امروزه به علت آلودگی هوا ایجاد و احداث فضای سبز و پارک در بالا رفتن کیفیت هوا ی شهر و تلطیف آن نقش بسیار زیادی دارد .ازاین رو اقدامات زیادی جهت زیباسازی و پاک سازی هوا انجام شده است و با این حال باز هم احساس نیاز هم وجود دارد .افراد زیادی اوقات فراغت خود را در پارک ها و فضای سبز می گذرانند و با قدم زدن در پارک ها و یا فعالیت های ورزشی و یا برای از بین بردن خستگی روزانه و نشستن زیر سایه درخت در پارک تمدد اعصاب می کنند .
می توان گفت که فضاهای سبز و پارک ها و بوستان ها اگر دارای چشم اندازی زیبا باشند در زیبا کردن شهر و روحیه افراد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت .
در دنیای امروز به علت گسترش شهرهای بزرگ و افزایش جمعیت و نیز نوع زبندگی افراد نیاز به گذراندن اوقات فراغت در فضایی زیبا و آرام نیاز هر فردی می باشد و همین امر سبب شده که فضای سبز گسترش داده شود و پارک ها و بوستان های بزرگ بوجود بیایند .
در کشورهای اروپایی که شهر را به عنوان یک اثر هنری می دانند و هدف آن ها بوجود آوردن یک محیط خلاق که در آن زندگی می کنند می دانند . کشورهای اروپایی که شهر را یک موجود زنده و فعال می دانند و آن را متناسب با نیازها و شرایط و تجهیزات خاص می دانند باید مجهز کرد و شهررا می توان بستر مناسبی برای فعالیت ها دانست .برای پاسخگویی به نیازها و انواع فعالیت در صنعت شهرسازی اصطلاحی با عنوان
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
به کار برده می شود .
مبلمان شهری کشورهای اروپایی که در فضای شهری چیده می شود و افراد آن را جهت رفع نیازهای خود مورد استفاده قرار می دهند .
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
می تواند منظره شهر را تحت شعاع خود قرار دهد .و در سیمای شهر تاثیر بسزایی می گذارد و باید در این زمینه با برناه ریزی های دقیق هماهنگ با آداب و رسوم مردم حرکت کرد .