برجی که 30 درجه تاب برداشته است+تصاویر
برجی که 30 درجه تاب برداشته است
این ساختمان جهت استفاده انرژی خورشیدی برای گرمای ساختمان و به منظور عبور اشعه خورشید در شهر طراحی شده است.
به گزارش گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، یک معمار ایتالیایی به نام «پائولو ونتورلا» برای شهر نیویورک برجی شگفت انگیز به نام Flex Tower طراحی کرده است که با 30 درجه خمیده گی طراحی شده است.
این یک طراحی غیر معمول است اما یک مشکل واقعی را برطرف می کند؛ به دلیل افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و ساختمان های بسیار بلند، این طراحی به منظور کاهش کربن و استفاده از انرژی خورشیدی برای ایجاد گرما در ساختمان ها و عبور اشعه خورشید در شهر طراحی شده است.
بالای این برج مجهز به پنل های فتوولتاییک بزرگ است و قادر به تولید و تقویت انرژی است.
این طراحی در حال حاضر تنها یک ایده است اما تخیلات سازندگان و طراحان را بدون هیچ محدودیتی نشان می دهد.
بحثی با همکاران محترم -سازه با 30 درجه انحنا
از نظر معماری یک شاهکار -اما از همکاران محترم سازه تقاضا دارد روی موضوع ذیل که فکر مرا مشغول داشته بیاندیشند: وراهنمایی واظهار نظر نمایند. برخورد با این موارد باید یاداور این نکته مهم باشد :اگر معادلات اموزشی دوران دانشکده نتواند در عمل کمک وراهبرد داشته باشند -فایده 4-5 سال فراگیری انها چیست؟.
من با استناد به همین امیخته ها نظرم این است: 1- شکل پیچش سازه خود حالت :mod دوم پیچش سازه را در نوسانات سازه در برش پایه القا می کند. ماتریس جرم وتغیر مکان در این حالت می تواند بررسی جالبی باشد. 2- می توان گفت مهندس سازه ومحاسب: از پتانسیل وذخیره انرزی جرم(برایند جرمها) گرانشی و پتانسیل جرمهای اینرسی وپتانسیل اجرام سختی که در این پیچش ذخیره شده است وهنگام زلزله :در مد دوم وسوم و در مد حداکثر (بنطر من اول-انرژی ضربه اول) - بتواند در جهت عکس مد ارتعاش وماتریس معکوس سه گانه فوق را بصورت عکس العمل مقاومتی نوسان معکوس ایجاد کند؟-ازاین کار (اگر مدل قبل از اجرا کرده بهره برده است؟) . 3-ایا از سیستم کمک فنر های ویسکوز بهره برده است؟. همه اینها امکان پذیر است. نظرم این بود که روی مسایل فکر کنیم وهمیشه بخود بگوییم :اگر از ما می خواستند چه پاسخی باید می دادیم؟ ودیگر اینکه اگر انباشتن صدها فرمول در کار وحرفه ما نتواند در عمل کمکی بما کند-فایده چند سال عمر تلف کردن چیست؟. - بسیار دیدن این شاهکارها لذت بخش است. و انسان از داشتن چنین مهندسانی بخود می بالد وشاد میشود. اما باید فکر کرد اگر چنین مسیولیتی ما داشتیم :قادر بکار او هستیم یا نه؟ واگر نه -چرا؟-دنبال این سیوال بگردیم واین نواقص اموزش دانشگاهها را به مسیولان تذکر دهیم.همین موارد شما را همان محاسب ان سازه اموخته؟-اما در عمل چرا انها موفق ترند.؟ .به راهکارها ومواردیکه عرض شد فکر مهندسی کنید.واین موضوعات را به بحث های فنی اموزنده بدل کنید. موفق وموید باشید. یک همکار کوچک شما.