سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

اعمال بار پارتیشن به صورت مجزا به کف طبقات

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

جهت آپلود فایل در سایت از قسمت آپلود سنتر استفاده کنید.

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوع: اعمال بار پارتیشن به صورت مجزا به کف طبقات

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۴
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    نکا
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    47
    پسندیده
    70
    مورد پسند: 57 بار در 28 پست
    میزان امتیاز
    154

    اعمال بار پارتیشن به صورت مجزا به کف طبقات

    ایا بار پارتیشن به صورت مجزا به کف طبقات باید اعمال شود؟
    ایا این بار باید از وزن کف طبقه کسر شود؟
    نوع بار پارتیشن چیست ؟ ( زنده یا مرده یا Mass)
    نحوه محاسبه جرم سازه برای پارتیشن چسیت؟
    ترکیب بار پارتیشن چسیت؟

    برای یک پروژه مهندس بررسی کننده نقشه گفته طبق ایین نامه 2800 جدید باید بار پارتیشن به اندازه 100 کیلوگرم به صورت Mass ( جرم لرزه ای ) وارد گردد و در محاسبه بار مرده وزن پارتیشن کسر گردد.
    من تو ایین نامه بارگذاری و زلزله ویرایش 4 بحثی در مورد ترکیب بارهای پارتیشن پیدا نکردم . فقط در مورد وزن تیغه های جداکننده در مبحث 6 گفته جداقل 100 کیلوگرم و دیوارهای سبک حداقل 50 گیلوگرم وزن باید اعمال شود.

    نظر مهندسین عزیز در این مورد چیست؟

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی عمران
    پایه نظام مهندسي
    2 نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,125
    پسندیده
    3,195
    مورد پسند: 2,253 بار در 944 پست
    میزان امتیاز
    3524
    با سلام
    طبق مبحث 6 جدید که ویرایش سال 1392 می باشد بار تیغه ها باید بصورت زنده در نظر گرفته شود
    در آیین نامه قبلی ما بار تیغه ها را بصورت مرده در نظر میگرفتیم ولی در آیین نامه جدید باید بصورت بار زنده در نظر گرفته شود
    فقط در صورتی که وزن یک متر مربع از تیغه ها از 2 کیلونیوتن بر متر مربع بیشتر باشد در این صورت وزن تیغه ها به عنوان بار مرده در نظر گرفته شده و در محل واقعی خود باید اعمال گردد.
    اگر به مبحث 6 هم نگاه کنید بند 6-5-2-2 که صفحه 29 می باشد آنرا در بخش بارهای زنده مطرح کرده است
    2 کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده اند: Iman.Safari1989,mehrdad52

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۴
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    نکا
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    47
    پسندیده
    70
    مورد پسند: 57 بار در 28 پست
    میزان امتیاز
    154
    مهندس جان یعنی در معرفی بارها باید 1 بار زنده به صورت Mass با جرم 1 وارد کنیم و بار معادل تیغه رو از وزن سقف کم کنیم؟
    اگه نحوه اعمال بار رو هم توضیح بدین ممنون میشم.

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی عمران
    پایه نظام مهندسي
    2 نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,125
    پسندیده
    3,195
    مورد پسند: 2,253 بار در 944 پست
    میزان امتیاز
    3524
    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.Safari1989 نمایش پست ها
    مهندس جان یعنی در معرفی بارها باید 1 بار زنده به صورت Mass با جرم 1 وارد کنیم و بار معادل تیغه رو از وزن سقف کم کنیم؟
    اگه نحوه اعمال بار رو هم توضیح بدین ممنون میشم.
    متاسفانه آیین نامه در این بند دچار ابهاماتی هم هست و کامل توضیح نداده
    و تا آنجا که بنده میدانم نباید آنرا با بار مرده جمع کنیم و باید این بار را با بار زنده جمع کرد و با این کار کاهش بار زنده هم داده میشه و میشه گفت در این حالت چون کاهش سربار داده میشه نیروی زلزله هم کمتر میشه در واقع همان کاری که قبلا میکردید و بار تیغه را با بار مرده جمع میکردید الان با بار زنده جمع میکنید
    شاید نظر ایشان از اینکه گفته اند بار را بصورت Mass در نظر بگیرید این باشد که این بار در کاهش سربار نیاید و نیروی زلزله بیشتری به سازه وارد شود
    آیا ایشان گفته اند که بار Mass را بصورت زنده در نظر بگیرید؟

  5. Top | #5


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۴
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    نکا
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    47
    پسندیده
    70
    مورد پسند: 57 بار در 28 پست
    میزان امتیاز
    154
    بله مهندس گفتند به بار پارتیشن به صورت بار Mass در نظر گرفته شود.

  6. Top | #6


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی عمران
    پایه نظام مهندسي
    2 نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,125
    پسندیده
    3,195
    مورد پسند: 2,253 بار در 944 پست
    میزان امتیاز
    3524
    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.Safari1989 نمایش پست ها
    بله مهندس گفتند به بار پارتیشن به صورت بار Mass در نظر گرفته شود.
    پس وقتی گفته اند بار mass را بصورت زنده در نظر بگیرید مشکلی وجود ندارد و درست است و احتمالا به خاطر بحث کاهش سربار اینطور از شما خواسته اند
    2 کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده اند: Iman.Safari1989,SIAMAK-TORKASHVAN7

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:28 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
سيستم همکاري در فروش فايل سل يو