اگر شما دارای مغازه یا فروشگاهی هستید که درب آن به صورت دستی باز و بسته می شود، حتما با مشکلات و دردسرهای آن هم آشنا هستید.استفاده از کرکره های سنتی به جای کرکره برقی پنجره، دارای مشکلاتی همچون : شکستن تیغه کرکره، صرف انرژی زیاد برای باز و بسته شدن درب و به هم پیچیده شدن تیغه ها می باشد.


به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شاید زمان آن رسیده که فضای فروشگاه یا منزل خودتان را کمی مدرن تر کرده و در وهله اول، تغییراتی برای راحتی و آسایش خودتان و سپس برای جلوه بهتر فضای مورد نظرتان را ایجاد نمایید. تعویض کرکره های قدیمی و سنتی با کرکره برقی پنجره ، امری آسان و مقرون به صرفه است.برای آشنایی با نحوه اجرای آن با ما همراه باشید.


ابتدا بهتر است که کمی با کرکره های سنتی یا همان دستی و همه چیز درباره کرکره برقی پنجره آشنا شویم و تفاوت های آن با کرکره برقی را بشناسیم.کرکره دستی که هنوز هم در محله های قدیمی در مغازه ها می بینیم، کاملا ساده و جنس آن از آهن یا گالوانیزه می باشد. بالا و پایین آوردن این نوع کرکره ها با سر و صدای زیادی همراه است و اغلب نیازمند نیروی زیادی می باشد.


علاوه بر این، از نظر امنیتی اصلا نمی توان روی آن حساب باز کرد! چرا که سارقان با شکستن قفل، به راحتی به فروشگاه یا مغازه شما دسترسی پیدا می کنند.البته برای زمان های گذشته که جمعیت و آمار سرقت کمتر بود، شاید انتخاب بدی به نظر نمی رسید.


به مرور زمان استفاده از کرکره برقی پنجره ، به دلیل مشکلات زیادی که در استفاده از کرکره دستی وجود داشت رایج شد. امنیت بالا، ظاهر شیک و زیبا و استفاده آسان از جمله عوامل مهمی بود که به سرعت سبب محبوبیت بالای این محصول در بازار گردید.


امروزه دیگر از کرکره برقی در بیشتر مکان های عمومی، تجاری و یا آپارتمان های مسکونی استفاده می گردد. بالا و پایین آمدن این کرکره ها به کمک ریموت صورت می گیرد و دیگر نیازی به استفاده از نیروی دست برای این امر نیست.علاوه بر این، دیگر از سر و صدای آزاردهنده کرکره دستی خبری نیست و به سرعت می توان درب پارکینگ یا هر فضای دیگری را باز و بسته نمود.






مزایای کرکره برقی نسبت به کرکره های قدیمی


مزیت های فراوان کرکره برقی پنجره مانند : استفاده آسان و راحت، ایجاد نمای زیبا و افزودن به ارزش ساختمان، عدم نیاز به تعمیر مداوم و پرداخت هزینه های اضافی جهت نگه داری و همچنین امنیت بالای آن، سبب شده تا بسیاری از افرادی که از کرکره های سنتی استفاده می کنند هم به خرید و تهیه این محصول کاربردی، روی بیاورند.


از این رو بر آن شدیم تا به نحوه برقی کردن کرکره های دستی و قدیمی بپردازیم. چنانچه شما هم در تعویض کرکره قدیمی مغازه یا فروشگاهتان دچار تردید هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.


برای نصب کرکره برقی و تعویض آن با کرکره سنتی، ابتدا کرکره را پایین آورده و پین کاسه فنرها جا می زنند. سپس کرکره را از روی فنر جدا نموده و به کمک یک پیچ با اندازه 6 یا 8 آن را روی کاسه فنر قرا می دهند.


سپس محلی را که باید موتور نصب شود، علامت می زنند تا کرکره سنتی را به نوع برقی تبدیل نمایند. قدم بعدی ایجاد دو سوراخ بر روی میله کرکره است؛ دلیل این امر این است که کابل موتور و سیم خلاص کن، به راحتی از میله عبور داده شوند. پس از عبور کابل ها از سوراخ میله، برای اطمینان از محکم بودن موتور، آن را به کمک یک بست به لوله متصل می کنند.






آشنایی با درب های ریلی


درب های ریلی دسترسی راحت به داخل ساختمان و همین طور امنیت ساختمان، زیبایی در نما و همچنین زیبایی داخل ساختمان را تضمین می کنند. درب ریلی امروزه به عنوان درب های کم مصرف و کم جا ، در بسیاری از ساختمانها استفاده شده اند.


درب ریلی به دو صورت دستی و اتوماتیک برای پارکینگ های منازل وجود دارد. سیستم های درب ریلی از لحاظ بصری برجسته هستند و با هر سبک معماری ترکیب خواهند شد. همچنین سیستم های درب ریلی اتوماتیک بدون مانع و با پیشرفته ترین فناوری، بهترین عملکرد را دارند و این امکان را می دهد که متنوع ترین نیازها را برطرف کنند. بنابراین این درب ها به نسبت درب هایی معمولی بسیار بهتر می باشند.






اتصالات درب ریلی
وجود اتصالات خوب در درب ریلی اطمینان حاصل می کند که درب ریلی شما به راحتی کار می کند. این درب ها می توانند در گذرگاه ها ، دیوارهای جدا کننده ، در جداسازی درب های ورودی و همچنین در کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند. به لطف فن آوری پیشرفته ، درب ریلی ها به آرامی و بی سر و صدا و با ظرفیت تحمل بالا در باز و بسته شدن، به مردم ارائه داده شده اند. و اما همه چیز درباره درب ریلی را بدانید.


این درب ها با نصب درجه یک و طراحی محتاطانه با بهترین اتصالات می توانند بهترین گزینه برای جایگزین درب های ورودی باشند. اتصالات درب ریلی با برنامه ریزی انعطاف پذیر و آزادی خلاقیت زیاد می توانند بیشتر نیاز های شما از یک در را برآورده کنند.






درب های ریلی اتوماتیک


همه ما از درب های ریلی این انتظار را داریم که عملکردی خوب و متنوع و در عین حال طراحی زیبا داشته باشند. درب ریلی دسترسی مناسب با حداکثر استانداردهای ایمنی را ایجاد می کنند. سیستم های درب ریلی بسیار باریک هستند. با وجود این ، درایو های درب کاملاً نیرومند بوده و درب های ریلی بزرگ و سنگین را به حرکت در می آورد. سیستم درب ریلی همچنین سیستم پیچیده ای است که از شیشه ساخته شده است و بسیار قدرتمند می باشد. بنابراین با این وجود همه ی انتظارات ما از درب ریلی برطرف خواهد شد.






ویژگی های درب های ریلی


درب های ریلی محافظت در برابر آفتاب ، باران ، باد و نگاههای کنجکاو را ایجاد می کنند. از مهمترین ویژگی های درب ریلی این است که تعادل انرژی ساختمان شما را بهبود می بخشند و در زمستان ، به عنوان محافظت در برابر سرما ، در روزهای گرم تابستان فضای داخلی را خنک تر نگه می دارد.


سیستم های درب ریلی ساخته شده از چوب ، فلز یا پلاستیک دارای ظرفیت تحمل بار بالایی هستند. همانطور که در مورد همه درب های ریلی وجود دارد ، می توان آنها را به صورت دستی و با تلاش بسیار کم یا بدون دست ، به صورت برقی کنترل کرد.


کاربرد درب های ریلی


در برخی از درب های ورودی ساختمان ها و یا فروشگاه ها و بانک ها و ... از درب ریلی اتوماتیک که به وسلیه چشمی باز و بسته می شوند، استفاده می کنند. اما برای درب های ریلی پارکینگ های ساختمانی و درب های ورودی کارخانه ها از درب ریلی ریموت دار استفاده می شود.


بهتر است مطلب ​۳ عامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت کرکره برقی را هم بخوانید.


این درب ها در هر اندازه و شکلی که بخواهید وجود دارند و این امکان را دارید با توجه به نما و دکوراسیون ساختمان خود هر طرح و اندازه ای که می خواهید را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که برای فروشگاه ها و بانک ها و مراکز خرید از درب ریلی شیشه ای بیشتر استفاده می شود. بنابراین با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است برای آن درب ریلی نصب کنید، بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.


در ادامه نحوه تعویض کرکره سنتی با کرکره برقی، لازم است که ورق های کرکره دستی با پیچ به کاسه فنر متصل گردد. برای اطمینان از محکم بودن کرکره، 4 پیچ دیگر هم برای اتصال ورق به کاسه فنر استفاده می گردد.حالا می توانید کرکره برقی پنجره را تست نمایید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

منبع : کرکره برقی پنجره الکتروحفاظ