سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

وظایف مهندسین مشاور معماری

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: وظایف مهندسین مشاور معماری

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    6
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 4 بار در 2 پست
    میزان امتیاز
    397

    وظایف مهندسین مشاور معماری



    وظایف و خدمات شرکت های مهندسین [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در سه مرحله اساسی زیر صورت می گیرد.

    • مرحله اول - مطالعات مقدماتی

    • مرحله دوم - تهیه طرح و نقشه های اجرایی

    • مرحله سوم - انجام مناقصه و نظارت



    مراحل کار به ترتیب هم صورت می گیرد ولی در مورد طرح های ساده و کوچک ممکن است به دستور کارفرما مراحل اول و دوم تواما توسط شرکت مشاور معماری انجام شود.
    مرحله اول - مطالعات مقدماتی

    الف : شناسایی و بررسی های اولیه در رابطه با طرح
    ب : تهیه و ارائه طرح های مقدماتی
    1. بازدید محلی و بررسی تاسیسات
    2. انجام مطالعات درباره احتیاجات مربوط به طرح با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی به همراه توسعه پیش بینی شده
    3. تحقیق درباره مواد و مصالح ساختمانی موجود در محل
    4. بررسی مسائل حمل و نقل و جاده ها
    5. بررسی روشها و استانداردهای ساختمانی متداول در محل
    6- بررسی محل های ممکن برای ساختمان باها و تاسیسات مورد نظر
    7- مهندس مشاور در صورتی که کارفرما لازم بداند نقشه توپوگرافی محل های مخصوص ساختمان و تاسیسات مربوز را تهیه خواهد نمود.
    8- در صورت لزوم مهندس مشاور با هزینه کارفرما مطالعات خاک،زمین شناسی، آب و هوا شناسی را انجام خواهد داد.
    9- در تنظیم طرح مقدماتی هماهنگی طرح با سایر طرح های محلی، توسعه آینده، کمیت و کفیت اجرا مدنظر قرار می گیرد.
    10- احتیاجات کنونی را تعیین نموده و طرح های مقدماتی را به کارفرما تسلیم نماید.
    مرحله دوم - تهیه طرح و نقشه های اجرایی

    خدمات و وظایف [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در مرحله دوم به شرح زیر است :
    1- بررسی کامل و جامع درباره مصالح و سایر منابع محلی، مسائل مربوز به زمین شناسی، شبکه فاضلاب و ... سایر شرایط مهم معموی که برای تهیه پروژه و اخذ تصمیم ضروری است.
    2- انجام محاسابت فنی و تهیه نقشه های تفصیلی و اجرایی و نهایی
    3- تهیه مشخصات فنی و عمومی و خصوصی طبق نمونه های مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی
    4- تهیه جداول مقادیر کارها به تفیکیک نوع کار
    5- تهیه و ازائه گزارش نهایی مرحله دوم
    6- تهیه و تنظیم اسناد و مدارک مناقصه
    مهندس مشاور موظف است نقشه ها و مشخصات نهایی و تفصیلی معماری، ساختمان، تاسیسات مکانیکی و برقی و شبکه ابرسانی طرح را تهیه نماید. نقشه ها و مشخصات نهایی باید واضح و کامل باشد. مهندسین مشاور در تمام مراحل فوق باید با تشکیل جلسات منظم و تماس دائمی نظرات کارفرما را در تهیه پروژه کسب و ملحوظ نماید.
    مرحله سوم - انجام مناقصه و نظارت

    شروع مرحله مناقصه و نضارت شامل سه قسمت اساسی به شرح زیر می باشد :
    اول - انجام مناقصه و تعیین پیمانکار یا پیمانکاران

    دوم - نظارت بر اجرای کار

    سوم - نظارت بر دوره نگهداری

    مراحل انتخاب [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] برای مطالعه و طراحی

    پس از اخذ تصمیم اولیه برای اجرای یک طرح، برای مطالعه و بررسی و طراحی و چگونگی اجرای آن، نسبت به انتخاب مشاور اقدام می گردد.
    در انتخاب شرکت مهندسین مشاور معماری بسته به نوع طراحی و استانی یا ملی بودن آن، روشهای مختلفی اتخاذ می گردد. از انجا که مشاور در واقع به عنوان بازوی کارفرما و در بعد نشارت به عنوان نماینده اصلی او عمل می کند، کارفرمایان در انتخاب مشاور اختیارات بیشتری دارند لیکن مراحل زیر معمولا انجام می شود :
    1- استعلام از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دریافت اسامی مشاورین واجد شرایط
    2- تنظیم اسناد مناقصه و هدفهای طرح و فروش به مناقصیان و مدعوین
    3- دریافت پیشنهادات و اسناد کامل شده از متقاضیان
    4- تشکیل جلسه با حضور اعضای کمیسیون مناقصه
    5- انتخاب مشاور
    6- عقد قرار داد
    7- دریافت گزارشات دوره ای و بررسی و اظهار نظر (تایید یا درخواست تکمیل) روی آنها
    8- تایید طرح اولیه
    9- تصویب طرح نهایی تهیه شده توسط مشاور
    10- پرداخت حق الزحمه براساس جدول پیش بینی شده در قرارداد
    معمولا قرارداد مشاور معماری براساس قرارداد نمونه شماره 3 سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعقد می شود.

