مقاوت در برابر رطوبت، قویترین عامل فروش عایق فوم فشرده الاستومری نسبت به سایر مواد عایق است. این عامل باعث شده است که این عایق در محیطی که مشکل بخار وجود دارد نیز مناسب باشد. عملکرد قوی حرارتی، نصب اسان، دوام، و ویژگیهای مطبوع IAQ ، این عایق را برای طیف وسیعی از کاربردهای HVAC (تهویه مطبوع)، سرد سازی و لوله کشی مناسب می سازد. این محصول رطوبت، خاک یا آشغال که باعث رشد کپک می شود را جذب نمی کند. این عایق یک ماده بدون فیبر، بدون فرمالدئید، با ماده VOC پایین است و بنابراین یک انتخاب خوب برای تسهیلاتی است که با IAQ مرتبط هستند.
• همه این خواص بخاطر نوع مواد عام در
عایق الاستومری است و از نظر درجه و سازنده با هم فرق می کنند. سازنده ها باید همه ویژگیها را بررسی کنند. خواصی که بیان نشده است ممکن است نشانه مناسب نبودن کاربرد ان باشد یا نباشد. این کار باید توسط سازنده خاص بررسی شود.
• ویژگیهای سطح داغ برای ضخامت یک اینچ معتبر است؛ بررسی نتایج مربوط به نوع و هر ضخامت دیگری به عهده سازنده است.
• وقتی یک ویژگی
عایق الاستومری درمحدوده مصرفی مشخصی نباشد با N/A3 نشان داده می شود. ویژگیهای فهرست شده یا ذکر شده نیز نشان داده می شوند.
• همه ویژگیهای فهرست شده فقط برای مواد عایق بندی اصلی است و ممکن است بیانگر عملکرد سیستم عایق بندی مثل کم کننده بخار(Vapor retarders)، چسبندگی و مواد درزگیر نباشد.
• مواد زیادی را می توان در خارج از محدوده ذکر شده بکار برد، اما احتیاط های دیگری را باید دنبال کرد. برای توضیح جزئیات باید با سازنده خاص مشورت کرد.
• بعضی ارزشها مثل رسانایی حرارتی خاص با دمای میانگین متفاوت ممکن است به ارزش این عایق افزوده شود.
• این نمودار برای محصولاتی با استانداردهای ASTM درست شده است.

تاریخچه
عایق فوم الاستومری در دهه 1950 توسعه پیدا کرد. با معرفی این عایق و سایر مواد پلیمری، یک تحول صنعتی مهم در استفاده از مواد مصنوعی و مواد شیمیایی بجای مواد طبیعی مثل چوب پنبه اتفاق افتاد. محبوبیت
عایق الاستومری به سرعت افزایش یافت چون با این عایق دیگر نیازی به استفاده از vapor barrier (کم کننده بخار) برای جلوگیری از انتقال رطوبت نیست. همانطور که اشکال مختلف عایق های موجود (از جمله ورق ها، رول ها و تیوب ها) افزایش یافته است، محبوبیت ان به عنوان یک عایق نیز بخصوص در سرد سازی لوله و کاربرد ان در دودکش افزایش یافته است.

فوم الاستومری برای عایق بندی، ایده ال است.
برای لوله پلاستیکی چه چیزی مناسب است؟ فوم فشرده الاستومری مثل AP Armaflex را می توان براحتی در بسیاری از انواع لوله های پلاستیکی بکار برد. اگر از چسب مایع Armaflex 520 برای نصب عایق استفاده می کنید، توصیه می شود که مستقیما چسب را به لوله نزنید، ولی مقدار کمی که درزها را بچسباند به لوله اسیب نمی رساند. AP Armaflex black or White Lap Seal نیز محصولات مناسبی به عنوان چسب مایع برای لوله های پلاستیکی هستند که فقط درانتهای اتصالات بکار می روند. و بیاد داشته باشید ... همیشه عایقی را که در بیرون نصب می شود با یک کاور یا WB Finish بپوشانید.
*لوله ABS را نباید با AP Armaflex عایق بندی کرد. در عوض باید در لوله ABS از UT Solaflex استفاده کرد.منبع:
عایق الاستومری پافلکس