امروزه به واسطه گسترش ساختمان سازی و ظهور تحولی بزرگ در دکوراسیون داخلی منازل طی سال های اخیر، افراد زیادی هستند که خواهان خرید یک خانه شیک و چشم نواز و یا بازسازی منزل خود هستند. به همین دلیل اغلب به مشورت با کارشناسان متخصص در این حوزه می پردازند تا در نهایت خانه رویایی و مورد نظرشان ساخته شود.


اگر شما هم برای گچبری سقف پذیرایی منزلتان و استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان و یا اجرای سقف کاذب دارای سولات و ابهاماتی در این زمینه هستید و نمی دانید که تفاوت گچ و کناف چیست؟ پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.
در این قسمت به بیان ویژگی های هر یک از این متریال ها می پردازیم. البته در نهایت تصمیم با شماست که کدام یک را برای طراحی خانه خود انتخاب نمایید.
کناف چیست و رابطه ان با گچبری سقف ؟
یکی از مصالح ساختمانی جدید که در ساختمان سازی ها کاربرد زیادی دارد و در بعضی مواقع جایگزین گچبری سقف پذیرایی ساده و یا ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز می باشد، کناف است.


در واقع پانل های گچی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و مجتمع های تجاری کاربرد زیادی دارد.


استفاده از کناف فقط برای طراحی سقف خانه نبوده و دارای کاربرد های بیشتری نیز می باشد. این متریال در طرح های مختلف تولید شده تا پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.


اگر بخواهیم مصارف دیگر کناف را بیان نماییم، می توانیم به طراحی دیوار با کناف مخصوص آن و یا استفاده از کفپوش کنافی برای کف بنای مربوطه اشاره کنیم که سبب زیبایی هر چه بیشتر محل مورد نظر نیز می گردد.


با وجود مزیت ابزار پیش ساخته پلی یورتان و گچبری سقف پذیرایی استفاده از آن بعضی مواقع توصیه نمی گردد. به عبارتی دیگر سقف و دیوار طراحی شده با کناف در قیاس با گچبری سقف پذیرایی و طراحی های قدیمی که روی دیوار اجرا می شد، دارای وزن کمتری هستند که این امر سبب می شود تا در هنگام وقوع حوادثی مانند زمین لرزه، شاهد تخریب کمتر بنا و به دنبال آن، کاهش خسارت های جانی باشیم.


گچبری ساختمانی


یک نوع دیگر از مصالح ساختمانی که از سنگ گچ در دل طبیعت استخراج می گردد گچ است.
سنگ گچ به شکل سولفات دو کلسیم آبدار روی زمین وجود دارد که نحوه پردازش آن به این صورت است که ابتدا خرد شده و سپس به کوره انتقال پیدا می کند. می توانید مطلب انواع سبک های گچبری سقف پذیرایی و اتاق و آشپزخانه منزل را هم مطالعه نمایید.
در نهایت به صورت پودرهای ریز و به رنگ سفید در می آید که برای کارهای ساختمان سازی از آن استفاده می گردد.


انواع سنگ گچ عبارتند از :
-سنگ گچ بلوری
-سنگ گچ غیربلوری
-سنگ گچ مرمری
- سنگ* گچ خالص


بهتر است مطلب از گچبری پیش ساخته پلی یورتان چه می دانید؟ را هم بخوانید.
به طور کلی اگر بخواهیم به تفاوت های مهم گچ و کناف اشاره کنیم باید بگویییم که کناف سبک تر است و زمان لازم برای انجام کار با کناف کمتر از کار گچبری می باشد در آخر هرکدام دارای مزایای خاص خود هستند و این متخصص و کارشناس است که بر اساس تجربیات و علمی که دارد می تواند بهترین تصمیم را اتخاذ نماید.

منبع : گچبری سقف پذیرایی دکارت استور