    منبع : [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اسفند -۱۳۹۵
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    مقطع تحصيلات
    دکتری
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    5
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    267
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    نگاهی گذرا به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دوران پهلوی اول
    آغاز مدرنیسم در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] تهران
    وقتی که از جنبه های مدرن زندگی ایرانی با تمام کم و کاستی هایش صحبت می کنیم نمی توانیم از پرداختن به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] غافل شویم. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] پدیده ای است که هم از تغییرات زندگی ما نقش می پذیرد و هم در تغییر دادن نحوه زندگی ما نقش دارد.
    تهران در میان شهرهای ایران، شهری است که به دلیل پایتخت بودن و تمرکز بنیادهای سیاسی و اقتصادی در آن، نسبت به شهرهای دیگر زودتر با مظاهر مدرنیسم و به تبع آن با [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] آشنا شد. این آشنایی در دوران قاجار و به خصوص دوره ناصرالدین شاه آغاز شد. اما عملاً در دوران پهلوی بود که جنبه های زندگی مدرن از حصار دربار و ارگ سلطنتی خارج شد و چهره تهران و پس از آن سایر شهرهای ایران را به سرعت عوض کرد.
    با روی کار آمدن رضا شاه، نهادهای مدرنی در ایران پا گرفتند و تاسیس شدند که پیش از آن یا در شکل و شمایل سنتی خود وجود داشتند و یا این که برای اولین بار بود که به وجود می آمدند. این نهادها و موسسات جدید نیازمند [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] خود بودند. طبیعی بود معمارانی می توانستند [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] این موسسات جدید را بر عهده بگیرند که با الفبای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و نیازهای جدید آشنایی باشند. معمارانی که در دوره رضا شاه، چهره تهران را متحول کردند یا معمارانی اروپایی بودند و یا فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپا.
    نکته ی برجسته در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] این دوره، ظهور گونه ای از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] است که می شود با اغماض به آن [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] نئوکلاسیک ایرانی گفت، گرچه همواره بر سر نامگذاری سبک های [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اما و اگرهای فراوانی در کار هست. منظور از این گونه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] آن است که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] عمدتاً در بخش هایی از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به خصوص در نماسازی یا تزیینات از عناصر و جزییات [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ایران باستان استفاده می کردند، اما [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] خود را بر اساس نیاز های جدید [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] می کردند.
    از شاخص ترین نمونه های این گونه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در تهران می شود به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کاخ شهربانی در محوطه میدان مشق یا باغ ملی اشاره کرد. سرستون های این [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کاملاً از روی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دوران هخامنشی الگوبرداری شده و پله های آن یادآور [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کاخ آپادانا است. همچنین [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] صندوق پس انداز بانک ملی در خیابان فردوسی نیز مثال برجسته ای از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] نئوکلاسیک ایران است که با آن که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] آن آلمانی بوده اما کاملاً از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دوران هخامنشی الهام گرفته شده است. در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] موزه ایران باستان نیز، کاخ تیسفون و طاق کسری، مربوط به دوران ساسانی، مورد توجه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] فرانسوی آن، آندره گدار بوده است.
    در میان معماران غیر ایرانی که در دوره رضا شاه در ایران فعالیت داشتند می توان این چهره های سرشناس را مشخص کرد:
    نیکلای مارکف [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] گرجستانی الاصل و فارغ التحصیل آکادمی هنرهای زیبای سن پترزبورگ که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] هایی مانند استادیوم معروف امجدیه، دبیرستان البرز، زندان قصر و کارخانه قند ورامین را برعهده داشت. مارکوف جزو اولین معمارانی بود که الفبای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] صنعتی را با خود به ایران آورد و آن را در ساخت کارخانه هایی که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کرد به کار برد.
    از دیگر معماران اروپایی که در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] رضاشاه شرکت داشت می شود به ماکسیم سیرو اشاره کرد. او در حقیقت به عنوان باستان شناس به ایران آمد و به دلیل علاقه فراوانی که به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ایرانی داشت در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] های زیادی شرکت کرد که به عنوان مثال می توان از مجتمع دانشکده پزشکی تهران و چند دانشکده دیگر نام برد. سیرو البته جز در زمینه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] تحقیق مفصلی در مورد کاروانسراهای ایران نیز انجام داده و بسیاری از آنها را نقشه برداری و تاریخ نگاری کرده است.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دیگر که پیش از این نیز به او اشاره کردیم آندره گدار است که او هم در ابتدا به قصد حفاری های باستان شناسی به ایران آمد و بعد [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و پایه گذار موزه ایران باستان شد و سال ها سرپرست باستان شناسی در ایران بود. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دانشگاه تهران نیز به او سپرده شد. گدار اولین رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و به طور مستقیم بر آموزش [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در ایران تاثیر گذاشت و سرفصل و برنامه درسی رشته [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] را با کمک محسن فروغی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ایرانی برای دانشجویان تهیه کرد. جالب است بدانید که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] مقبره حافظ در شیراز نیز از جمله کارهای بسیار شاخص آندره گدار است.
    اما نمی شود از جریان مدرنیسم در ایران صحبت کرد و از ارامنه ایرانی غافل شد. چند چهره بسیار شاخص ارمنی، تعدادی از مهم ترین ساختمان های دولتی و عمومی و همچنی خانه ها و ویلاهای شخصی را در در دهه های ابتدایی قرن حاضر [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کرده اند. وارطان هوانسیان، پل آبکار، گابریل گورکیان(Gabriel Guevrekian)، اوژن آفتاندلیانس و قلیچ باقلیان از جمله این معماران مشهور هستند. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اصلی بانک سپه، هتل فردوسی، هتل دربند و سینما متروپل و تعداد زیادی آپارتمان و منزل شخصی توسط وارطان هوانسیان، کاخ شهربانی و میدان حسن آباد اثر قلیچ باقلایان و کاخ دادگستری، آمفی تئاتر مدرسه نظام، و همچنین ساختمان وزارت امور خارجه نیز از آثار گابریل گورکیان است. کاخ دادگستری در خیابان داور جزو یکی از شاخص ترین بناهای ابتدای نهضت [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] مدرن در ایران محسوب می شود.
    گابریل گورکیان که زاده استانبول بود و بلافاصله پس از تولد به همراه خانواده اش به ایران مهاجرات کرده و تابعیت ایرانی داشت، نه تنها در ایران بلکه در اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] شناخته شده ای بود. در سال ١٩٢٣ تعدادی از اثار گورکیان در سالن پاییزه پاریس در کنار آثار معمارانی با شهرت جهانی مانند لکوربوزیه به نمایش درآمد.
    از آثار اقتاندلیانس نیز می شود به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اولیه فرودگاه مهرآباد، تالار فرهنگ و کلیسای سرکیس مقدس در نبش خیابان کریم خان تهران اشاره کرد.
    نوشته شده توسط تحریریه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو