سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

آرماتور بندي

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آرماتور بندي

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    rasht
    نوشته ها
    5
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    316

    آرماتور بندي

    [JUSTIFY]<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]آرماتور بندي<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]هدف از به كار بردن فولاد در قطعات بتني<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]بتن جسمي شكننده است كه در مقابل نيروهاي فشاري، مقاومتي قابل توجه دارد، امّا مقاومت آن در مقابل نيروهاي كششي ناچيز است؛ به همين دليل، در محاسبات بتن آرمه اين مقاومت در نظر گرفته نمي





    شود. مقاومت بتن در مقابل نيروهاي برشي، تقريباً
    <?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:shapetype id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" o:preferrelative="t" o:spt="75" coordsize="21600,21600"><v:stroke joinstyle="miter"></v:stroke><v:formulas><v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></v:f><v:f eqn="sum @0 1 0"></v:f><v:f eqn="sum 0 0 @1"></v:f><v:f eqn="prod @2 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @0 0 1"></v:f><v:f eqn="prod @6 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="sum @8 21600 0"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @10 21600 0"></v:f></v:formulas><v:path o:connecttype="rect" gradientshapeok="t" o:extrusionok="f"></v:path><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shapetype><v:shape id=_x0000_i1025 style="WIDTH: 15pt; HEIGHT: 36.75pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image001.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    مقاومت فشاري آن در نظر گرفته مي






    شود. با توجه به اين كه قطعات بتني، توأماً تحت تأثير انواع نيروهاي فشاري، برشي و كششي قرار مي





    گيرند، لازم است قطعات بتني براي مقاومت كافي در مقابل اين نيروها، با عنصر مناسبي مسلّح گردند. با در نظر گرفتن مشخصات فيزيكي موادّ مختلف، فولاد با داشتن ضريب انبساط طولي 000012/0 كه تقريباً با ضريب انبساط طولي بتن (00001/0 الي 000015/0) برابر است همچنين متناسب بودن ضريب ارتجاعي آن با ضريب ارتجاعي آن با ضريب ارتجاعي بتن و محاسن ديگر از قبيل فراواني، شكل پذيري و غيره، مناسب





    ترين عنصر براي اين منظور است. فولاد بيش





    تر به صورت انواع ميل





    گرد همراه با بتن، بتن آرمه (بتن مسلح) را تشكيل مي





    دهد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]1-2- موارد استفاده از ميل





    گردها در تيرهاي بتني<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]الف- تحمل نيروهاي كششي:<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]در شكل 1-2 يك تير تخت بتني يك دهانه را قبل از بارگذاري مشاهده مي





    كنيد. در وسط اين تير محوري است كه به آن تار خنثي يا تار مياني مي





    گويند. پس از بارگذاري مطابق شكل 2-2، تار خنثي نه فشرده مي





    شود و نه كشيده، امّا لايه





    هاي بتن بالاي تار خنثي فشرده مي





    شوند. اين لايه





    ها هر چه از تار خنثي دورتر باشند، فشرده





    تر و لايه





    هاي زير تار خنثي كشيده مي





    شوند؛ و هر قدر اين لايه





    ها از تار خنثي دورتر باشند بيش





    تر كشيده مي





    شوند. بدين ترتيب مشخص مي





    شوند كه در تير ساده





    ي يك دهانه، پس از بارگذاري، حداكثر كشش در ناحيه





    ي وسط تير در زير تار خنثي و در پايين





    ترين لايه





    ي تير به وجود مي





    آيد؛ بنابراين لازم است در نزديكي سطح زيرين بتن، ميل





    گردهايي براي تحمّل نيروهاي كششي قرار گيرند. سطح مقطع اين ميل





    گردها با توجه به مقدار نيروهاي كششي وارد بر هر ناحيه محاسبه مي





    شود و به همين دليل ممكن است ميل





    گردها كششي وسط دهانه، از ميل





    گردهاي كششي در نزديك تكيه





    گاه





    ها كه نيروي كششي كم





    تري وجود دارد، بيش





    تر باشد. در شكل 3-2 ميل گرد كششي را در يك تير بتني مي





    بينيد. <o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1026 style="WIDTH: 269.25pt; HEIGHT: 344.25pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-2" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image003.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ب) تحمل نيروهاي فشاري:<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]با توجه به مقاومت خوب بتن در مقابل فشار، اكثراً كليه





    ي نيروهاي فشاري، به وسيله





    ي بتن تحمل مي





    شود. در تير يك دهانه، در ناحيه





    ي بالاي تار خنثي، حداقّل ميل





    گردهاي فشاري براساس استاندارد مربوطه (بدون محاسبه) قرار داده مي





    شود. بعضي اوقات ممكن است سطح بتن به تنهايي قادر به تحمّل نيروهاي فشاري نباشد با اين كه بنا به ضرورت لازم باشد ابعاد بتن كوچك انتخاب شود؛ در اين صورت، قسمتي از نيروهاي فشاري به وسيله





    ي ميل





    گردهاي فشاري تحمل مي





    شود. اين ميل





    گردها در ناحيه





    ي فشاري (نزديك سطح آزاد بتن) قرار مي





    گيرند و سطح مقطع آن





    ها در مقاطع مختلف تير براساس محاسبه تعيين مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<v:shape id=_x0000_s1026 style="MARGIN-TOP: 14.45pt; Z-INDEX: -6; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: -0.15pt; WIDTH: 453.75pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 377.15pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-4-5" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image005.jpg"></v:imagedata></v:shape>در شكل 4-2 ميل





    گردهاي كششي و فشاري را مشاهده مي





    كنيد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]بايد توجه داشت كه در تير يك دهانه





    ي ساده، ناحيه





    ي كشش و فشار، به گونه





    اي است كه ذكر آن رفت، امّا شكل خم شدن تيرها ممكن است در شرايط ديگر، تغيير كندو براي روشن شدن اين مطلب، به فرم خم شدن يك تير كه بر روي چند تكيه گاه متوالي (تير چند دهانه) قرار گرفته، توجه كنيم. (شكل 5-2).<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]همان طور كه در شكل ديده مي





    شود، براثر بار وارده از بالا، تير در قسمت پايين وسط دهانه كشيده و در قسمت بالا فشرده مي





    شود، امّا بر روي تكيه





    گاه





    ها به عكس، تير در قسمت فوقاني كشيده و در قسمت تحتاني فشرده مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<v:shape id=_x0000_s1027 style="MARGIN-TOP: 9pt; Z-INDEX: -5; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 234pt; WIDTH: 236.95pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 303.9pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-6-7" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image007.jpg"></v:imagedata></v:shape>بنابراين گاهي نياز است كه در مقاطع مختلف قطعاتي بتني، مقدار ميل





    گردها، متناسب با نيروي كششي وارد به هر مقطع تير تغيير كند، اين تغييرات گاهي با كم و زياد كردن ميل گرد، از پايين به بالا يا از بالا به پايين، تأمين مي





    شود. در شكل 6-2 دو نوع ميل گرد راستا را مي





    بينيد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]به ميل





    گردهايي كه بنا به نياز خميده مي





    شوند و تغيير مسير مي





    دهند، «اُتكا» گفته مي





    شود. در شكل 7-2 براي تيرهاي بتني چند نمونه اتكاي متداول را مي





    بينيد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ج) تحمل نيروهاي برشي<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]اگر نيروي برشي وارد بر سطح قطعه





    ي بتني بيش





    تر از مقاومت برش بتن باشد، مطابق شكل 8-2 ترك





    هايي در تير بتني ايجاد مي





    شود كه با زاويه





    ي حدود 45 درجه تار خنثي را قطع مي





    كنند و در نهايت ممكن است موجب بريده شدن قطعه بتني شوند. در شكل 9-2 چگونگي برش ناشي از نيروي برشي زياد را ملاحظه مي





    كنيد. در مواقعي كه بتن نتواند از به وجود آمدن اين برش جلوگيري كند بايد از ميل گردهايي با فرم مناسب براي مقابله با برش استفاده شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]براي مقابله با برش احتمالي دو فرم ميل گرد مناسب است:<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]الف- مطابق شكل a





    -10-2 ميل گرد مقاوم ، عمود بر خط برش احتمالي در نظر گرفته مي






    شود. اين مقاومت به وسيله





    ي اتكاي تكي يا مركّب تأمين مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ب- ميل





    گرد مقاوم به صورت قائم در تير بتني قرار مي





    گيرد (شكل b





    -10-2)<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_s1028 style="MARGIN-TOP: 309.1pt; Z-INDEX: -4; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 42pt; WIDTH: 366.75pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 170.25pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-10" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image009.jpg"></v:imagedata></v:shape><v:shape id=_x0000_i1027 style="WIDTH: 285.75pt; HEIGHT: 312pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-8-9" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image011.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]اين عنصر مقاوم خاموت (ركاب- كمربند) ناميده مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]1-1-2- خاموت (ركاب- كمربند):<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]خاموت





    ها ميل





    گردهاي شكل گرفته





    اي هستند كه در تير به صورت قائم قرار مي





    گيرند. معمولاً*خاموت





    ها را به شكل مقطع تير مي





    سازند و ضمن اين كه در مقابل نيروهاي برشي وارد آمده مقاومت مي





    كنند، ميل





    گردهاي فشاري و كششي را در جاي خود نگه مي





    دارند. حداقل قطر و فاصله





    ي خاموت





    ها براساس آيين





    نامه





    هاي بتن آرمه مشخص مي





    شود، امّا براي مقاومت در برابر نيروهاي برشي، تعداد و قطر ميل





    گردها بايد دقيقاً*محاسبه شوند. با توجه به اين كه در تير بتني حداكثر نيروي برشي در نزديكي تكيه





    گاه





    ها ايجاد مي





    شود، قطر خاموت





    ها را بيش





    تر و فاصله





    ي آن





    ها را كم





    تر از نواحي ديگر در نظر مي





    گيرند. در قسمت





    هاي دورتر از تكيه





    گاه





    ها حداقل آيين





    نامه





    اي را به كار مي





    برند. در شكل 11-2 چند نمونه خاموت ديده مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1028 style="WIDTH: 384pt; HEIGHT: 198pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-11" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image013.jpg" cropleft="1398f" cropbottom="3287f"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]2-2- انواع ميل





    گردهاي مورد مصرف در بتن<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ميل گردها با توجه به نوع آلياژ و شكل ظاهريف انواع مختلفي دارند كه در ايران، براي مصرف در بتن، از سه نوع آن در قطرهاي مختلف استفاده مي





    كنند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]1- ميل





    گردهاي نرمه با مقطع دايره و سطح كاملاً*صاف كه اصطلاحاً به آن «ميل گرد ساده» مي





    گويند. تنش حدّ جاري شدن اين ميل گرد
    <v:shape id=_x0000_i1029 style="WIDTH: 68.25pt; HEIGHT: 20.25pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image015.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    است (شكل 13-2).<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1030 style="WIDTH: 315.75pt; HEIGHT: 225pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-12" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image017.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]2- ميل گردهاي آجدار و آجدار تابيده





    (TOR)






    كه با د و آلياژ سخت و نيمه سخت موجود است. نوع سخت شدن آن با تنش حدّ جاري شدن
    <v:shape id=_x0000_i1031 style="WIDTH: 99pt; HEIGHT: 20.25pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image019.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    و نوع نيمه سخت آن داراي حدّ جاري شدن 300 نيوتن بر ميلي متر مربع است. در شكل 14-2 ميل گردهاي آجدار و آجدار تابيده را مي






    بينيد.<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<v:shape id=_x0000_s1029 style="MARGIN-TOP: 4.25pt; Z-INDEX: -3; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 126pt; WIDTH: 213pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 323.25pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2+13" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image021.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]3- براي بتن





    هاي پيش تنيده و پس تنيده، از كابل





    هاي فولادي (سيم بكسل) با تنش





    هاي بسيار بالا استفاده مي





    كنند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]امروزه در مواردي كه عوامل جوي سبب ايجاد خورندگي در ميل





    گردهاي فولادي و در نتيجه باعث تركيدن بتن مي





    شوند، از ميل





    گردهاي لاستيكي با تنش مجاز
    <v:shape id=_x0000_i1032 style="WIDTH: 66.75pt; HEIGHT: 20.25pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image023.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    استفاده مي






    كنند.<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]3-2- تميز كردن ميل





    گردها<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]چون چسبندگي مناسب بين فولاد و بتن از عوامل مؤثر در مقاومت بتن مسلّح است، بايد ميل





    گردهايي كه در بتن مسلح به كار مي





    روند، تيمز و عاري از گل، روغن، رنگ زدگي، پوسته، خوردگي يا ساير پوشش





    هاي غيرفلزي باشند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]براي تميز كردن زنگ از سطح ميل گرد مي





    توان از برس سيمي زير استفاده كرد. اگر حجم ميل





    گردهاي زنگ زده زياد باشد، از دستگاه ماسه پاش (سند بلاست) استفاده مي





    كنند. اين دستگاه با پرتاب شديد ماسه





    هاي ريز بر سطح ميل





    گرد باعث زنگ بري آن مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]توجه: ميل گردهايي كه زنگ زدايي مي





    وشند هنگامي در بتن قابليت مصرف دارند كه كليه





    ي مشخصات لازم؛ از قبيل سطح مقطع و غيره، را حفظ كرده باشند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]4-2- پوشش بتن روي ميل





    گردهاي فولادي<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]چون ميل





    گردهاي فولادي به عوامل خورنده





    ي جوّي (رطوبت و رطوبت





    هاي اسيدي) بسيار حسّاس هستند بايد با پوشش كافي بتن روي آن





    ها، از زنگ زدگي آن





    ها جلوگيري كرد. همچنين چون فولاد در برابر آتش سوزي از مقاومت خوبي برخوردار نيست، در زمان آتش سوزي، پوشش بتن، محافظ مناسبي براي فولاد است. پوشش بتن روي ميل





    گردها برابر است با فاصله





    ي بين رويه





    ي ميل





    گردها تا نزديك





    ترين سطح آزاد بتن (شكل 16-2). ضخامت پوشش بتني محافظ ميل





    گردها، متناسب با نوع وضعيت محيط، كيفيت بتن و نوع قطعه





    ي مورد نظر، به وسيله





    ي طراحي ساختمان تعيين و در نقشه





    هاي اجرايي مشخص مي





    شود.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_s1031 style="MARGIN-TOP: -56.95pt; Z-INDEX: -1; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 126pt; WIDTH: 194.25pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 138pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-16" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image025.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]مقادير حدّاقل پوشش بتن روي ميل





    گردها، طبق آيين





    نامه





    ي بتن ايران، مطابق جدول 1-2 است.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]الف- وضعيت محيطي ملايم: وضعيتي است كه در آن هيچ نوع عامل مهاجم از قبيل رطوبت، تعريق، تر و خشك شدن متناوب، يخ زدگي، تماس با خاك مهاجم يا غير مهاجم، مواد خورنده، فرسايش شديد، عبور وسايل نقليه و ضربه موجود نباشد، يا اين كه قطعه در مقابل اين گونه عوامل مهاجم به نحوي مطلوب محافظت شود.<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ب- وضعيت محيطي متوسط: وضعيتي است كه در آن قطعات بتني، در معرض رطوبت و گاهي تعريق قرار مي





    گيرند. <o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ج- وضعيت محيطي شديد: به وضعيتي مي





    گويند كه در آن قطعات بتني در معرض رطوبت يا تعريق شديد، تر و خشك شدن متناوب يا يخ زدگي نه چندان شديد قرار مي





    گيرند. قطعاتي واقع در هواي داراي نمك و نيز قطعاتي كه سطح آنها در معرض خوردگي ناشي از مصرف موادّ يخ زدا قرار مي





    گيرند، وضعيت محيطي شديد محسوب مي





    شوند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]د- وضعيت محيطي بسيار شديد: وضعيتي است كه در آن قطعات بتني در معرض گازها، مايعات، مواد خورنده يا رطوبت همراه با يخ زدگي شديد قرار مي





    گيرند، از قبيل نمونه





    هاي ذكر شده در مورد وضعيت محيطي شديد در صورتي كه عوامل مذكور حادتر باشند. <o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ه- وضعيت محيطي فوق العاده شديد: به شرايطي اطلاق مي





    شود كه در آن، قطعات بتني در معرض فرسايش شديدِ عبور وسايل نقليه قرار مي





    گيرند. رويه





    ي بتني محافظت نشده





    ي پاركينگها و قطعات موجود در آبي كه اجسام صلبي را با خود جا به جا مي





    كند و وضعيت محيط فوق العاده شديد به شمار مي





    آيند. <o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]5-2- فاصله نگه دار<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]براي ايجاد پوشش يك نواخت بتن روي ميل گردها، از قطعاتي به نام «فاصله نگه دار» (لقمه) استفاده مي





    كنند. اين قطعات، قبل از بتن ريزي، در فواصل مناسب به شبكه





    ي ميل گرد متصل مي





    شوند. در صورت عدم استفاده از فاصله نگه دار، ممكن است هنگام بتن ريزي، بخصوص هنگام لرزاندن بتن، ميل گردها تغيير مكان آن قدر زياد است كه ميل گردها به صفحات قالب مي





    چسبند و در نتيجه هيچ گونه پوششي ايجاد نميشود. فاصله نگه دارها را از جنس بتن، مواد پلاستيكي، فلز و غيره به شكلهاي مختلف مي





