گچبرگ یا پانل گچی جهت تزئینات دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این انواع در میان مردم به نام کناف شناخته می شود. برای تولید این محصول به صورت پیوسته (Continues) دوغاب گچ تولید شده با افزودنی های مخصوص در میان کاغذ های ویژه قرار داده شده و پس از خشک کردن در ابعاد دلخواه برش خورده و بسته بندی می شوند.

ویژگی های این محصول چگونه تعیین می شود

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] با توجه به افزودنی های اضافه شده و همچنین لایه های مورد استفاده در آن دارای ویژگی های متنوعی می باشد. که به اختصار معرفی می گردند:

1. گچ برگ ساده ( جهت دیوار های جداکننده، جایگزین گچ و سقف کاذب استفاده می شود ).
2. مقاوم به رطوبت ( در ترکیب دوغاب گچ آن از افزودنی مخصوصی که به رطوبت مقاوم است، استفاده می شود. همچنین جنس روکش مورد استفاده در آن نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارد. از این نوع در قسمت های نمناک ساختمان به خصوص حمام و سرویس های بهداشتی استفاده می گردد ).
3. مقاوم به آتش ( در ترکیب آن از الیاف فایبرگلاس استفاده شده که آن را در مقابل آتش مقاوم می نماید. از این محصول در قسمت هایی که مقاومت به آتش بالایی لازم دارند استفاده می گردد. مانند: پوشش ستون ها ).
4. مقاوم به رطوبت و آتش ( در ساخت آن ها از مواد مقاوم به رطوبت و الیاف فایبر گلاس استفاده شده است، و در محل هایی مانند: حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می گردد ).