ثبت نام مرحله اول آزمون مهندسی حرفه*ای
سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ثبت نام و جزئیات مرحله اول آزمون گواهی مهندسی حرفه ای را اعلام کرد. داوطلبان تا 25 اردیبهشت مهلت دارند در این آزمون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زمان برگزاری آزمون در نوبت های صبح و عصر روز جمعه 24 تیرماه 90 است و داوطلبان باید در هر دو آزمون شرکت کنند. داوطلبان تنها به صورت اینترنتی و خرید کارت شارژ می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

مرحله اول آزمون های مربوط به گواهی مهندسی حرفه ای Fundamentals of Engineering برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر در یکی از رشته های مهندسی اعلام شده در دفترچه که مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است، برگزار می شود.

دانشجویان مهندسی رشته های مهندسی که ترم آخر تحصیلی کارشناسی خود را می گذرانند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند، این داوطلبان در صورت قبولی در این آزمون ملزم به ارائه مدرک کارشناسی خود هستند.

رشته های مهندسی که به آنها گواهی نامه مهندسی حرفه ای PE تعلق می گیرد شامل مهندسی مکانیک در گرایشهای تاسیسات، سیستمهای حرارتی و سیالات، سیستمهای مکانیکی، ساخت و تولید و مهندسی برق در گرایشهای الکترونیک، مخابرات، قدرت و کنترل می شود.

همچنین رشته های مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر بدون توجه به گرایش می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام برای آزمون مهندسی حرفه ای سال 90 از روز یکشنبه 28 فروردین ماه آغاز شده و تا 25 اردیبهشت ادامه دارد این مدت قابل تمدید نیست و به تقاضاهایی که بعد از پایان مهلت مقرر ارائه شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبان ملزم به شرکت در هر دو نوبت آزمون هستند و آزمون نیز در نوبت های صبح و عصر روز جمعه 24 تیرماه 90 در یک روز برگزار می شود آزمون نوبت صبح شامل دروس FE1 به مدت 240 دقیقه و آزمون نوبت عصر شامل دروس FE2 به مدت 240 دقیقه است.

برای ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نمایید:
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]