    سازند. لقمه





    ها بايد از جنس و نوع پايا باشند تا موجب خوردگي ميل گرد و قلوه كن شدن پوشش بتن نشوند. بهتر است مخلوطي كه در ساخت لقمه





    هاي بتني به كار مي





    رود، از نظر مقاومت، پاياني، تخلخل و ظاهر، با بتن اصلي يكسان باشد. در شكل 17-2 چند نوع فاصله نگه دار ديده مي





    شود. براي ميل گردهايي كه به صورت افقي قرار مي





    گيرند.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1033 style="WIDTH: 301.5pt; HEIGHT: 264.75pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-17" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image027.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    در شكلهاي 18-2 و 19-2 و 20-2 و 21-2 روشهاي صحيح استفاده از چند نوع فاصله نگه دار را مشاهده مي





    كنيد.<o:p></o:p>

    [JUSTIFY]<v:shape id=_x0000_s1030 style="MARGIN-TOP: 6.05pt; Z-INDEX: -2; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 114pt; WIDTH: 260.15pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 548.25pt; TEXT-ALIGN: left" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-18" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image029.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]6-2 قلاب انتهاي ميل گردها و اندزاهي استاندارد آنها<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]براي افزايش چسبندگي بين ميل گردها و بتن، بايد در انتهاي ميل گردهاي فولادي قلاب ايجاد كرد. حداقل اندازه





    ي قلابهاي استاندارد در حالتهاي متفاوت اجرايي بدين شرح هستند:<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]الف- ميل گردهاي اصلي: <o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]1-

    خم
    <v:shape id=_x0000_i1034 style="WIDTH: 23.25pt; HEIGHT: 20.25pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image031.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    درجه (خم نيم دايره( به اضافه






    ي طول مستقيم (حداقل 4 برابر قطر ميل گرد)، مشروط بر اين كه طول مستقيم از 6 سانتي متر كم تر نباشد(شكل 22-2) <o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1035 style="WIDTH: 232.5pt; HEIGHT: 127.5pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-22" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image033.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]2-

    خم 135 درجه (چنگك) به اضافه





    ي طول مستقيم (حداقل 8 برابر قطر ميل گرد) در انتهاي آزاد ميل گرد(شكل 23-2).<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    <v:shape id=_x0000_i1036 style="WIDTH: 275.25pt; HEIGHT: 233.25pt" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="2-23-22" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image035.jpg"></v:imagedata></v:shape><o:p></o:p>
    [JUSTIFY]3-

    خم
    <v:shape id=_x0000_i1037 style="WIDTH: 18pt; HEIGHT: 18.75pt" o:ole="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:title="" src="file:///C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image037.wmz"></v:imagedata></v:shape>





    درجه (گونيا) به اضافه






    ي طول مستقيم (حداقل 12 برابر قطر ميل گرد) در انتهاي آزاد ميل گرد (شكل 24-2). <o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]ب- ميل گردهاي تقسيم و خاموتها: <o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]





    1- براي ميل گردهاي به قطر 16 ميلي متر و كم تر، خم 90 درجه (گونيا) به اضافه






    ي طول مستقيم (حداقل 6 برابر قطر ميل گرد)، مشروط بر اين كه از 6 سانتي متر كمتر نباشد.<o:p></o:p>[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]2- براي ميل گردهاي به قطر بيشتر از 16 ميلي متر و كمتر از 25 ميلي متر، خم 90 درجه (گونيا) به اضافه





    ي طول مستقيم (حداقل 6 برابر قطر ميل گرد) به شرطي كه از 6 سانتي متر كمتر نباشد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]3- خم 135 درجه (چنگك) به اضافه





    ي طول مستقيم (حداقل 6 برابر قطر ميل گرد) به شرطي كه از 6 سانتي متر كمتر نباشد.<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]4- خم 180 درجه (خم نيم دايره) به اضافه





    ي طول مستقيم (حداقل 4 برابر قطر ميل گرد) به شرطي كه از 6 سانتي متر در انتهاي آزاد ميل گرد كمتر نباشد. <o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]7-2- اندازه





    ي قطر قلابهاي انتهايي<o:p></o:p>
    [/JUSTIFY]
    [JUSTIFY][font=Times New Roman][SIZE=4][FONT=B Zar]به منظ
    کاربر مقابل پست armatorband عزیز را پسندیده است: admin

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 04:01 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو