[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این بخش دانلود پروژه معماری و امنیت گریز از خشونت با معماری زیبا در 33 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم.

همچنین لینک دانلود پاورپوینت معماری و امنیت گریز از خشونت با معماری زیبا نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.
.
مقدمه:

طبق مبانی مدیریت بحران هرچه تحریکات خارجی را کم کنیم، وقوع جرایم به مراتب کمتر می شود. بنابراین باید توجه داشته باشیم زمانی که هوا گرم یا ترافیک سنگین است، سیستم عصبی مردم تحریک پذیرتر می شود و در عین حال پرخاشگری بیشتر داریم. این نشان دهنده این موضوع است که با مدیریت شهری، جرایم نیز کاهش پیدا می کنند.
معماری نیوز: یکی از دشوارترین و مهم ترین مسائل در شهرهای جهان بالابودن جرم و افزایش یافتن ناهنجاری های اجتماعی است. شیوع انواع جرم و ناهنجاری باعث به وجود آمدن احساس ناامنی و تحمیل مشکلات مالی بر جامعه، دولت و سازمان های قضائی شده است.
در این روزها افزایش چند برابری میزان وقوع جرم به موازات افزایش جمعیت در بیشتر کشورهای جهان قابل مشاهده است. از اینرو طی چند* سال اخیر عوامل تاثیرگذار در کاهش جرایم از سوی جامعه شناسان و روانشناسان مورد بحث و بررسی بسیاری قرار گرفته و یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش جرایم، معماری شهری عنوان شده است.
زمانی که در خیابان یا فضا*های عمومی قدم می زنیم، عوامل بسیاری هستند که ما را سر ذوق می آورند یا باعث دلمردگی ما می شوند، برای مثال نورپردازی در پارک ها ما را به وجد می آورد یا کوچه های قدیمی با خانه های مخروبه متروکه باعث خوف و عصبانیت ما می شوند. همین امر نشان دهنده تأثیر معماری در برهم*خوردن روان افراد و حتی وقوع جرم است.
کافی است نگاهی اجمالی به پرونده هایی چون سرقت، خریدوفروش موادمخدر یا حتی تعرض و مزاحمت بیندازیم تا دریابیم بیشترین اتفاقات در خانه های مخروبه قدیمی یا در مکان*های تاریک اتفاق افتاده است.
.

فهرست :

عنوان : معماری و امنیت (گریز از خشونت با معماری زیبا )
زندگی در صلح
تاتیر رنگ در جرم
حس امنیت و مکان های عمومی
تاثیر محیط زندگی بر افراد
.
.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.)
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
حجم فایل در حالت فشرده: 4,84 KB
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
———————————————— ——————————