مشاوره برای ثبت نام آزمون تیزهوشان

همانطور که می دانید دانش آموزان زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان هستند و همین متقاضی زیاد و در عین حال پذیرش کم این مدارس باعث یک آزمون رقابتی بزرگ بین دانش آموزان شده است. جالب است بدانید که تقریبا 10 درصد دانش آموزان شرکت کننده در تمام نقاط کشور، شانس قبولی در آزمون تیزهوشان را دارند. بنابراین بهترین راه قبولی در تیزهوشان بهرمندی از مشاوره قبولی آزمون مدارس تیزهوشان است که باید توجه داشته باشید که برنامه ریزیتان باید درست باشد و به این صورت که از صبح تا شب به طور مداوم دروس خود را مطالعه کنید ،درست نیست. دلیلش این است که ممکن است یک روز به هر دلیلی نتوانید درس بخوانید، درنتیجه از برنامه عقب می مانید و برنامه ریزیتان کاملا بهم می*ریزد. برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان می توانید با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.تمامی داوطلبان باید از تمامی شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اطلاعات لازم را داشته باشند تا در صورت داشتن این شرایط برای ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 اقدام نمایند.
زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 - 98

آزمون تیزهوشان برای دو مقطع تیزهوشان ششم به هفتم و تیزهوشان نهم به دهم بصورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان تنها در پایه نهم به دهم از 28 فروردین آغاز و تا 5 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. که دانش آموزان با وارد کردن مشخصات شخصی و تحصیلی خود ثبت نام اولیه آزمون تیزهوشان را انجام داده و سپس بعد از اعلام زمان، نسبت به پرداخت وجه اینترنتی در مرحله دوم از طریق درگاه بانکی اقدام می کنند. دانش آموزان باید در این تاریخ با دریافت دفترچه ثبت نام تیزهوشان 97 – 98 و مطالعه آن به سایتمربوطه مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.تمامی داوطلبان پس از وارد کردن اطلاعات اولیه ثبت نام ،سامانه یک کد رهگیری می دهد که باید آن را نزد خود نگه دارند.
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 - 98

داوطلبان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان دارای شرایط و ضوابطی می باشد که دانش آموزان در صورت داشتن کلیه شرایط می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.دانش آموزانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم هستند باید شرایطی که در دفترچه ثبت نام و ظرفیت مدارس تیزهوشان می باشد را به دقت مطالعه کنند. در ادامه مطلب شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

  • داشتن تابعیت ایرانی ( البته داوطلبان غیر ایرانی نیز با شرایط خاص مجاز به ثبت نام خواهند بود. )
  • اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس و یا حداکثر یک درس در نوبت دوم پایە ششم ابتدایی. با توجه به اینکه مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، مسئولیت صحت مندرجات در فرم ثبت نام برعهدە ی داوطلب خواهد بود و در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام در آزمون، شرکت و حتی قبولی داوطلب در آزمون لغو خواهد شد.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97 - 98

در خصوص زمان برگزاری آزمون تیزهوشان باید به اطلاع شما دانش آموزان برسانیم در تاریخ 97/3/11 آزمون به صورت استانی و هماهنگ برگزار خواهد شد. تقریبا یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون نیز داوطلبان باید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود اقدام نمایند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 98 – 97 برای حضور در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم الزامی می باشد. زیرا دارای اطلاعات مهم و شخصی داوطلب می باشد تا امکان حضور در جلسه آزمون برای آن ها میسر گردد. نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نیز به احتمال زیاد همچون سال های گذشته اوایل تیر ماه اعلام خواهد شد که از طریق، سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان منتشر خواهد شد. شما دانش آموزان می توانید نتایج آزمون تیزهوشان 98 – 97 را در سایت تیزهوشان مشاهده نمایید چنانچه در هنگام مشاهده به مشکلی برخوردید با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس گرفته تا در این صورت شما عزیزان را راهنمایی نمایند.
ضریب و تعداد سوال آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

دانش*آموزان برای اینکه بتوانند به سوالات آزمون نمونه دولتی پاسخ بدهند باید تسلط کافی بر کتاب*های درسی خود داشته یاشند، این تسلط بر محتوای کتاب*های درسی بیش از هر چیز نیازمند انتخاب کتاب*های کمک درسی مناسب است که محتوای کتب درسی را به خوبی برای دانش*آموزان تشریح کرده باشد. دیگر مورد مهم که به آن اشاره کردیم و لازم است والدین و دانش*آموزان به آن توجه ویژه داشته باشند، برنامه*ریزی صحیح برای مطالعه مواد درسی ذکر شده است. نباید این نکته را فراموش کرد کهمشاوران تحصیلی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می*کنند، می*توانند در معرفی منابع مناسب و نوشتن یک برنامه مطالعاتی مطلوب برای دانش*آموزان به آنان کمک کنند که آزمون نمونه دولتی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند..تعداد سوالات و منابع آزمون تیزهوشان نهم شامل 90 سوال و زمان در نظرگرفته شده برای این آزمون 100 دقیقه خواهد بود. در جدول زیر منابع، تعداد سوالات و ضرایب آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم را در اختیارتان قرار داده ایم.
منابع آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

  • قرآن و معارف اسلامی - 8 سوال - ضریب 2
  • زبان و ادبیات فارسی - 15 سوال - ضریب 2
  • مطالعات اجتماعی (تاریخ ،جغرافیا،مدنی) - 15 سوال - ضریب 1
  • علوم تجربی - 17 سوال - ضریب 2
  • ریاضی - 20 سوال - ضریب 3