مزرعه لینک را می*توان به* عنوان یکی از تکنیک* های سئو کلاه سیاه توصیف کرد که در آن، گروهی از سایت* ها به* طور مشترک به یکدیگر لینک می*دهند یا با پرداخت پول به یک سایت به* طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می*کنند.


هدف از ایجاد چنین لینک* هایی این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک سایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه*های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.


در واقع به تصور بسیاری از افراد، مزرعه لینک سریع* ترین روش برای افزایش روزانه لینک* های ورودی هستند.


با این حال، آنچه از دید پنهان می*ماند این است که یک مزرعه لینک، تنها کمیت لینک*های ورودی به سایت را افزایش می*دهد و بر کیفیت لینک*ها تاثیر مثبتی ندارد .


تغییر الگوریتم*های گوگل در چند سال اخیر موجب شده تا دیگر نتوان همانند گذشته، چشم* بسته از هر سایتی لینک دریافت کرد.


در نتیجه، امروزه موتورهای جستجو استفاده از مزرعه لینک را به عنوان یک روش اسپم شناخته می شود که در نتیجه سایت پنالتی می شود.


گوگل چگونه مزارع لینک را شناسایی میکند؟ خب، پاسخ ساده است.


سایت* هایی که با یک مزرعه لینک تبادل دارند، به دلیل حجم بالای لینک* های خروجی و عدم ارتباط موضوعی آنها با یکدیگر به* راحتی توسط گوگل شناسایی می*شوند.


گوگل طی سال*های اخیر سخت* گیرتر شده و تلاش می*کند با به* کارگیری معیارهای گوناگون و متعدد، سایت*هایی را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد که از نظر محتوا واقعاً باکیفیت هستند.


البته شاید بتوان گفت موتورهای جستجوی دیگر(به جز گوگل) چندان قوانین سفت و سختی درباره مزارع لینک ندارند و گوگل به عنوان ابر قدرت بازاریابی موتورهای جستجو، قوانین سخت* گیرانه*ای نسبت به مزارع لینک دارد.


چرا گوگل مزرعه لینک را پنالتی میکند؟


گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین و مناسب* ترین نتایج را به کاربر جستجوگر خود نشان بدهد و لذا سایت*هایی که مفیدتر هستند را در رتبه*های بالاتر صفحات نتایج جستجوی خود قرار می*دهد؛


اما مشکل از اینجا ناشی می*شود که هدف از مزرعه لینک دست* کاری نتایج جستجو است و نه ارائه محتوای باکیفیت* تر؛


در نتیجه اگر قرار باشد که گوگل برای مزرعه لینک ارزش قائل شود، بدترین سایت*ها در صدر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت که این باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.


بنابراین، گوگل با هدف قرار دادن بهترین سایت*ها در بالاترین مراتب، همواره به دنبال شناسایی و برخورد با چنین ترفندهایی است.


اساساً گوگل همیشه قبل از تخصیص رتبه*های بالا احتمال وجود مزرعه لینک را از طریق الگوریتم پنگوئن بررسی می*کند.


در نتیجه، اگر به دنبال کسب رتبه* های بهتر در نتایج جستجو هستید اصلاً به استفاده از روش مزرعه لینک فکر نکنید.


چنانچه هم* اکنون در حال استفاده از این روش هستید، قبل از اینکه توسط گوگل جریمه شوید همه برنامه*های مرتبط با آن را متوقف کنید و اقدامات اصلاحی مقتضی را به مرحله اجرا درآورید.



ایجاد مزارع لینک یا لینک فارم ها یکی از شیوه*های تا به* اندازه*ای قدیمی و منسوخ به شمار می*رود که تنها به هدف افزایش کمیتی لینک*های ورودی به سایت*ها و فریب سرچ انجین ها ساخته می*شود.


این مزارع لینک هر بار به شکل و تبلیغات جدید سعی در فریب افراد مبتدی رادارند و با ارائه نتایج رشد موقعیتی تلاش دارند تا کارایی خود را نمایش دهند.
اگرچه در چند سال اخیر با آپدیت* های متوالی الگوریتم*های گوگل و سایر موتورهای جستجو این سایت*ها با جریمه فراوانی مواجه شده*اند و استفاده از آن*ها نه* تنها فایده*ای به همراه نخواهد داشت
بلکه به دلیل دریافت میزان زیادی لینک*های خروجی از آن*ها و عدم ارتباط محتوایی آن*ها با یکدیگر خسارات سنگینی به سایت* های مذکور وارد خواهد آورد.


با این* حال روش*های وجود دارند که اگرچه به مدت* زمان زیاد و مدیریت بیشتری لازم است اما بسیار پایدارتر بوده و لینک*های باکیفیت هم برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

برای آموزش حرفه ای سئو به وبلاگ حامد مهدی زاده مراجعه کنید.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]