به دلیل گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنعت ساختمان و همین طور در مواد اولیه و تکنیک های ساخت، نیاز به تجهیزات پیشرفته تر نیز بیشتر شده است و دیگر نمی توان از ابزار های سنتی قدیمی استفاده کرد. این روش های جدید در بالا بردن کارایی و کیفیت نهایی در اجزای گوناگون بسیار موثر می باشند.


یکی از مواردی که در این صنعت به سرعت در حال گسترش می باشد، متریال های نوین با بهترین بهره ی ممکن در بخش دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان می باشد. یکی از کارآمدترین آنها ابزار ها و المان های پیش ساخته می باشد که در صنعت ساختمان به تازگی بسیار محبوب شده است.


حتما سوال برایتان پیش آمده که ابزار پلی یورتان چیست؟
این المان های پیش ساخته در طی چند سال اخیر در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان بسیار کاربرد پیدا کرده اند و جایگزین روش های سنتی پر هزینه و زمان بر شده اند و توانسته اند با در نظر گرفتن نتایج به دست آمده، از خود به آسانی دفاع کنند و جای خود را در این صنعت حفظ کنند.


یکی از این المان های پیش ساخته، ابزار پلی یورتان پیش ساخته می باشد که ما قصد داریم در این مطلب شما را با تغییر اجمالی ابزار های پیش ساخته پلی یورتان، آشنا کنیم زیرا که به عنوان کارآمدترین و جدیدترین جایگزین گچبری سنتی شناخته شده است.شرکت دکارت استور مرکز پخش عمده قرنیز و ابزار پلی یورتان می باشد که خدمات زیادی در این زمینه ارائه کرده است.
قبل از بررسی این موضوع مختصری درباره خود گچبری پیش ساخته و توانایی های آن صحبت کردیم، پس با ما همراه باشید.


پلی یورتان به وسیله دکتر اوتو بایر در سال 1930 اختراع شد. در عصر امروز اشکال و انواع گوناگونی از پلی یورتان ها وجود دارد که از لحاظ ظاهری نیز بسیار متفاوت هستند. از پلی یورتان ها در زمینه های مختلف مثل کفش سازی، دکوراسیون، تشک سازی و ... استفاده می شود.با وجود تفاوت هایی که بین انواع آنها وجود دارد ولی ترکیبات شیمیایی همه ی آنها تقریبا یکسان می باشد. مراکز پخش عمده قرنیز ساختمان هم در ساخت قرنیز پلی یورتان از این ماده مهم استفاده می کنند.


از لحاظ علمی، پلی یورتان به دو جزء شیمیایی یعنی پلیمیر و یورتان تشکیل شده است. پلیمر ها طی یکی فرایند شیمیایی به وسیله گروه های یورتانی به هم متصل می شوند و این ماده را ایجاد می کنند. این ترکیب پلیمری بسیار پایدار و ایمن و بادوام می باشد که افراد زیادی هر روز از آنها استفاده می کنند.


این ماده بر خلاف سایر مواد شیمیایی و ترکیبات مصنوعی، در مقابل حرارت بسیار مقاوم می باشد و در زمان گرم شدن ذوب نمی شوند.


از کاربرد های مهم ماده ی پلی یورتان می توان بکارگیری آنها در لاک، مهر، رنگ، الکل و موم، چسسب و فوم می باشد. پلی یورتان ها اغلب به صورت فوم نرم یا سخت مصرف می شوند و جاگزین بسیار مناسب و به صرفه ای برای گچ در دکوراسیون محسسوب می شود.
برای تولید برخی از انواع قرنیزها نیز از پلی یورتان استفاده می گردد.
استفاده از ابزار پلی یورتان به جای گچ علاوه بر اینکه در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند، زمان کمتری را نیز از شما می گیرد.


ابزار پلی یورتان پیش ساخته چیست؟
ابزار پلی یورتان، مدلی از مصنوعات تولیدی می باشد که به شکل ابزار های طولی و یا قطعات تزئینی از جنس پلی یورتان هستند. برای تولید این ابزار ها از پلی یورتان هایی که به صورت فوم سخت در می آیند، مصرف می شود. بهتر است بدانید که ابزار پلی یورتان پیش ساخته به راحتی توانسه جایگزین مناسبی برای گچبری های سنتی شود. زیرا معایبی که در گچبری های سنتی وجود دارد در این ابزار دیده نمی شود.


بهتر است مطلب مزیت های استفاده از کناف را بخوانید.


یکی دیگر از ویژگی های ابزار پلی یورتان ها که برتری آنها را نسبت به گچبری های سنتی بیشتر کرده، این است که طرح های آنها از قبل ساخته شده است و تنها نیاز به نصب دارد که بخاطر وزن سبکی که دارند کار آن سخت و چالش بر انگیز نمی باشد. همچنین یکی از محصولات لوکس ساختمانی نیز قرنیز پلی یورتان است .
مجموعه دکارت استور مرکز پخش عمده قرنیز می باشد و شما می توانید در صورت نیاز از خدمات آن بهره مند شوید.

منبع : ابزار پلی یورتان دکارت استور