بادگیر شلوار
بر خلاف فصل تابستان كه با پوشیدن لباسكار هاي نازك می توان به كار خود ادامه دهیم ، انتخاب لباسكار مناسب در فصل زمستان نيز بسیار با اهمیت و دشوارتر می باشد. عدم انتخاب درست ممكن است بر سلامت جسم فرد و البته در راندمان كار تاثير مستقیمی داشته باشد.

لباس كار زمستانی كه از نام آن مشخص است ، به نسبت سایر لباس كار از ضخامت بیشتر و موثرتر در تولید گرما می باشد. از نظر طرح و جنس و قیمت یکسان نبوده و به دسته های زير تقسیم می شود:

لباسكار بادگیر شلوار پشت نقره

اين نوع از بادگیر كه متشكل از يك لایه شمعی نسبتا نازك است كه رنگ پشت پارچه نقره ای می باشد كه *****به اصطلاح در بازار با نام پشت نقره شناخته می شود. از مزایای اين لباس می توان به سبكي آن اشاره كرد كه به آسانی با جمع كردن آن ، در كف دست جا می گيرد. همچنين از مقاومت نسبتا خوبی در مقابل باران و باد برخوردار مي باشد. به نسبت ساير لباس هاي زمستاني از قيمت پايين تري برخوردار مي باشد.
لباسكار بادگیر شلوار پشت لاستیک

اين نوع از بادگیر همانند بادگیر و شلوار پشت نقره بوده با اين تفاوت از يه لایه لاستیکی نازك در پشت پارچه شمعی جهت افزايش مقاومت
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در مقابل باران و باد استفاده شده است. استفاده از اين لباس مناسب براي كوهنوردان ، کارگرانی كه در معرض باد و باران قرار مي گيرند و البته موتور سوارانی كه به دنبال بادگیر و شلوار سبك هستند .

لباسكار بادگیر شلوار نمدی

اين نوع از بادگير كه رويه آن همانند بادگير پشت لاستيك مي باشد داراي يه آستر داخلي از جنس نمد مي باشد كه علاوه بر ضد باد و باراني ، در ايجاد گرما عملكرد نسبتا خوبي دارد. اين كاپشن زمستاني در ٢ مدل جلو باز و يا زيپي و جلو بسته عرضه مي گردد. مناسب براي موتور سواران ، كارگران و نگهبانان مي باشد.
لباسكار بادگير شلوار خز

تفاوت اين لباس با بادگير شلوار نمدي ، در آستر آن مي باشد كه بجاي نمد از خز در آن استفاده شده است كه گرماي بيشتري ايجاد مي نمايد. اين مدل را مي توان از روي لباس هاي شخصي خود پوشيده و با توجه به دارا بودن آستر ، نيازي به پوشيدن لباس هاي زياد در زير آن نمي باشد.
لباسكار بادگير شلوار پشم شيشه يا كاپشن لايكو

از نظر دوخت ، تعداد جيب و مدل آن متفاوت از بادگير نمدي و خز مي باشد و به عبارتي از كيفيت بالاتري برخوردار مي باشد. تفاوت عمده اين كاپشن زمستاني در آستر پشم شيشه بكار رفته دو آن مي باشد كه همچون عايقي از ورود سرما و خروج گرما جلوگيري و عملكرد فوق العاده اي دارد. بدليل طرح بهتر آن به نسبت مدل هاي گفته شده، در بازار بعنوان كاپشن و شلوار مهندسي نيز شناخته مي شود.
در بعضي از موارد ممكن است محل فعاليت سرد و در محيطي سر پوشيده باشد كه استفاده از كاپشن زمستاني مناسب نباشد كه بهتر است از لباس هاي گرم پنبه اي در زير لباس كار استفاده نمود كه گرماي مناسبي براي فرد در حين كار ايجاد مي نمايد. محبوب ترين مدل اين لباس نوع راه راه آن مي باشد كه بنام لباس گرم ميلنگي شناخته مي شود. در صورتي نياز به ضخامت بيشتري در اين لباس مي باشد مي توان از نوع دورس استفاده كنيد. منبع:
لباس کار سعید