انتخاب کفپوش مناسب، به خصوص در خانه های تازه ساخت اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر افراد، هنگام خرید کفپوش از نظر دیگران بهره می گیرند و حتی از فروشندگان پارکت چوبی و پارکت لمینت هم راهنمایی لازم را دریافت می کنند.
اگر قصد دارید کفپوش خانه خود را عوض کنید یا برای یک ساختمان نوسازف کفپوش مناسبی انتخاب کنید، راهنمای کاملی که در ادامه مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم را از دست ندهید.
برای انتخاب کفپوش مناسب به چه نکاتی دقت کنیم؟

هماهنگی رنگ کفپوش و دیوارها

یکی از نکات مهم در انتخاب کفپوش خانه این است که اگر طراحی دیواری با رنگ تیره و نقش دار استفاده می کنید، بهتر است که کفپوش یا لمینت مورد استفاده در آن فضا دارای طرح و نقش و نگار ساده ای باشد.
جنس کفپوش ها

مسئله مهم دیگر در انتخاب کفپوش مناسب، نوع و جنس آن ها است. قبلا از پارکت های چوبی در بسیاری از ویلا ها و خانه ها استفاده می شد ولی به دلیل برخی از مشکلاتی که برخی از پارکت های چوبی داشتند مانند مقاومت کم در برابر خش، رطوبت و گرما پس از چند سال دچار بادکردگی یا برخی مشکلات دیگر استفاده از آنها کاهش پیدا کرد. البته، بیشتر این مشکلات در مناطقی که آب و هوای گرم و مرطوب داشتند، اتفاق می افتاد.
اما امروزه با تولید و عرضه پارکت لمینت به عنوان یک کفپوش مقاوم و با دوام در برابر آب، رطوبت، گرما و سرما و به دلیل نصب آسان و تنوع فراوان طرح ها و رنگ های آن در بازار های جهانی، فروش و استفاده از این نوع کفپوش ها بیشترشده است.
کفپوش مناسب مکان های پر رفت و آمد

مهم ترین مواردی که باید در خرید کفپوش دقت کرد میزان رفت و آمدی افراد در محیطی است که قرار است نصب کفپوش انجام شود. معمولا در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مثل سالن ها، واحد های اداری و تجاری و مدارس ، بیمارستان ها از کف هایی استفاده می کنند که لایه های زیادی دارند و در برابر ضربه ها و اشیا نوک تیز و غیره مقاومت بالایی دارند.
اما در سال های اخیر نصب کفپوش های پی وی سی ضخیم در این مکان ها رونق زیادی داشته است به علت قیمت مناسب و هم اینکه دارای تنوع طرح زیادی دارند و در برابر خط و خش مقاوم هستند.
انتخاب بهترین کفپوش مناسب دکوراسیون شما

یکی از شاخص های اصلی در انتخاب کفپوش ها ظاهر آن ها است. استفاده از کفپوش های طرح چوب می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای دکوراسیون داخلی شما باشد. این طرح های چوب را می توانید در پارکت، پارکت لمینت و کفپوش های PVC پیدا کنید. اما اگر می خواهید یک دکوراسیون مینیمالیستی یا ساده داشته باشید بهتر است از محصولاتی با طرح های ساده استفاده کنید که در میان محصولات پلاستیکی یا کفپوش های وینیل می توانید آن ها رایافت کنید.
انتخاب کفپوش با قیمت مناسب

یکی دیگر از موارد که نیاز به توجه دارد قیمت کفپوش ها می باشد. این عامل بر روی هزینه های شما تاثیر دارد همان گونه که می دانید کف یک واحد معمولا دارای متراژ بالایی است و به این علت باعث می شود که حتی اختلاف قیمت های نه چندان زیاد هزینه ها را بالا و یا پایین ببرد.
قیمت پارکت ها از لمینت ها بالاتر است و لمینت ها از مجصولات سنگی قیمت بیشتری دارند. و محصولات سنگی تقریبا با کفپوش های پی وی سی قیمتی تقریبا برابر دارند. و به این دلیل باعث شده خیلی از افراد برای خرید کفپوش وینیل را انتخاب کنند. در نهایت بهترین کفپوش از نظر قیمت مناسب همان محصولات وینیل یا PVC هستند.
کفپوش های مدرن

موارد دیگری که در انتخاب کفپوش باید به آن توجه کرد سبک دکوراسیون است که امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند که از سبک های مدرن استفاده کنند. انتخاب بهترین کفپوش برای دکور کردن یک واحد به سبک مدرن کار سختی نمی باشد و می توان با استفاده از لمینت ها این کار را به راحتی انجام دهید. این کفپوش ها به علت داشتن مدل و طرح های متنوع انتخاب خوبی هستند و در صورتی که می خواهید هزینه کمتری را انجام دهید، کفپوش های پی وی سی گزینه مناسب تری برای شما می باشند.
انواع کفپوش برای خانه

1. پارکت و لمینت

این کفپوش ها جز کفپوش های چوبی هستند و از چوب درخت هایی مثل بلوط، گردو و گیلاس ساخته می شوند کفپوش های چوبی در واقع از چوب طبیعی ساخته شده اند و یا الیاف چوب فشرده هستند. پارکت، لمینت و ترموود از رایج ترین متریال های موجود در بازار هستند که به عنوان کفپوش های چوبی به فروش می رسند.
پارکت لمینت را می توان در همه جا استفاده کرد مثلا در اتاق خواب و سالن پذیرایی خانه گرفته تا کفپوش و تراس و بالکن و.......استفاده کرد. کفپوش های لمینت به کف اتاق چسبانده نمی شود بلکه توسط شیار هایی که کلیک نام دارند و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یک دیگر قفل می شوند.
مزایای استفاده از پارکت و لمینت


  • · زیبایی
  • · مقاومت بالا
  • · نصب و نگهداری سریع و آسان
  • · نصب بدون چسب و زیرسازی
  • · این کفپوش باید درست نصب شود تا به مرور زمان تاب برندارد و صدا ندهد.
  • · گرما بخشی کف خانه

2. کفپوش بامبو

این کفپوش یک نمونه از کفپوش های چوبی محسوب می شود با این تفاوت که یک چوب سخت نیست و نوعی نی است و از نظر مقاومت، کفپوش بامبو به سختی چوب بلوط است که یکی از معمول ترین چوب مصرفی برای کفپوش است.ممکن است ظاهر کفپوش بامبو سست باشد اما بسیار مقاوم است.
بامبو به دو رنگ طبیعی بلوند و کهربایی وجود دارد. قطعات کفپوش بامبو می تواند به صورت افقی و عمودی بریده و نصب شوند. این کفپوش ها دارای مزایای مثل سختی و استحکام بالا، زیبایی، و مهم ترین خصوصیت بامبو این است که نسبت به بقیه کفپوش های چوبی کمتر منبسط می شود و به این علت برای هر نوع آب و هوایی مناسب است.
3.کفپوش سرامیکی

یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین انواع کفپوش ساختمان کفپوش سرامیکی است. این کفپوش از سفال و خاک رس درست شده و در دو نوع لعابدار و بدون لعاب به صورت مات و براق وجود دارند. کفپوش های سرامیکی طرح چوب، سرامیکی طرح سنگ و کفپوش های سرامیکی طرح آجر نمونه هایی از طرح ها و مدل های کفپوش سرامیکی هستند که در طراحی های مختلف به کار می روند. مزایای این کفپوش ها دوام بالا و شست و شوی راحت است.
کلام آخر
انواعی از کفپوش ها وجود دارند که شما می توانید با استفاده از طراحی داخلی خانه خود آن را لنتخاب کنید و با قیمتی مقرون به صرفه خانه تان را زیبا کنید امروزه بیشتر افراد برای راحتی خود کف خانه هایشان را کفپوش پارکت ولمینت و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دکوراتیو استفاده می کنند به خاطر طرح های زیبا و قیمت مناسب این محصول طرفدار زیادی دارد.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]