بازدید و تعمیر دستگاه فن کوئل چگونه است



دستگاه های فن کویل و مکنده هایی که در سقف قرار داده می شوند نیاز به تعمیر و نگه داری دارند که برای دسترسی آسان و انجام تعمیرات در آن ها از دریچه های بازدید استفاده می شود که ابعاد و سایز آن ها به ابعاد دستگاه های مکنده و دمنده بستگی دارد. اگر مکش و تامین هوای سیستم برگشت به واسطه داکت که به فضای محیط مرتبط است، انجام شود، برای بازدید و تعمیر این دستگاه ها احتیاجی به وجود منافذ روی دریچه فن کوئل نمی باشد و درب کاملا با ورق ساده و بدون هیچ شیاری ساخته خواهد شد.
دریچه برای بازدید شامل چه انواعی می باشد

این انواع که شامل متریال آلومینیومی می باشند، دارای مدل وزنه ای، کشویی و لولایی هستند که قفل نوع زیمنس دارند. با توجه به ابعادی که دریچه دارد، ضخامتی که برای ورق آن در نظر می گیرند از ۱ تا ۲ میلی متر می باشد. در مورد فریم آن ها باید گفت که در دو سایز ۳ و ۵ سانتی متری در بازار موجود می باشند که به راحتی قابلیت عرضه به شما را دارند. ضخامتی که پروفیل آن ها دارد با توجه به درخواست و نیاز مشتری متغیر می باشد.رنگ استفاده شده در دریچه جهت انجام بازدید به چه صورت است

برای پوشاندن سطح روی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] از رنگ های پودری کوره ای الکترواستاتیک که شامل رنگ های متنوع و گوناگونی از جمله: سفید، مشکی، طوسی، کرم از روشن تا تیره و غیره است، استفاده می شود اما نوع ۹۰۱۶ سفید آن طرفداران بیشتری دارد و بیشتر از این نوع استفاده می شود.

توصیه های لازم هنگام استفاده از کولر




سرما خود به تنهایی نمی تواند از دلایل بروز سرما خوردگی باشد. موردی که سبب می شود سرماخوردگی در افراد ظاهر شود، تغییرات ناگهانی دمایی است که رخ می دهد زیرا که زمینه ایجاد عفونت را مهیا می کند. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی باید توجه داشته باشید که وقتی که وارد محیط گرم منزل و یا محیط کار خود می شوید بلافاصله سیستم سرمایشی خود را روشن نکنید و در صورت روشن کردن در برابر باد مستقیمی که از دریچه کولر خارج می شود، قرار نگیرید.
توصیه های ایمنی هنگام راه اندازی

هنگامی که هوا گرم می شود طبق عادت سالانه افراد زیادی اقدام به راه اندازی کولر خود می کنند که باد خنک از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] خارج شود. در این زمینه برای تعمیر و تعویض پوشال ها یا در اثر نداشتن اطلاعات کافی از برق و نکات فنی، حوادث زیادی ممکن است رخ دهد، بنابراین باید توصیه های ایمنی در این زمینه جدی گرفته شوند تا هر ساله تعداد زیادی از این حوادث های ناگوار کاهش یابند و شاهد صدمه رسیدن به هم وطنان خود نباشیم.
مهم ترین نکته ای که در این زمینه وجود دارد، کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می باشد، برای انجام این کار باید از تعمیر کاران ماهر کمک گرفته شود. این اشخاص با نکات ایمنی به خوبی آشنایی دارند برای نمونه آن ها به خوبی می دانند که هنگام تعمیر یا تعویض پوشال باید حتما جریان برق را قطع کنند. برای اطمینان از قطع بودن برق می توانید از فاز متر کمک بگیرید و بدنه کولر را جهت بررسی وصل یا قطع بودن برق لمس کنید. همچنین آن ها از دستکش های عایق و عایق هایی برای زیر پا خود بهره می برند تا در برابر برق گرفتگی به خوبی ایمن باشند و محافظت کافی از خود را انجام دهند.
توصیه های مهم پس از انجام تعمیرات لازم

بعد از به اتمام رسیدن کار ترمیم و تعویض باید بدنه سیستم را مجدد با فازمتر بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که برق در بدنه آن وجود ندارد و قبل از روشن آن تمامی کنترل های لازم و نهایی را انجام دهید.
هنگامی که پمپ آب را روشن کردید، اگر صدای آب به گوش نرسید و یا بوی رطوبت به مشام نرسید باید سریعا دستگاه را خاموش کنید و با بررسی پمپ اگر متوجه سوختگی در آن شدید، سریعا آن را عوض کنید.