سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

ساخت ۶ روزه هتل ۱۵ طبقه توسط چینی به همراه جزئیات طرح

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: ساخت ۶ روزه هتل ۱۵ طبقه توسط چینی به همراه جزئیات طرح

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    499
    پسندیده
    1,773
    مورد پسند: 1,129 بار در 419 پست
    میزان امتیاز
    1509

    ساخت ۶ روزه هتل ۱۵ طبقه توسط چینی به همراه جزئیات طرح

    مهندسان چینی* که به خاطر سرعت در نحوه ساخت یک هتل آپارتمان ۱۵ طبقه، موفق شدند رکورد جهانی سریع*سازی را به نام خود ثبت کنند، جزئیات کامل این پروژه را بالاخره منتشر کردند. مجتمعی که در شانگهای در ۶ شبانه*روز احداث شده، حاوی قطعات فلزی و بتنی بزرگ تولیدشده در کارخانه است که کمتر از یک هفته در محل مونتاژ شده است. برخی قسمت*های هتل همچون در و پنجره*ها پلاستیکی است و در عین حال کل سازه در مقابل ۹ ریشتر زلزله مقاومت دارد.

    پخش اینترنتی فیلم کوتاه از احداث ۶روزه یک هتل آپارتمان ۱۵ طبقه در شانگهای چین مسوولان وزارت مسکن و سازندگی این کشور را در مقابل درخواست دو میلیون مهندس ساختمانی از نقاط مختلف جهان برای اطلاع از جزئیات فنی این شیوه ساخت*وساز قرار داده و باعث انتشار جزئیات «سبک چینی در سریع*سازی مسکن» شده است.
    گزارشی که روز گذشته در این باره منتشر شد حاکی است گروهی از مهندسان چینی با استفاده از قطعات پیش*ساخته فلزی و با کمترین میزان پرت مصالح، در ۶ شبانه*روز یک برج مسکونی احداث کرده*اند که این سازه در عین مقاومت در برابر زلزله ۹ریشتری، به*خاطر به*کار رفتن مصنوعات پلاستیکی در آن، سبک و سریع ساخته شده است.
    چینی*ها که تاکنون به خاطر تولیدات ارزان*قیمت خود بسیاری از بازارهای ریز و درشت جهان از مواد غذایی گرفته تا محصولات پیشرفته الکترونیکی را در قبضه خود گرفته*اند، این بار به خاطر ساخت هتل آپارتمان ۱۵ طبقه در ۶ روز، در صنعت ساخت و ساز نیز شهرت دوباره*ای برای خود دست و پا کرده و رکورد جدیدی در سریع سازی به ثبت رسانده*اند. دیروز سرانجام پس از گذشت ۴۵ روز از احداث هتل ۱۵ طبقه آرک در چین، شرکت سازنده با انتشار جزئیات ساخت این هتل، نحوه به کارگیری جدیدترین تکنولوژی روز جهان در صنعت ساخت*و*ساز را اعلام کرد. این هتل ۱۵ طبقه حالا به خاطر سرعت بی*نظیر ساخت نه تنها در چین به شهرتی دست یافته، بلکه توجه بسیاری از فعالان ساختمانی در دنیا را نیز به خود جلب کرده است. به نظر می*رسد این رکورد شکنی بی*سابقه در سریع سازی فصل جدیدی در به*کارگیری مصالح ساختمانی پیش*ساخته در صنعت ساخت*وساز جهان گشوده است.
    حدود دو هفته پیش یک فیلم ویدئویی کوتاه در سایت*های اینترنتی منتشر شد که در آن روند ساخت هتل آرک (Ark) در شانگهای چین را نشان می*داد. در این فیلم ویدئویی ۳دقیقه*ای، سرعت احداث بنایی بلند در شانگهای به تصویر کشیده شده است. این ویدئو بلافاصله پس از انتشار، توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ به طوری که ظرف کمتر از ۱۰ روز، بیش از دو میلیون مهندس ساختمانی در کشورهای مختلف فیلم ساخت این هتل را در اینترنت تماشا کردند و در سایت*ها پیغام «درخواست جزئیات» را ثبت کنند.
    روش ساخت هتل آرک از آنجا دارای اهمیت است که در ساخت آن تا حد امکان از مصالح ساختمانی پیش ساخته استفاده شده؛ به طوری که ۹۹درصد از این مصالح به طور مفید در ساختمان به کار رفتند و تنها یک درصد آنها تبدیل به نخاله و پرت شده* است. علاوه بر اینها احداث بنای کلی ساختمان فقط ۴۶ ساعت طول کشیده و عملیات نازک*کاری آن نیز ظرف ۷۲ ساعت انجام شده است. تجهیز و جمع*آوری کارگاه نیز در فاصله یک روز انجام شده است.

    تجربه واقعی سریع*سازی
    توجه به صنعتی سازی و استفاده از مصالح ساختمانی پیش ساخته، در حالی یکی از دغدغه*های سازنده*ها و شرکت*های ساختمانی در جهان تبدیل شده و اقبال کشورهای مختلف را به دنبال آورده است که در ایران هنوز مشکلات زیادی در راه صنعتی سازی وجود دارد. به طور مثال از دی ماه سال گذشته پروژه*ای آغاز شده که در آن ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی به ۲۰ انبوه*ساز سپرده شده تا با استفاده از فنون صنعتی*سازی به طور سریع ساخته شوند، اما با گذشت کمتر از یک سال هنوز خبری از اتمام این طرح نشده است.
    از سوی دیگر، استفاده بهینه از تمام مصالح ساختمانی و تولید کم نخاله از دیگر نکات جالب توجه در ساخت هتل آرک چین است که می*تواند برای دست اندرکاران ساخت و ساز در کشور ما نیز الگویی مناسب باشد. چرا که بر اساس اعلام مراجع رسمی*فقط در تهران سالانه بیش از ۴۰ هزار تن نخاله ساختمانی تولید می*شود و حجم کل نخاله*های ساختمانی بیش از ۵برابر زباله*های خانگی تخمین زده شده است.

    جزئیات فنی هتل
    البته این بار اولی نیست که چینی*ها موفق به رکورد شکنی در سریع*سازی شده*اند، پیش از این شرکت برود(Broad) که سازنده هتل آرک است، غرفه ۶ طبقه خود در اکسپوی ۲۰۱۰ شانگهای را نیز با همین روش یک روزه ساخت، اما این بار احداث ساختمانی ۱۵ طبقه در ۶ روز موجب شهرت بیش از پیش این شرکت چینی شده است. در این حال مدیران شرکت ساختمانی برود(Broad) تاکید می*کنند که هتل آپارتمان آرک تمام استانداردهای ایمنی را نیز دارا است. بر اساس گزارش خبرگزاری*های خارجی در ساخت این هتل از نوعی تکنولوژی جدید با عنوان modularization construction technology یا همان فن*آوری پیمانه*بندی استفاده شده است. در این روش که بر اساس استانداردها و پیمانه*های جهانی انجام می*شود سازنده به بالاترین میزان استفاده مفید از مصالح ساختمانی دست می*یابد، در مصرف انرژی ساختمان تا بیشترین حد ممکن صرفه جویی می*شود و مهم*تر از همه ساختمان را در برابر ۹ ریشتر زلزله مقاوم می*کند که این یعنی بالاترین میزان مقاومتی که تاکنون یک ساختمان در برابر زلزله داشته است.
    تکنولوژی به کار رفته در هتل آرک نیز همانند غرفه برود در اکسپوی شانگهای از سه ویژگی بارز برخوردار است؛ پنجره*های سه جداره، عایق گرما در دیوارها، سیستم بازیافت هوای گرم و رفلکس تابش خورشید ویژگی*هایی هستند که موجب می*شوند در این بناها تا ۸۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود. شرکت برود می*گوید: در هر یک متر مربع از هتل ۱۵ طبقه آرک تنها ۵۳ کیلو فلز و ۴۳ کیلو بتن به کار رفته است، این در حالی است که در ساختمان*های دیگر از این دست که بدون فناوری نوین احداث شده*اند، بیش از ۱۸۰ کیلو فلز و ۳۵۵ کیلو بتن در هر مترمربع از ساختمان به*کار می*رود. این ویژگی در کنار برخی ابتکارهای جدید دیگر از جمله پلاستیکی بودن جنس قاب پنجره*ها موجب شده تا ایمنی ساختمان به حداکثر ممکن برسد.
    از دیگر نکات قابل توجه ساخت هتل آرک علاوه بر سرعت فوق*العاده ساخت آن، این است که در جریان احداث ساختمان حتی یک کارگر نیز مجروح و هیچ جرثقیلی در طول عملیات به سایت آورده نشد. البته با تمام اینها هنوز ابهام*های زیادی در مورد ایمنی و کیفیت این هتل ۱۵ طبقه وجود دارد. برخی ادعا می*کنند: بنایی که در عرض ۶ روز ساخته شود، کیفیت لازم را نخواهد داشت؛ ادعایی که هم*اکنون در انتظار پاسخ سازندگان هتل آرک است.

    منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده است: admin

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 14:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو