سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

طولانی ترین پل های معلق جهان+تصاویر

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: طولانی ترین پل های معلق جهان+تصاویر

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    طولانی ترین پل های معلق جهان+تصاویر


    طولانی ترین پل های معلق جهان




    فارنت: می دانید فرق پل معلق با پل معمولی چیست؟ اصلاً این پل معلق که می گویند یعنی چه؟


    پل های معمولی، مانند سقف ساخته می شوند. یعنی تمام بار بر روی ستون هایی می رود که در زیر پل قرار دارند. بر حسب اندازه پل، باید ستون هایی در فواصل کوتاهی از یکدیگر در زیر پل قرار گیرند و بار وارده بر پل را تحمل کنند. تقریباً تمام پل هایی که در تقاطع بزرگ راه ها مشاهده کرده اید از این قبیل پل ها هستند.


    اما مواقعی هست که نمی توان به تعداد کافی ستون در زیر پل بکار قرار داد. مثلاً بر روی عرض یک رودخانه عریض و یا بر روی یک دره قطعاً نمی توان با فواصل کوتاه ستون قرار داد. اینجاست که از پل های معلق استفاده می شود.


    در اینجا قصد شرح کامل سیستم پل های معلق را نداریم، اما اگر به طور خلاصه، پل های معلق نیروهای وارده بر پل را از طریق کابل و سازه های دیگر به ستون های اصلی پل وارد می کنند. شکل ویژه و البته زیبای این پل ها به دلیل وجود همین کابل ها و سازه ها است. فاصله بین دو ستون اصلی کشنده بار، معیار اصلی برای عظیم دانستن پل محسوب می شود.


    در ایران نمونه بارز پل معلق، پل جوادیه تهران است که البته فاصله بین دو ستون آن چندان زیاد نیست. نمونه دیگر، پل روی دریاچه ارومیه است که البته به دلیل آنکه به لحاظ مدیریتی (و نه توان مهندسی) امکان ساخت پلی با بلندی عرض دریاچه ارومیه به وجود نیامد، مسئولین امر در اقدامی قابل تامل اقدام به پیشروی ساحل کردند تا فاصله بین دو پایه اصلی را به حداقل برسانند. البته نتیجه این کار دو نیم شدن دریاچه بی نوای ارومیه شد. به نظر فارنت و البته بدون غرض ورزی، هر دو پل حداقل به لحاظ کاربری، تا این لحظه پل های موفقی محسوب نمی شوند.


    در ادامه قصد داریم طولانی ترین پل های معلق جهان را به همراه تصویر به شما معرفی کنیم. البته در نظر داشته باشید که در این رده بندی هم، فاصله بین پایه های اصلی مدنظر قرار گرفته است.



    ببینید و بخوانید از ۱۰ پل طولانی معلق جهان؛





    10. پل هاردانگر، هوردالاند کانتی، نروژ. سال ساخت: ۲۰۰۹، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۳۱۰ متر، طول کل پل: ۱۳۸۰ متر.






    9. پل زینگ ما، هنگ کنگ، چین. سال ساخت: 1992، فاصله بین دو پایه اصلی: 1377 متر، طول کل پل: 2160 متر






    8. پل جیان ژین، جیانگسو، چین. سال ساخت : 1999، فاصله بین دو پایه اصلی: 1385 متر، طول کل پل: 9843 متر







    7. پل هامبر، هسل، انگلستان. سال ساخت: 1981، فاصله بین دو پایه اصلی: 1410 متر، طول کل پل: 220 متر.







    6. پل نانجینگ یانگتزه چهارم، جیانگسو، چین. سال ساخت: ۲۰۱۲، فاصله بین دو پایه اصلی: 1418 متر، طول کل پل: 5437 متر.






    5. پل رانیانگ، جیانگسو، چین. سال ساخت: 2005، فاصله بین دو پایه اصلی: 1490 متر، طول کل پل: 35660 متر.






    4. پل یی سان-سین، گوانگجو، کره جنوبی. سال ساخت: 2012، فاصله بین دو پایه اصلی: 1545، طول کل پل: 7415 متر.






    3. پل گریت بلت، زیالند، دانمارک. سال ساخت: 1998، فاصله بین دو پایه اصلی: 1624، طول کل پل: 6790 متر.






    2. پل ژیومن، ژجیانگ، چین. سال ساخت: 2009، فاصله بین دو پایه اصلی: 1650 متر، طول کل پل: 5300 متر.






    1. پل آکاشی کایکیو، کوبه، ژاپن. سال ساخت: ۱۹۹۸، فاصله بین دو پایه اصلی: 1991 متر، طول کل پل: 12831 متر.




    در پایان فارنت پل جوادیه را نیز به شما معرفی بیشتر می کند.



    پل جوادیه، تهران، ایران. سال ساخت: 1389، فاصله بین دو پایه اصلی: 104 متر، طول کل پل: 210 متر.


    این پل که قرار بود جنوب تهران را به شمال آن وصل کند! با توجه به فاصله کم بین دو پایه (که البته ظاهرا نیازی هم به فاصله بیشتر ندارد) در رتبه بندی پل های معلق جهان جایی ندارد. درحال حاضر در ۱32 پل رتبه بندی شده در این لیست، فاصله بین دو پایه اصلی در آخرین پل این رده بندی، 300 متر است. در حال حاضر با توجه به عدم برنامه ریزی مناسب ترافیکی برای این پل در حال اصلاح آن به وسیله زیرگذرهای متعدد و احیا پل قدیمی هستند!


    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    IROMRAN ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ IROMRAN






    6 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,asl148,hastiduck,mehrdad52,SIAMAK-TORKASHVAN7,star10

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1304

    با سلام:
    با تشکر از این مطلب زیبا- جای تاسف است در حالی که اغلب این پلها با فاصله بین پایه ای :1.5 تا حتی دو کیلومتر! در متلاطم ترین رو دخانه ها ودریاچه های جهان ساخته می شوند(با امارهای تا نزدیک 2متر برف وباران!در مقابل : 25 ! سانت باران ما.و بار گسترده طوفان: تا بالای : 250 کیلومتر در ساعت وسونامی های 30 متر!ارتفاع امواج. ) . ما بعلت عدم مدیریت !. در انجام 300 متر تا400متر فاصله بین دوپایه مانده ایم.
    ای کاش از این همه ادعای خود در صنعت سازه ها وساختمان(استراکچر)کم کرده -وبه تجربیات مدیران کارکرده واجرایی در این امور بها وجا داده وقبل از اجرا با انها مشورت کنیم.
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,hastiduck,mehrdad52,star10

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 20:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو