سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

گروه شیمیزو و تلاش برای ساخت اولین شهرزیرآبی جهان

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گروه شیمیزو و تلاش برای ساخت اولین شهرزیرآبی جهان

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    مدیر بخش معماری
    محل سکونت
    سنندج
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    264
    پسندیده
    845
    مورد پسند: 712 بار در 242 پست
    میزان امتیاز
    966

    گروه شیمیزو و تلاش برای ساخت اولین شهرزیرآبی جهان


    هر کدام از این کره*های بزرگ که وسعتی به اندازه*ی یک شهر کوچک دارند، قادرند روی سطح آب به صورت شناور باقی بمانند. اما در زمان تغییرات جوی و وضعیت بد آب و هوایی به زیر سطح دریا فرو خواهند رفت. این کره*ها از درون یک مارپیچ غول آسا به سمت اعماق دریا ( چیزی در حدود 4 کیلومتر)، پایین خواهند رفت. این مارپیچ غول پیکر خود 9 مایل (معادل 15 کیلومتر) امتداد دارد و در پایه*ی آن محلی برای قرارگیری کارخانه*هایی تعبیه شده است که مواد معدنی و فلزات کمیاب را استخراج می*کنند.


    ایده* و طراح اولیه*ی مفهومی این گروه، نه یکی، بلکه شامل کره*های متعددی است که در زمان مواجهه با تغییرات اقلیمی یا بلایای طبیعی همچون زلزله که ژاپن اغلب با آن درگیر است، به نجات بشر آمده و آنها را دور از خطر حفظ می*کند.


    شیمیزو (Shimizu)، اعلام کرده که با استفاده از میکروارگانیسم*هایی موسوم به «متانوژن» می*توان دی اکسید کربن سطح اقیانوس را به گاز متان تبدیل کرد. از سوی دیگر تفاوت دما و فشار آب در قسمت سطحی و عمق دریا، برای تولید انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    در قسمت فوقانی این کره*ها، عرشه*هایی برای رفت و آمد قایق در نظر گرفته شده تا در شرایط آب و هوایی مناسب، امکان گشت و گذار برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم شود.


    برای ساخت این کره*های غول آسا، شرکت در نظر دارد از چاپگرهای سه بعدی صنعتی و به جای سیمان و بتن از رزین استفاده کند. قطر هر کره 500 متر بوده ودر مجموع شامل هتل، اقامتگاه برای ساکنین و فضاهای تجاری است. از آنجایی که هر کدام از این کره*ها به صورت کامل ضد آب ساخته شده*اند، به راحتی به عمق دریا فرورفته و از این نظر مشکلی نخواهند داشت. البته در مواقعی نیز بسته به نیاز و شرایط، بخشی از آنها خارج از آب باقی می*ماند.


    هر مارپیچ در میان بستر دریا نیز امتداد یافته و دارای ایستگاه*های تحقیقاتی متعددی است که ضمن تولید انرژی به کندوکاو و استخراج منابع مورد نیاز از کف اقیانوس خواهند پرداخت.


    همچنین این سیستم شامل یک سری عرشه و محفظه*های کروی شکلی است که دارای امکانات متنوعی بوده و به راحتی به بالا و پایین این مارپیچ حرکت می*کنند. این محفظه*ها برای ارسال بار و مواد مورد نیاز بین کره*ی اصلی و پایگاه کف اقیانوس مورد استفاده قرار می*گیرند.

    شرکت شیمیزو در همراهی با بسیار از مراکز و سازمان*های تحقیقاتی دیگر، دو سال زمان صرف آماده سازی طرح اولیه خود کرده است. آنها با صحبت و مشاره با متخصصین فناوری*های مدرن، به این نتیجه رسیدند که احتمال به واقعیت بدل شدن این طرح در آینده وجود دارد.

    شیمیزو درکل شرکتی است که به دنبال ایده*های بلندپروازانه و جالب توجه زیادی است که از جمله آنها می*توان به ساخت حلقه*ی از پنل*های خورشیدی گرد ماه و ابرشهر شناور اشاره کرد.


    در سال 2012 دیگر شرکت مطرح ژاپنی، گروه اوبایاشی(Obayashi Corp)، ادعا کرد که با ساخت یک آسانسور فضایی "Space Elevator"، می*توان مسافران را به سفرهای فضایی فرستاد که مدت زمان کمتری به طول می*انجامند. آنها ادعا کردند که با استفاده از فناوری نانو لوله*های کربنی، که حدود 20 برابر قوی*تر از فولاد هستند، می*توان به این مهم دست یافت.


    ساخت هر کدام از این مارپیچ*ها 25 میلیارد دلار هزینه در برداشته و اگر این طرح به مرحله*ی اجرایی برسد، شاهد ساخت اولین نمونه از آنها تا سال 2030 خواهیم بود.

    البته باید منتظر بود و دید که آیا بشر دست از آلوده کردن محیط زیست برخواهد داشت یا خیر؟ وضعیت فعلی اقیانوس*ها دورنمای روشنی پیش مجریان این طرح قرار نمی*دهد. هم اکنون اقیانوس*ها رو به سمت اسیدی شدن پیش می*روند و هم اکنون اولین قربانیان این فاجعه*ی زیست محیطی، سخت پوستان و دوکفه*ای*ها هستند.


    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    2 کاربر مقابل پست sara.Architect عزیز را پسندیده اند: admin,SIAMAK-TORKASHVAN7
    بــــــه یــــاد داشـــتـه بـــــاش :
    آیـــــنـده کــــتـابـی اســت کـــه امــــروز مــــی نـــــویــسی
    پـــــس چــــیـــزی بــــنـویـــس کـــه فـــــردا از خــــوانــدن آن لـــــذت بــــبـری . . .

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:26 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو