سراسر دنیا آبشارهای زیادی وجود دارد. بسیاری از آبشارها دارای پتانسیل گرانشی انرژی زیادی می باشند. تبدیل و کنترل پتانسیل گرانشی آبشار به عنوان یک منبع پایدار انرژی جزء اهداف اصلی پروژه بوده است. تجربه طراحی مفهومی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] آبشار، خلق یک ساختار جدید که از حرکت آب به عنوان رسانای جریان انرژی بهره می برد تا ارتباط بین مردم و طبیعت را افزایش دهد. همچنین طرح مفهومی فوق تلاشی برای ایجاد یک ساختار پایدار در زمین های نامتعارف نسبت به سایت های معمولی است.
پیش زمینه اهداف پروژه

وابستگی بیش از حد به ذغال سنگ و نفت باعث به وجود آمدن اختلالات زیست محیطی مانند باران های اسیدی و گازهای گلخانه ای شده است. این منابع باعث نابودی زمین به صورت تدریجی می شوند. همچنین استفاده از انرژی های هسته ای دارای هزینه های زیادی بوده و نگرانی های عمومی از امنیت این سیستم را در بر دارد. چون آیزوتروپ های رادیواکتیو به عنوان سوخت اصلی راکتور از پایداری لازم برخوردار نیستند. با وجود اینکه جمعیت جهان در حال شکوفایی و رشد است، میزان قابل استفاده از زمین هر روز کمتر می شود. ایده برج آبشار می تواند یکی از راه حل های این معضلات باشد.
موقعیت قرارگیری پروژه

برج آبشار می تواند در آبشار ایگواسو (Iguassu Falls) واقع در مرز آرژانتین و برزیل قرار بگیرد. آبشار ایگواسو بزرگترین و گسترده ترین آبشار در آمریکای جنوبی است. عرض این آبشار حدود 4 کیلومتر می باشد. اختلاف ارتفاع در این آبشار حدود 60 تا 82 متر است. به غیر از این سایت، مکان های ایده آل دیگر برای اجرای چنین پروژه ای مانند: آبشار نیاگارا، آبشار ویکتوریا، و آبشار فرشته دارد. نحوه عملکرد جذب انرژی

شیوه عملکرد مفهومی برج آبشار متفاوت تر از ایستگاه ژنراتور هیدرولیک معاصر است. برای ساخت یک ژنراتور هیدرولیک با استفاده از سد، جرم آب توسط سازه های دست ساز انسان تحمل می شود. ایجاد یک سد باعث از بین رفتن چشم انداز طبیعی، تغییر مسیر حرکت رودخانه و مختل شدن اکوسیستم می گردد. به همین دلیل سیستم انرژی مفهومی برج آبشار متفاوت تر از یک ژنراتور هیدرولیکی معاصر است. در این سیستم از ژنراتور به همراه هیدرولیک های آب چرخ در مسیر حرکت آب درون صخره ها بهره بردند تا از مسیر جریان سیال آبشار استفاده شود. سیر حرکتی گرانشی آب به صورت غیرمستقیم انرژی بالقوه تمیزی را در اختیار مجموعه قرار می دهد. این انرژی به صورت مکرر در یک منبع انرژی ذخیره شده و برای مواقع خشک سالی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد پلان و کاربری مجموعه

برج آبشار می تواند به عنوان یک ساختار چند مجموعه مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد و کاربری هایی مانند: هتل، ایستگاه آتش نشانی برای جنگل، ایستگاه نجات حیوانات وحشی و حتی مجتمع مسکونی قابل اجرا با این طرح مفهومی وجود دارد.

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]