سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

دیوار پوش

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: دیوار پوش

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,105
    پسندیده
    3,174
    مورد پسند: 2,249 بار در 941 پست
    میزان امتیاز
    3740

    دیوار پوش

    از نخستین روزی که بشر به ساخت سرپناه برای خود پرداخت ، به این موضوع اندیشید که چگونه فضای زندگی خود و به خصوص دیوارها را تزیین نماید که نتیجه آن به ابداع دیوارپوش های متفاوت گردید.
    دیوارپوش ها را می توان به طور کلی به دو دسته دیوارپوش های خارجی و داخلی تقسیم کرد.
    دیوارپوش های خارجی:
    این نوع دیوارپوش ها باید از لحاظ پایداری بسیار مقاوم بوده و در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی و سایش مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این دسته دیوارپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
    آجر، سیمان ، سنگ ، شیشه ، ورق های کامپوزیت و ...
    در استفاده از دیوارپوش های خارجی علاوه بر مقاومت باید جنبه زیبایی را نیز در نظر گرفت که امروزه با تلفیق این دیوارپوش ها طرح های زیبایی به دست می آید.
    دیوارپوش های داخلی:
    در این قسمت به این علت که عوامل فرساینده کمتری وجود دارند و نیز سلایق بیشتری حکمفرماست ، شاهد تنوع فراوانی می باشیم که این تنوع رقابتی سخت بین تولید کنندگان و طراحان ایجاد کرده که تولیدات آن ها باعث به وجود آمدن مواد و متریال خاص و جدید می گردد. از دیوارپوش های داخلی متداول به موارد زیر می توان اشاره نمود:
    رنگ :
    این متریال دارای قدمتی بسیار بوده و تقریباً مکمل گچ می باشد. از ویژگی های رنگ می توان به سهولت در اجرا ، قیمت مناسب ، تنوع بسیار بالا ، مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار و... اشاره نمود ولی دارای نقاط ضعفی چون عایق نبودن در برابر صوت و دما و عدم مقاومت در برابر ضربه می باشد. رنگ ها به دو دسته پلاستیک و روغنی تقسیم بندی می شوند.

    رنگ های پلاستیک:
    بر پایه حلال آب ساخته ساخته می شوند و به مراتب ارزان تراز رنگ های روغنی بوده و راحت تر نیز قابل اجرا می باشند. ولی در برابر رطوبت مقاومت کمتری داشته و نظافت آن مشکل می باشد از اینرو بیشتر در سقف ها اجرا می گردد.

    رنگ های روغنی :
    حلال این نوع رنگ ها تینر می باشد به همین دلیل بر برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم بوده و عمر بیشتری نسبت به رنگ های پلاستیک دارند. البته بوی تینر باعث ناراحتی افراد می گردد که برای رفع این مشکل امروزه رنگ های مولتی کالر Multi color) ( استفاده می کنند که دیگر از حلال تینر استفاده نمی شود ولی مزایای هر دو گروه رنگی را دارد.

    دیوار پوشهای چوبی :
    استفاده از چوب به عنوان دیوار پوش قدمتی به اندازه ساخت اولین کلبه های چوبی دارد. چوب به خاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود آرامش و امنیت خاصی به فضا می بخشد.

    ولی امروزه به علت گران بودن قیمت و نیز محافظت از محیط زیست از چوبهای مصنوعی مانند MDF , HDF و... ویا دیوار پوش های P.V.C با روکش های طبیعی یا مصنوعی بسیار استفاده می شود. این نوع دیوارپوش ها عایق صوت و دما بوده و در برابر ضربه مقاوم و نیز به راحتی و بدون نیاز به زیرسازی اساسی قابل نصب و اجرا می باشد.


    دیوارپوش های سنگی:
    از دیوارپوش های پر مصرف در صنعت ساختمان بوده و به علت تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در فضاهای داخلی معمولاً از سنگ های با ضخامت کم با تنوع بیشتر مانند سنگ های آنتیک ، الماس تراشه، اسید شور و ... استفاده می شود.


    دیوارپوش های سلولزی:
    این نوع دیوارپوش به صورت گسترده با نامهای تجاری متفاوت در بازار موجود بوده و تقریباً در اکثر فضاها از آن استفاده می گردد.اساس آنها تشکیل شده از الیاف مصنوعی – سلولز – رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم می باشد. از ویژگی های آن می توان به پوشانندگی سریع و کامل ، تنوع در طرح و رنگ و عایق و صوت حرارت و ... اشاره کرد.


    کاغذ دیواری:
    جنس اصلی این دیوار پوشها از کاغذ می باشد و دارای پوششی از ترکیبات پلیمری می باشند. کاغذ دیواری را می توان به انواع مختلف تقسیم نمود که نوع پارچه ای آن کیفیت بالاتری نسبت به نوع کاغذی آن دارد و دارای عرض بیشتری است.

    نکته : تفاوت کاغذ دیواری قابل شستشو با نوع غیر قابل شستشو در وینیلی بودن آنها می باشد. شایان ذکر است که از دیگر تفاوتهای این انواع می توان طریقه نصبشان را نام برد که در نوع قابل شستشو کامل به هم چسبیده و کنار یکدیگر نصب می گردند در حالیکه در نوع غیر قابل شستشو در حدود یک میلی متر روی یکدیگر قرار می گیرند.

    نکته : از ویژگی های مهم این د یوارپوشها می توان تنوع بالا در طرح و رنگ را نام برد که امکان انتخاب بیشتر و بهتری به ما می دهد.

    نکته : تفاوت عمده کاغذ دیواری و رنگ در بافت آن می باشد . زیرا رنگ دارای بافت می باشد.
    نکته : کاغذ دیواری بروی سطوح صاف و صیقلی توسط چسب مخصوص قابل اجرا می باشد .
    دیوارپوش های کامپوزیتی:
    امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و در عین حال نیاز روز افزون به مواد و مصالحی که بتواند محدودیت های ساختاری مصالح رایج و سنتی را از میان بردارد ، مواد کامپوزیت را به عنوان بهترین گزینه مطرح ساخت که نه تنها با تجربیات کاربردی در ساخت و استفاده از مصالح رایج عمومی تناقضی ندارد بلکه می تواند به طرح ها و آرزوهای دست نیافتنی معماران و مهندسین که قبلاً قابل اجرا نبوده جامه عمل بپوشاند. از مشخصات فنی این دیوارپوش ها می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

    - تنوع در طرح و رنگ
    - مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
    - بدون نیاز به زیر سازی
    - بادوام
    - قابلیت فرم دهی و کار بر روی کلیه سطوح
    - ضد حشرات
    - تمیز کردن راحت
    - اقتصادی بودن
    - قابلیت تلفیق با مصالح دیگر
    - مقاوم در برابر ضربه
    - حداقل انقباض و انبساط
    - وزن سبک ( 3 تا 4 کیلوگرم بر متر مربع )
    - ضد آب و عایق
    - نصب سریع و آسان
    - ضخامت کم
    - حمل و نقل آسان
    - مقاوم در برابر حرارت

    پتینه :
    این هنر نوین نوعی تکنیک رنگ می باشد که بر روی کلیه سطوح قابل اجرا است که ما در اینجا فقط به جنبه پوششی برای دیوار به آن نگاه خواهیم کرد.
    از ویژگی های این دیوار پوش می نوان قابلیت شستشو ، مقاومت در برابر گرد و غبار، قابلیت ترمیم ، تنوع نامحدود رنگی ، سرعت اجرايی بالا و طول عمر آن را نام برد. شایان ذکر است که این ویژگی ها از مزایای عمدۀ این هنر می باشند و نسبت به طرح و تکنیک کار شده ویژگی های آنها متغیر می گردد.
    این تکنیک به دلیل سرعت اجرای بالا وپایین بودن هزینۀ آن مورد توجه انبوه سازان به منظور صرفه جویی قرار گرفته است.
    نکته: در اجرای این تکنیک هم از رنگ های روغنی و هم از رنگ های پایه آب می توان استفاده نمود.
    با بالا رفتن توقع و همچنین بهتر شدن سلیقه مردم دیگر هنر رنگ آمیزی و سادگی گذشته جوابگوی خوبی برای حس تنوع پذیری آنها نمی باشد، از این رو هنر پتینه که هنر بازی با رنگ و افکت های مختلف رنگی می باشد جای گزین رنگ آمیزی کلیشه ای گذشته گشته است.
    شایان ذکر است که پتینه هنر جدید و تازه ای نمی باشد، بلکه بسیار قدمت داشته و در مکان های خاص استفاده می شده ولی استفاده از این هنر امروزه بیشتر مرسوم گشته، البته با نوآوری و بدعت خاص خود که همگام با طراحی می باشد. از افکت هایی که امروزه استفاده از آنها متداول گردیده می توان به عوامل زیر اشاره:
    - اسپانج (Sponging)


    - رگ رولین (Rag Rolling)

    - کرکل (Crackling)

    - استنسیل (Stenciling)


    - ورق کاری(Gold And Silver Leafing)


    - بافت های برجسته(Texture Effect)


    - مورال (Mural)

    - ماربل (Marble ) یا بافت سنگ مرمر


    - وود گرین (Wood Grain ) یا بافت چوب
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۷
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    11
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    230

