دردهای ناحیه دست و مچ دست محدودیت های بسیاری برای افراد ایجاد می کند. یکی از شایع ترین علل این دردها، سندروم کانال کارپال می باشد که در ادامه توضیح داده می شود. فیزیوتراپی و کاردرمانی در کلیه مشکلات اسکلتی عضلانی از جمله سندروم کانال کارپال اولین و مناسب ترین گزینه روش های درمانی است. شما می توانید به راحتی با دریافت خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی طب نو برای همیشه از این مشکل رهایی یابید.دقت کنید که با دیدن علایم درد و گزگز انگشتان هرچه سریع تر کاردرمانی و فیزیوتراپی را آغاز کنید چون هرچه این بیماری پیشرفت کند درمان به سمت جراحی سوق پیدا خواهد کرد. شما به راحتی می توانید با دیدن علایم ابتدایی از خدمات پزشکی در خانه، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و فیزیوتراپی در منزل شرکت خدمات پزشکی طب نو بهره مند شوید.


دلیل بروز سندروم کانال کارپال چیست و مناسب ترین روش درمانی چیست



سندروم تونل کارپال ،سندرومی شایع در ناحیه دست است. تونل کارپال در مچ دست قرار دارد و کف آن از استخوان های مچ دست و سقف آن از غلافی از جنس بافت نرم تشکیل شده است. عصب و شریان مدیان از این کانال عبور می کند و هر عاملی که منجر به تنگ شدن این فضا شود باعث ایجاد فشار به شریان و عصب مدیان شده وعلایم این عارضه را نمایان می کند که راحت ترین گزینه برای معالجه استفاده از کاردرمانی و فیزیوتراپی می باشد.
منشا سندروم تونل کارپال می تواند ضربه ای یا غیر ضربه ای باشد. دلایل مختلفی برای ایجاد این سندروم وجود دارد اما مهم ترین عامل آن، چاقی و دیابت، بارداری و انجام حرکات تکراری انگشتان دست می باشد مثلا سندروم کانال کارپال در دندانپزشکان، خیاط ها و تایپیست ها و آرایشگران به وفور بیشتر از سایر اقشار جامع دیده می شود.
گاهی علت ضایعه به راحتی قابل تشخیص نیست و این به عهده ارتوپد و فیزیوتراپیست بیمار است که بنا به وضعیت وعلایم موجود درمان را انجام دهند. مناسب ترین روش مداوا کاردرمانی در منزل و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] با دیافت با کیفیت ترین خدمات توسط فیزیوتراپیست مجرب در این زمینه می باشد.


علایم سندروم کانال کارپال چیست



در صورت دیدن هر گونه از علائم زیر باید سریعا به متخصص ارتوپد برای شروع فیزیوتراپی و کاردرمانی مراجعه کنید.
شروع درد معمولا تدریجی است مگر اینکه عامل ضایعه ضربه، شکستگی، در رفتگی و یا ادم مچ دست باشد. ماهیت درد گنگ و مبهم است. بیشترین چیزی که بیماران مبتلا به این سندروم را آزار می دهد احساس سوزن سوزن شدن و گز گز است ( سوزن سوزن شدن در سه یا چهار انگشت اول احساس می شود ).
در وضعیت های استراحت و در شب این علایم تشدید می شود. وضعیت هایی مثل گرفتن گوشی یا روزنامه در دست به مدت طولانی این وضعیت را تشدید می کند. با پیشرفت علایم بیماری اختلال در حس گرما و سرما برای بیمار ایجاد می شود.