سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

سقف هاي کامپوزيت

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: سقف هاي کامپوزيت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,137
    پسندیده
    3,215
    مورد پسند: 2,266 بار در 951 پست
    میزان امتیاز
    3780

    سقف هاي کامپوزيت

    سقف هاي کامپوزيت سقفهايي هستند که ترکيبي از فولاد و بتن براي اينکه يکپارچگي اين سقف رعايت شوند شود از برشگير (ناوداني)استفاده مي شود که اين نبشي با بتن درگيري ايجاد کرده و يکپارچگي درست مي کند و چون تيرهاي فرعي کمپوزيت به علت گيردار بودن تيرهاي اصلي و با توجه به لنگر پوش (لنگر زلزله) بتن روي تيرهاي اصلي نمي تواند به مقاومتش کمک کند .

    ميلگردهايي که روي سقف کامپوزيت قرار دارند ميلگردهايي حرارتي هستند که به صورت مش ساخته شده باعث يکپارچه شدن بتن و درگيري با سقف کامپوزيت مي شود وبا جوش دادن به تيرهاي فرعي مانع ترک خوردن بتن مي شود .

    قالب بندي اين سقفها معمولا از تخته کوبي استفاده مي شود و بعد از اتمام بتن ريزي نايلون باعث راحت جدا شدن تخته ها مي شود و در برخي موارد از يونوليت استفاده مي شود که به علت محکم نبودن بايد شمع کوبي کنند و مشکلات اجرايي بيشتري دارد و دليل ديگر اينکه يونوليت زير سقف مي ماند و ما نمي توانيم از فضاي زير سقف کامپوزيت که تير هاي فرعي آنها معمولا زنبوري هستند براي عبور لوله تاسيساتي استفاده کنيم در ضمن عايق خوبي براي حرارت بالا نيست.

    در قالب بندي تخته کوبي مهمترين مزيت آنها اين است که در زير سقف کامپوزيت خلائي وجود دارد و از اين خلا براي لوله هاي تاسيساتي استفاده مي شود.

    يکي از مزيت هاي سقف کامپوزيت قدرتمندي آن نسبت به سقفهاي تيرچه بلوک است چون يکي از راههاي يکپارچه کردن رفتار ستون ها در هنگام زلزله از طريق سقف مي باشد و سقف کامپوزيت به دليل برش گير هاي نصب شده روي تيرهاي فرعي يکپارچگي بين فولاد و بتن ايجاد شده و در اطراف ستونها هم همين طور در نتيجه ستون ها در هنگام زلزله رفتار يکپارچه دارند ولي در سقف تيرچه بلوک اين گونه نيست.

    کلا درباره سيستم هاي خمشي بايد گفت در اين سيستم تمام تيرهاي اصلي گيردار عمل مي کنند و معمولا از پروفيل هاي سالم استفاده مي کنند (لوله زنبوري نباشد)چون اصلا داراي لنگر مي باشند و در نتيجه بايد آنجا ورق بزنيم و ثانيا لنگرماکزيمم برش در يک سوم تکيه گاهها وجود دارد. ما بايد در صورت استفاده از زنبوري آنجا را پر کنيم و ما هم وسط را پر کرده و هم گوشه را پر مي کنيم و اين تنها وقتي است که ما پروفيل نداريم مگرنه بهتر است از پروفيل استفاده شود
    سقف کُرمیت
    در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی ، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت ) و یا هر پرکننده سبک استفاده می شود. فواصل تیرچه ها بسته به نوع قالب از 73 سانتی تا 100 سانتی متر متغیراست ، روی سقف نیز با 4 الی 10 سانتی متر بتن پوشانده می شود.

    تیرچه ها از نوع خود ایستا بوده و به همین علت هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف مورد نیاز نمی باشدو تیرچه ها به نحوی طراحی می شوند که بتوانند وزن بتن خیس، قالب ها و عوامل اجرایی سقف را به تنهایی تحمل کنند.
    پس ازاین که بتن به 75% مقاومت مشخصه خود می رسد ، تیرچه های فولادی با بتن به صورت یک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهای مرده و زنده سقف را تحمل می کنند.


    سقف تیرچه و بلوک کُرمیت
    با متداول شدن سقف های تیرچه و بلوک سنتی برخی از مشکلات سیستم طاق ضربی مرتفع شد. اما این سقف ها مشکلات دیگری را به همراه خود پدید آوردند که عمده ترین آنها ضرورت استفاده از شمع بندی در زیر سقف است.

    شمع بندی علاوه بر دست و پاگیر بودن هزینه زیادی را نیز بر ساختمان تحمیل می کند. در سال 1363 با استفاده از بلوك کُرمیت به جاي طاق ضربي كه قبلا" در اين سيستم بعنوان قالب ثابت بكار مي رفت عملا" سقف تیرچه وبلوک کُرمیت وارد بازارشد.

    این سقف به علت خود ایستا بودن تیرچه ها نیازی به شمع بندی ندارند و به همین علت از سرعت اجرای بسیار بالایی برخوردار می باشد. اجرای این سقف بر روی اسكلت های فولادی بتنی و دیوارهای باربر امکان پذیر می باشد.



    .

    سقف پلیمری کُرمیت
    در راستای سبک سازی ساختمان، این شرکت هم زمان با ستفاده از قالب کامپوزیت و بلوک های پوکه ای اقدام به استفاده از مصالح پلیمری در ساختمان کرده است.
    استفاده از بلوک های پلی استایرن نسوز در سقف باعث کاهش مصرف تیرچه تا حدود 20% و کاهش فولاد مصرفی سازه تا حدود 7% می شود.


    سهولت اجرای این نوع سقف، باعث افزایش سرعت اجرا و درنیتجه کاهش هزینه های اجرایی می گردد. در عین حال در هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت می گیرد. شیارهای مناسب ایجاد شده در زیر این بلوک ها باعث پیوستگی گچ و خاک در زیر سقف می گردد.
    در جهت بهبود استفاده از مصالح پلیمری، بخش تحقیق و توسعه این شرکت مشغول مطالعات و بررسی های بیشتر می باشد.
    سقف کامپوزیت کُرمیت
    سیستمهای معمول کامپوزیت در امریکا عینا" با تیرچه های با جان باز انجام می شود و معمولا" همراه با گذاشتن یک ورق فولادی موجودار به عنوان عرشه و آرماتور بندی روی آن بتن ریخته می شود . در این سيستم قالب ماندگار است و قطعات جان نیز با بتن احاطه نمی شود. در طراحی سیستم قالب کامپوزیت کُرمیت، نظر بر آن بوده که علاوه بر سرعت و تطبیق با آیین نامه ها ، هر چه ممکن اقتصادی تر باشد. از این رو اولا" قالب باید قابل استفاده مداوم باشد، ثانیا" جان تیرچه با بتن پر شود که بتوان قطعات جان را اقتصادی تر طراحی نمود و از لرزش سقف نیز کاسته شود. سیستمهای کامپوزیت رایج در ایران که با تیرآهن ساده یا لانه زنبوری با تیر ورق استفاده می شوند، دارای جان باز نیستند.


    در وهله اول قالب هاي سقف كرميت سه قطعه بوده و براي باز كردن ، قطعات آن بايد از يكديگر جدا مي شد ، با تحقيق بخش R&D اين شركت این قالب با بهینه سازی و استفاده از خاصیت تغییر شکل ارتجاعی فولاد به قالبی یکچارچه تبدیل شد.
    این قالب در بین تیرچه ها قرار گرفته و بعد از گيرش اولیه بتن قالب از زیر سقف در آورده می شود . این قالب محاسن بسیار زیادی دارد و با سرعت چیده و جمع آوری می گردد و با دقت مختصری , بارها قابل استفاده است. این قالب هم اکنون در پروژه های مختلف این شرکت مورد استفاده است.
    آخرین بررسی ها و دستاوردها نشان داد که بهتر است جهت تطبیق سیستم با سیستم تیرچه بلوک و استفاده از آرماتور حرارتی یک جهته و حذف آرماتور خمشی در دال فوقانی و در نتیجه صرفه جویی اقتصادی، فاصله لب با لب تیرچه ها حداکثر 75 سانتی متر باشد. مزیت این قالب در آن است که با رعایت دیگر شرایط آیین نامه می توان آرماتور دو جهته را حذف و فقط آرماتور عمود بر تیرچه را منظور نمود.
    هم اکنون این شرکت قالبهای جدید خود را به انتخاب مصرف کننده در فواصل و ارتفاع مختلف آماده عرضه نموده است. فاصله محور به محور تیرچه ها حدود 85 سانتی متر تا 95 سانتی متر و با ارتفاع 20 تا 25 سانتی متر، بسته به انتخاب خریدار و با مشاوره دفتر فنی شرکت و نوع تیرآهنهای مصرفی در سازه و طول دهانه است.
    5 کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده اند: ahmadbarari,CivilF,eisa,saeed99,sodabeh
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    4
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    482
    سلام دستت درد نکنه مطالب خوبی بود ، فقط اگه امکان داره چند تا عکس هم بزار تا گویایی مطلب برای افراد کمتر مطلعی مثل من بیشتر بشه .

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو