سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

دانلود دیتایل پله گردان و روش اجرای پله در سازه فولادی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دانلود دیتایل پله گردان و روش اجرای پله در سازه فولادی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    دانلود دیتایل پله گردان و روش اجرای پله در سازه فولادی

    این پست شامل دیتایل های اتوکدی پله های گردان (دوار) و یک مقاله در مورد نحوه اجرای پله در سازه های فولادی می باشد که امیدوارم مورد قبول واقع بشه .
    پله معمولی ترین وسیله ارتباط بین دو سطح با ارتفاع مختلف در ساختمان است. پله و راه پله یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین قسمت ها در سازه فلزی است. و به دلیل حساسیت این قسمت از ساختمان باید توجه ویژه ای نسبت به سایر قسمت ها در نظر گرفت. از لحاظ ترسیم می توان گفت : که پله ها انواع گوناگونی دارند ولی روش ترسیم سازه ای آنها از اصول مشابهی پیروی می کند. پلان تیر ریزی پله ها باید در هماهنگی کامل با نقشه های معماری پله باشد.
    باکس پله در سازه های فولادی باید حتما توسط ستون ها مهار شود زیرا که در پله ها از تمام جهات بارهای سازه ای و غیر سازه ای وارد خواهد شد. معمولا اگر امکان داشته باشد برای کنترل بارهای جانبی وارده به سازه پله ها از بادبند در اطراف دریک جهت از باکس پله استفاده می شود. و نیز برای کنترل بارهای عمودی وارده ستون ها نقش اساسی را ایفا می کنند.
    در زیرتیرهای پله هایی با سازه فلزی همانند ستون ها باید بیس پلیت قرار داده شود. و مانند ستون به آن اتصال داده شود. اتصالات دراجزای سازه ای پله ها عمومآ از جوش می باشند که دارای عیبهایی نیز می باشد از جمله عیب های آن گودافتادگی ( بر اثر بالا بودن آمپراژ کناره ی عضو فلزی ذوب شده و منجر به بروز این عیب می شود.) ، ترک ( بر اثر سرد شدن سریع جوش به علت اختلاف دما این عیب بروز خواهد کرد.) ، ریزش جوش یا به اصطلاح کارگاهی اشکی شدن جوش ( بر اثر فاسد بودن الکترود یا آمپراژ پایین جوش به شکل گلوله های اشک شمع در می آید.). اما امروزه نیز استفاده از پیچ و مهره و جوشهای زیر پودری در حال رواج یافتن است و به مراتب از جوش های ساده بهتر می باشد. و هیچ یک از عیب های بالا را ندارد.
    برای دانلود پلان پله و مطالعه ادامه مطلب بر روی تیتر کلیک کنید

    شمشیری پله ها به صورت عمود به بروی بیس پلیت های زیرین خود وارد خواهند شد تا علاوه بر اتصال به سازه بتوانند بار وارده را به زمین انتقال دهند. شمشیری پله ها باید داری شیب مناسب برای ارتباط با طبقه بعدی باشد. این شیب توسط زاویه ی آلفا (زاویه ای است که در اثر جدا کردن قطعه ی مثلثی شکل از فولاد و خم کردن آهن به صورتی که لبه های آن بهم جوش شوند ایجاد می شود و تایین کننده شیب پله خواهد بود) تعیین می شود.
    پس از جدا کردن این قطعه مثلثی و جوش کردن قطعات به یک دیگر در راس زاویه ایجاد شده از پلیت برای اتصال مناسب تر استفاده می کنیم. این پلیت درهر ۲ طرف قرار می گیرد و به آهن جوش می شود. و پایه تیر نیز به پلیت زیرین خود متصل می شود. و توسط استیفنرها ( سخت کننده ها یا در اصطلاح کار گاهی لچکی ها) و نبشی مهار می شود.
    نوع طاق در راه پله های فلزی می تواند به صورت طاق ضربی ، کامپوزیت و حتی دال بتنی اجرا شود. پله ها نیز روی این طاق ها اجرا خواهند شد. تا به حال دیده نشده است که از تیرچه و بلوک برای راه پله استفاده شود.
    پله ها دارای انواع مختلف از نظر محل قرار گیری هستند که شامل پله های محوطه ، پله های تزیینی داخلی ، راه پله های داخل ساختمان ، پله های اضطراری ، پله های اماکن عمومی ، مراکز تجاری و … می باشند.
    معمولآ پله ها در ساختمان های مسکونی دارای قسمت پیشانی می باشند که در قسمت زیرین آن شیاری به عنوان آبچکان تعبیه می کنند و در بالای پیشانی از چند شیار استفاده می کنند تا از سر خوردن افراد به هنگام عبور از پله جلو گیری کنند.
    پله ها از نظر شکل در انواع مختلفی طراحی و ترسیم می شوند . و به عنوان مثال می توان پله های مستقیم با پاگرد وبدون پاگرد ، پله های ال شکل با پاگرد و بدون پاگرد ، پله دو طرفه با پاگرد و بدون پاگرد ، پله دو طرفه با گردش از ۲ طرف ، پله های تی شکل ، پله های پیچ ، پله های ۳ بازو و ۴ بازو و… را نام برد.
    پله ها می توانند در ساختمان نقش کیفیت را ایفا کنند و همچنین نشانگر شخصیت در بنا باشند. از این جهت آنها را به سه دسته کلی حقیرانه ، معمولی ، سخاوتمندانه تقسیم می کنند.
    در ترسیم پله ها حتمآ باید جهت پله را توسط یک پیکان ترسیم کرد. باید توجه داشت که این جهت بالا رفتن از پله را نمایش می دهد.
    دلیل اجرایی استفاده از چشم پله این است که هیچگاه شمشیری پله ها نمی توانند در یک نقطه به یکدیگر جوش شوند و خود به خود این فاصله ایجاد خواهد شد.
    جزییات لازم که باید در نقشه های اجرایی در رابطه با پله ها ترسیم شوند شامل جزییات اتصالت شمشیری ، اتصال شمشیری به ستون ، اتصال نرده به شمشیری ، و نحوه اتصال شمشیری به پی هستند.
    تقسیم بندی پله ها باید به نحوی باشد تا به اصطلاح عامیانه از سر گیر شدن جلوگیری کند.

    میتونید از لینک زیر دانلود کنید:

    پسورد: www.iromran.ir

    منبع: www.naghsh-negar.ir
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    4 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,armeshi,galia,shahab772

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو