[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این بخش دانلود پروژه پاورپوینت تاریخچه معماری معاصر ایران ( دوران قاجار، پهلوی و پس از انقلاب) در ۳۰ صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم.

همچنین لینک دانلود پاورپوینت پاورپوینت تاریخچه معماری معاصر ایران ( دوران قاجار، پهلوی و پس از انقلاب) نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.
.
مقدمه:

معمولاً در غرب بوبژه در اروپا برای یافتن ریشه های معماری معاصر ، دورهای از نیمه دوم قرن هجدهم ( سال ۱۷۶۰ ، آغاز انمقلاب صنعتی ) تا اولیل دهه قرن بیستم را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند .
از این پس را آغاز معماری معاصر یا معماری مدرن که جنبش مدرن در آن تقریباً شکلی جهانی به خود میگیرد ، میدانند و علل اصلی پیدایش معماری مدرن را ناشی از تغییر سلیقه ، پیشرفتهای ساختمانی چه از لحاظ علمی و فنی همین طور در نظریهها و نگاههای جدید به جهان ، قلمداد می کنند .
حال ، اگر بخواهیم روند بررسی بالا را در مورد معماری معاصر ایران به کار گیریم با نیمه نخست قرن دوازدهم ( دقیقاً سال ۱۱۱۸ شمسی ) مصادف می شویم ، یعنی دوران حکومت افشاریه ، ولی آگاهی از تاریخ کشورمان کافی است تا بدانیم در این دوران نه تنها از انقلاب صنعتی خبری نیست ، بلکه هنوز از آثار آن نیز به کلی مصون هستیم .
در جستجو برای انتخاب تاریخ و مبدأ این قضیه ، پی میبریم که تا اواسط دوره قاجاریه ، معماری و هر آنچه که به آن مربوط می شد در نوعی پیوستگی و به صورت مجموعه ای واحد ، قابل درک و تحلیل است . با این امر اشکال ، فرمها و روشهای مختلف طرح و اجرای ساختمانها توسط صاحب کاران و معماران با شرایط مختلف زمان و مکان تغییر می کردند ، ولی تمام مراحل کار از توازن و تناسبی مستحکم بین جامعه و معماری حکایت دارد .
تنها در جزئیات است که بر اثر سلیقه معماران یا خواست صاحب کاران ، تغییراتی به چشم می خورد از این طریق است که میتوان پیدایش معماری معاصر ایران را ، که به علت عدم ریشه یابی آن ، گاهی با نگوش دگماتیسمی مردود اعلام می شود ، به طور روشن به دست داد و سپس به داوری آن نشست . در این رابطه یک نمونه و سه مقطع زمانی را می توان مد نظر قرار داد …
.

فهرست:

عنوان
مقدمه
تاریخچه معماری معاصر ایران
نخست تحولات اولیه در دوره قاجاریه
ویژگی های ساختمانی و شهری شهر تهران در این زمان
تحولات در دوره ناصر الدین شاه
دوره رضاخان
.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.)
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
حجم فایل در حالت فشرده: ۹۹۴ KB
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]