    دیوار پوش pvc

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] مزایا آن

    دیوار پوش PVC:
    دیوار پوش pvc یکی از پرمصرف*ترین پلیمرهای مصنوعی بوده که از پلیمریزاسیون رادیکالی منومر وینیل کلراید بدست می آید. پی وی سی پلاستیکی سخت است که به*وسیله اضافه کردن روان کننده*ها نرم و انعطاف*پذیر می*شود .
    خصوصیات دیوار پوش PVC :
    خصوصیات دیوار پوش PVC می توان به شرح ذیل بر شمرد :
    ۱. مقاوم به لحاظ شیمیایی و در مقابل آب، هوا و خوردگی.
    ۲. استحکام بالا نسبت به وزن
    ۳. وزن سبک
    ۴. غیر قابل اشتعال بودن.
    ۵. سهولت فراوری.
    ۶. شکل پذیری اسان، قابلیت درآمدن به فرمهای گوناگون از قبیل نرم، سخت، مات و شفاف.
    ۷. ارزان بودن در مقایسه با محصولات جایگزین ( آلومینیوم، چوب، آهن، سیمان، شیشه و غیره )
    پانل های دیوار پوش PVC :
    قبل از رواج دیوار پوش pvc از پانل آلومینیم به نام دامپا استفاده می شد که دارای ویژگی ها ی بارز از جمله سرعت اجرایی بالا و قیمت مناسب و دسترسی سریع تر به تاسیسات به عنوان سقف کاذب بوده است اما با توجه به نقاط ضعفی نیزکه دارد از جمله از دست دادن قابلیت ارتجاعی بعد از چند بار باز و بسته شدن و مقاوم نبودن در برابر رطوبت و آب و در مواردی از دست دادن زیبایی ظاهری نیاز به پانلی بود که دیگر این نقاط ضعف را نداشته باشد.
    با گسترش [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]معایب بسیاری از بین رفته است از جمله : نصب و اجرا با سرعت بالا، قیمت بسیار مناسب، گوناگونی تنوع برای مصرف کنندگان، ضد باکتریال، مقاوم در برابر جذب رطوبت، عایق حرارت و صوت، و عدم تغییر شکل طی گذشت سالیان، این دیوار پوش مدرن توانست مصرف کنندگان زیادی را جذب کند و مصرف دامپا از میان برود. به غیر از کاربرد پانل پی وی سی در سقف کاذب از آن میتوان در پوشش دیوارها به عنوان دیوار پوش یا دیوار کوب استفاده کرد.به دلیل خاصیت انعطاف پذیری دیوار پوش pvc قادر خواهید بود اشکال کرو و منحنی اجرا شود.
    مزیت استفاده از دیوار پوش pvc
    ۱. علاوه بر تنوع و زیبایی منحصر به فرد خود بسیار سبک و با کیفیت می باشند که خودباعث سبک شدن ساختمان می شود.
    ۲. طول عمر بسیار بالای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    PVC . ۳دیوار پوشبه علت استحکام فوق العاده خود باعث جلوگیری از به هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان شده و مانند عایقی در ساختمان می باشد.
    ۴. دیوار پوش pvc در مقابل ترک های ساختمان بسیار مقاوم بوده و همچنین در برابر ضربه مقاوم می باشند مکان های مناسب برای استفاده از دیوار پوش pvc شامل سال های ورزش و ادارات و کارخانجات و منازل و.... می باشد.
    ۵. استفاده از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]سبب کاهش هزینه های رنگ امیزی ساختمان طی سالیان طولانی می شود.

    منبع : سازه افزار [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۷
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    11
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    230
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]و بررسی ویژگی های آن



    دیوارپوش چوبی مجموعه ای از ورق های چوبی با ابعاد و طرح های متنوع است. می توان برای زیباتر شدن طرح پوشش دیوار از پانل چوبی با تفاوت رنگی متمایز استفاده نمود. دیوارپوش چوبی دارای دوام مناسبی است اما در طولانی مدت نیاز به نگهداری دارد که از روکش هایی برای افزایش طول عمر مفید پانل چوبی می توان ایجاد نمود.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]در واقع تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری و... هستند که می توان آن ها را در کنار هم به صورت افقی یا عمودی روی یک دیوار نصب کرد و جلوه ی متفاوتی به فضای دیوار خود بخشید. این دیوار پوش های چوبی می توانند انواع و اندازه های مختلف داشته باشند ودارای رنگ های متفاوت می باشد تا تداخلی با فضای داخلی شما ایجاد نکند.
    رنگ گرم و بافت طبیعی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در طراحی داخلی فضا نقش به سزایی دارد و باعث ایجاد فضایی زیبا و منحصر به فرد می شود. چوب عایق مناسبی برای حرارت و صوت است و باعث کاهش تبادل حرارت و سر و صدا از محیط بیرون می شود. از انواع دیوارپوش چوبی می توان به دیوارپوش [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اشاره نمود.
    مزایا ی استفاده از دیوار پوش چوبی :
    ۱- توجیه اقتصادی :۲- تسهیل و سرعت در نصب
    ۳- ضد حشرات و باکتری‎ها
    ۴-گرمابخش منزل (چوب احساس گرمی و آرامش در منزل بوجود می آورد)
    ۵-طول عمر بالا
    ۶-[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    ۷-سازگار با طبیعت
    ۸-عایق صوتی
    ۹-متریال مناسب جهت استفاده در اقلیم سرد و خشک
    ۱۰-متنوع در رنگ




    موارد کاربرد : جهت زیبایی سازی مبلمان و دکوراسون داخلی، دیوار های آشپزخانه، کابینت‎ها‎، اتاق‎ها‎ی خواب و دیواره های سالن پذیرایی


    معایب :
    ۱-نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد.
    ۲-در مکان های مرطوبت قابل استفاده نمی باشند.


    سازه افزار[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 09:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو