردید. واحد هایتولید كننده پانل های چوب و سیمان در ایالات متحده از سال 1940شروع به كار نمود. در این فرایند می توان از الیاف دیگری مانند: ماسی، شن، پرلیت، را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. از فرایند جدید در تولید این تخته می توان تزریق دی اكسید كربن به داخل آن كه منجر به افزایش مقاومت آن می شود نام برد.
    موارد مصرف پانلهای چوب و سیمان (C. B): این پانلها در ساختمان به ویژه در پوششهای داخلیسقف و و دیوار ها و نمای خارجی ساختمان كاربرد گسترده ای دارد.
    پانلهای چوب و گچ (G. F. B ) : پانلهای گچی از تركیب ذرات چوب و گچ های مصنوعی كه خود ازمحصولات جانبی فرآیندهای تولید كود های مصنوعی می باشند به دست می آید. هزینه تولیداین تخته ها به دلیل استفاده از این مواد پایین بوده. ارزش صفحات گچی تقویت شدهحدوداً نصف قیمت تخته خرده چوب ساخته شده با رزین اوره فرمالدیید است بدین ترتیب این فرآورده دارای قدرت رقابت بالایی می باشد.
    موارد مصرف پانلهای چوب و گچ (G. F. B) : از صفحات چوب و گچ در داخل ساختمان به عنوان پوشش كف، پوشش داخلی دیوار ها، دیوارهای جدا كننده(پارتیشن)و غیره استفاده می شود.
    پانهای چوب و لاستیك : در این فرآیند كه از الیاف چوب و تایر فرسوده و رزین استفاده می شود، با تغییر درصد مواد اولیه،تخته هایی به دست می آید كه ویژگیهای متعددی در برابر رطوبت، كشش و ضربه از خود نشان می دهد سالانه 240ملیون تایر در ایالات متحده فرسوده می شود كه این تعداد تایر فرسوده یك مشكل زیست محیطی جدی محسوب می شود كه با این فن آوری تا حدودی از مشكلات مربوط به آن كاسته شده است.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۴۰۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    3
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    59
    صنایع چوبی میشه به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] لاریکس اشاره کرد . با کیفیت ترین محصولات و با کیفیت ترین [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دارن .

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو