سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

انواع سقف شیروانی و نحوه کاربرد آن ها

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: انواع سقف شیروانی و نحوه کاربرد آن ها

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۶
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    256

    Post انواع سقف شیروانی و نحوه کاربرد آن ها

    به دو صورت میتوان سقف*های شیروانی را ساخت:
    سقف هایی که تنها از یک طرف و یا دو طرف شیب دارند.
    یا سقف هایی که دارای چندین شیب بسته به نوع طراحی* میباشند.
    هموماً دو نوع سقف شیبدار در سقف ویلا یا ساختمان ها استفاده میشود. یکی از آن ها سقف های شیبدار سرد هستند که در ساختار آنها از عایق حرارتی استفاده نخواهد شد. نوع دیگر سقف شیبدار گرم میباشد. چنین سقف هایی خود دارای پوشش حرارتی میباشند.
    در سقف هایی که شیب آن*ها حداقل میباشد، از آنجا که ممکن است بر اساس وزش باد*های شدید آب به درون نفوذ کند، پوشش حرارتی و همچنین چیدمان پوشش نهایی که اصطلاحا به آن*ها تایل گفته میشود باید به شدت دقیق باشد تا از ورود آب جلو گیری شود. فضایی که دو شیب بام به یکدیگر میرسند محلی میباشد که ممکن است از لحاظ استحکام در برابر نفوذ آب ضعیف*ترین باشد. به همین دلیل لازم است در عایق بندی این بخش از سقف نیز دقت بیشتری وجود داشته باشد.
    یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی سقف*های شیبدار در نظر گرفت آن است که لبه*های سقف باید از در ورودی و جلویی ساختمان کمی جلوتر باشد تا آب دقیقا بر سر راه ریخته نشود. همچنین استفاده از کانال*های ناودانی میتواند کمک کند تا آب به راحتی از سقف پایین آید و به محل مورد نظر هدایت شود. اندازه و قطر این کانال*ها باید به گونه*ای محاسبه شود که حجم آب خارج شده از سقف را تحمل کند.
    بیشتر افراد در خانه هایی که نیاز به وجود سقف شیبدار میباشد، تمایل دارند تا از یک سقف کاذب برای پوشاندن نمای داخل خانه استفاده نمایند. همانطور که میدانید، به کار گیری سقف*های شیروانی میتواند ارتفاع سقف را بلند سازد و در صورتی که خانه چند طبقه باشد و اتاقی نزدیک این سقف ساخته شود دارای محدودیت فضا خواهد بود. سقف کاذب در اینجا کمک میکند تا بخش شیبدار بیرونی پوشیده شود. برخی* نیز از فضای* بین این دو سقف به عنوان انبار استفاده میکنند. در مکان هایی که سقف شیبدار دارای پوشش عایق حرارتی نمی*باشد، این سقف کاذب عایق بندی نیز خواهد شد.
    اما در دنیای امروز معماری، طراحان توجه بیشتری را به طراحی* چنین سقف هایی بدون نیاز به سقف کاذب قرار داده اند. برای مثال از آنجا که ارتفاع این سقف*ها بلند میباشد، میتوان در جایی که از نظر آب و هوا خیلی مسئله بارش مطرح نیست و سقف برای زیبایی نما استفاده شده است، از نور گیر*های شیشه*ای بر روی سقف شیبدار استفاده کرد. به دلیل وجود ارتفاع مناسب و بلند، یک نور بسیار عالی* میتواند فضای* خانه را در روز پر کند.
    همچنین میتوان در نظر داشت که سقف*های بلند موجب میشوند که فضای* خانه بسیار بزرگتر جلوه کند و حس آرامش بیشتری در طراحی داخلی به وجود خواهد آمد.
    همانطور که میدانید سقف*های شیروانی مقاومت مناسب در برابر باران، برف و باد دارند. یکی از مسائلی که درباره سقف*های شیبدار جالب توجه است آن است که ممکن است ساخت این سقف*ها کمی دشوارتر بنظر آید اما دیوار هایی که برای چنین سقف هایی ایجاد میشوند میتوانند بسیار ساده تر باشند. همچنین میتوان برای محافظت و عایق بندی بیشتر از این سقف*ها از پوشش*های رطوبتی استفاده کرد.
    برای سقف*های شیبدار دسته بندی*های متفاوتی وجود دارد که بر اساس نوع شیب و نوع پوشش انجام میشود. اما باید بدانید که سقفی دارای حداقل شیب ۱۵ درجه و حداکثر ۷۰ درجه را میتوان به عنوان سقف شیبدار معرفی* کرد. البته استاندارد میزان شیب برای شیروانی*ها بین ۳۵ تا ۵۰ درجه میباشد. باید توجه داشت که معماران متفاوت در رابطه با درجه شیب سقف*ها نظرات متفاوت دارند.
    انتخاب مصالح درست به منظور ساخت سقف شیبدار با توجه به شیب مورد نظر بسیار اهمیت دارد. در صورتی که مصالح و مواد درستی برای این منظور مورد استفاده قرار نگیرد، میتواند ما را در زمینه اجرای سقف دچار مشکل و محدودیت نماید. یکی* از گونه*های پوششی که در شرایط آب و هوای متنوع و برای درجه*های متفاوت شیب میتواند مورد استفاده قرار گیرد ورقه*های قیری با الیاف طبیعی میباشد.

    منبع : طراحی سقف شیروانی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۶
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    244
    آلوارس شینگل


    معرفی شینگل



    شینگل

    شینگل یکی از لوکس ترین و پرکاربرد ترین متریال در پوشش سقفهای شیبدار میباشد که قدمت آن به هزاران سال پیش میرسد.امروزه شینگل با دارا بودن وزن کم نسبت به
    سطح پوشش دهی در کنار زیبایی و تنوع رنگ و مدل تمام خواسته های مشتریان خود را برآورده نموده.
    معرفی مختصر:

    شینـگل به دلیل داشتن لایه های اصلی از جنس قیـر فرآوری شده (Bitumen) علاوه بر ماندگاری و انعطاف پذیری بالا، بواسطه یکپارچه شدن پس از نصب در برابر وزش تند بادها
    و نشت آب ازخود مقاومت خوبی نشان میدهد. همچنین گرانول های طبیعی استفاده شده روی این نوع پوشش محافظت محصول در برابر تغییر رنگ و آسیب دیدگی فیزیکی
    لایه اصلی را تضمین مینماید.
    لایه های تشکیل دهنده ی شینگل :


    1- تقویت کننده

    (لایه تحتانی) از جنس فایبر گلاس و یا الیاف طبیعی اشباع شده با آسفالت میباشد. در فرآیند تولید شینگل قیری مواد خام آسفالت و گرانول به این لایه اضافه میشوند. بمنظورمحافظت از شینگل (پس از نصب) لایه تقویت کننده میبایست در برابر پارگی، پیچ خوردگی و جمع شدگی مقاومت نماید.
    2- آسفالت

    هنگام تولید شینگل لایه تقویت کننده توسط لایه ای از آسفالت پوشانده شده و آنرا در برابر نفوذ آب به آن لایه و دیگر اجزای زیرین سقف بطور کامل آب بندی مینماید.
    وزن شینگل تولید شده بستگی به ضخامت لایه آسفالت دارد.
    3- پوشش گرانول شینگل

    لایه ای از گرانول ها بر روی لایه آسفالت پرس میشوند و آسفالت را در برابر پرتوی فرابنفش خورشید محافظت مینماید. بدون این گرانول ها آسفالت بسرعت کیفیت خود را ازدست میدهد.رنگ این گرانول ها کاملا طبیعی بوده ودر اثر گذشت زمان تغییری در آن رخ نمید.


    مزایای شینگل:


    عایقی مناسب در برابر باران ورطوبت.

    مقاومت بالا در برابر باد های شدید.

    مقاومت بالا در برابر اشعه UV .


  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۹
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    5
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    152
    با سلام. آیا [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] قابلیت نصب در انواع سقف های شیب دار نام برده شده را دارند؟

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 18:46 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو