نکته اول:
استفاده از بالش*های دکوری، فرش*های کوچک، آباژورهای پایه بلند و تابلوهای دیواری می*تواند فضایی شاعرانه و دوست داشتنی در اتاق نوجوانان خلق کند.

نکته دوم:
بوردهای بزرگ دیواری و یا مجموعه*ای از عکــس*های مورد علاقه*شان تکه*هایی از مجله*هایی که دوستش دارند، اینها همه از مواردی است که نوجوانان بین سن ۱۲ تا ۱۹ سالگی به آنها علاقه*مند هستند. با استفاده از این موارد می*توانید فضایی را که باب میل نوجوان*هاست خلق کنید.

نکته سوم:
ایده*های خلاقانه، مانند مجموعه*ای از ماسک*ها یا شمشیرهایی که به صورت ضربدری قرار گرفته*اند، چاقوی شکار، زره*های تزیینی همه می*توانند بسیار جذاب باشند و فضایی کاملا متفاوت را به وجود آورند.

نکته چهارم:
چراغ*های مطالعه زیبا و جاشمعی*های کوچک و زیبا که اشکال و طرح*های مختلف دارند و همچنین اگر مطابق سلیقه نوجوان شما انتخاب شوند، می*توانند فرزند شما را به درس خواندن تشویق کند.

نکته پنجم:
صندلی*های کوســن *مانند بزرگ که زیرشان لایه*ای محکم دارد و می*توان آنها را در رنگ*های مختلف با هم ست کرد، می*توانند دکور مناسبی برای گوشه*ای از اتاق باشند.

نکته ششم:
صندلی*های تاشو نیز گزینه*های مناسبی هستند و فضای کوچکی را اشغال می*کنند.

نکته هفتم:
صندلی*های راحتی علاوه بر زیبایی که به اتاق اضافه می*کنند، می*توانند جهت پذیرایی از دوستان فرزندانتان که برای تماشای فیلم یا درس خواندن به دیدارشان می*آیند، گزینه*های خوبی باشند. همچنین می*توانید این صندلی*ها را با کوســن*های بزرگ و رنگی دکور کنید.

نکته هشتم:
نوجوان*هایی که اتاقشان را با خواهر یا برادرشان تقسیم می*کنند، برای داشتن فضای خصوصی می*توانند از پرده*های وسط اتاق و یا تخت*های کاناپه*ای استفاده کنند.

نکته نهم:
برای داشتن جایی جهت نگهداری وسایل مورد نیازشان مانند وسایل مرتب کردن موها، سی*دی*ها، لباس*های کثیف و مجله*ها می*توانید از سبد و آویزهای لوله*ای استفاده کنید.

نکته دهم:
با قرار دادن یک کاناپه اضافی در اتاق و یا یک ست کاناپه تخت*خواب*شو که به عنوان تخت*خوابی برای دوستانشان به کار رود می*توان یک حال خصوصی در اتاق برایشان به وجود آورد.

نکته یازدهم:
با داشتن یک میز کامل استاندارد، همراه با یک کامپیوتر شخصی به همراه صندلی راحت نوجوان*ها می*توانند به راحتی برای مدت طولانی درس بخوانند بدون اینکه پشتشان درد بگیرد. فضای درس*خواندن برای نوجوان*ها یکی از مهم*ترین فضاهایی است که باید با دقت دکور شود.



منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]