سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

معماری سبز سوئدی_خانه ای با سقف شیب دار

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: معماری سبز سوئدی_خانه ای با سقف شیب دار

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    499
    پسندیده
    1,773
    مورد پسند: 1,129 بار در 419 پست
    میزان امتیاز
    1509

    معماری سبز سوئدی_خانه ای با سقف شیب دار


    معماری سبز سوئدی در خانه ای با سقف شیب دار




    کشور سردسیر سوئد که در شمال قاره سبز قرار دارد، به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی خود، نوع مخصوصی از خانه سازی و سبک زندگی را در مقایسه با دیگر قسمت های اروپا، طلب می کند که معماری سبز را تشویق می کند.




    برترین ها - علی محمد آقازمانی: سوئد، یکی از مهمترین کشورهای اسکاندیناوی، یکی از فعال ترین کشورهای جهان در عرصه توسعه پایدار و ساخت و ساز سبز Sustainable Building به شمار می رود که تلاش می کند، توسعه صنعتی و اجتماعی خود را با کم ترین میزان آسیب به محیط زیست و جامعه، ارتقا دهد. این کشور صنعتی پیشرو در حوزه های علمی و اقتصادی اروپا، تلاش زیادی کرده است تا فرهنگ شهرنشینی و سبک زندگی شهروندان خود را، تا حد زیادی دوست دار محیط زیست کند و تطبیق بیش تری با محیط طبیعی سرد و سرزمین مسطح سوئد پیدا کنند.


    در کشور 9 میلیون نفری سوئد که یک سوم ایران مساحت دارد، کوه و تپه های بلند به ندرت یافت می شود و کل کشور، تقریب مسطح و پوشیده از برف و کاج های بلند می باشد که طبیعت بکر و استثنایی را در این کشور با آب و هوای قطبی، به وجود آورده است. با وجود سرمای شدید در اکثر ماه های سال در سوئد، فرهنگ سبک زندگی در این کشور، تا حدود زیادی، با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. زندگی در خانه های چوبی، منطبق با وضعیت اقلیمی سرد سوئد و محیط پیرامون و تلاش برای توسعه جمعیت کشور در کلیه مناطق کشور و اسکان در خانه های 1 تا 2 طبقه، موضوعی است که معماری شهری در این کشور را با سایر بخش های اروپا متفاوت کرده است.


    در سوئد، بر خلاف اسپانیا و فرانسه و آلمان، کم تر برج سر به فلک کشیده دیده می شود و خانه هایی با بتن و آهن و سیمان، نقش زیادی در رفتار خانه سازی شرکت های ساختمانی سوئد ندارد. معماری سبز Green Architecture و ساخت و ساز مبتنی بر مؤلفه های توسعه پایدار و حامی محیط زیست eco-friendly، سه مؤلفه اساسی و راهبردی در فرهنگ توسعه صنعتی در این کشور اروپایی می باشد که تا حد زیادی، در فرهنگ شهر نشینی و سبک زندگی مردم سوئد نیز منعکس شده است. به همین خاطر است مکه سوئد را، کشوری حامی محیط زیست و توسعه پایدار و از پیشروان مسئولیت اجتماعی شرکت ها CSR در دنیا می دانند.








    (شورای عالی ساخت و ساز سبز در سوئد، از مراکز فعال در عرصه معماری پایدار این کشور است)



    اخیراً، شرکت معماری Streetmonckey Architectuire که یکی از شرکت های طراحی و معماری ابنیه و دکوراسیون داخلی در این کشور می باشد، خانه ای در پایتخت سوئد طراحی و ساخته که از شکل و طرح عجیبی برخوردار است و تا حد زیادی، منطبق با شرایط آب و هوایی و اقلیمی استکهلم، طراحی شده است. در این خانه، تلاش شده است که با توجه به وضعیت آب و هوایی سرد استکهلم که معمولاً مملو از برف می باشد، سقف خانه به صورت شیب دار درست شود که استفاده های چند منظوره از آن را سبب شود.


    مثلاً، کودکان بتوانند بر روی سقف خانه در مکانی امن بازی کنند یا سورتمه سواری کنند یا مانند سرسره، به پایین سر بخورند و بازی کنند. این سقف شیب دار باعث شد که خانه تا حدودی از دید همسایه های اطراف، پنهان بماند و معماری منظر جالبی را ارائه دهد. این خانه که به سوئدی Pullbacken House یا خانه ای با سقف شیب دار نام دارد، در منطقه حاشیه ای مفرح نشین استکهلم واقع شده است که بیش از هر کسی، کودکان اطراف این خانه از معماری سبز و سقف شیب دار آن، نهایت لذت را می برند.






    (نمای روبروی خانه ای با سقف شیب دار در حومه شهر استکهلم سوئد)



    این خانه، دارای 2 طبقه می باشد که هر طبقه، 100 متر مربع می باشد و چشم انداز زیبایی از طبیعت بکر منطقه را روبروی ساکنان هر طبقه قرار می دهد. آقای Cage Copher که مهندس معمار این سازه جالب در استکهلم می باشد می گوید که سقف شیب دار، ایده اصلی وی در طراحی این خانه می باشد. اما در طراحی تلاش کردیم تا این سقف، چند منظوره باشد. در طراحی سقف تلاش شد تا ملاحظات زمستانی و تابستانی در نظر گرفته شود تا ساکنان خانه بتوانند از این سقف شیب دار، در فصول مختلف سال بر اساس وضعیت آب و هوای منطقه، به خوبی استفاده کنند.



    بنابراین، سقف و پاسیوی نزدیک به آن، در واقع "عرشه ای برای دورهمی گرفتن" هستند که گردشگران را در ایام تعطیل به این خانه خلاق می کشاند تا از فضایی که در اختیار دارند، لذت ببرند. این خانه، به عنوان مکانی برای گردشگری منطقه، کاربرد دارد و در فصل سرد زمستان نیز، می تواند پذیرای مهمانان خود باشد. اتاق نشیمن بزرگ و فضای آشپزخانه زیبا، در طبقه دوم این بنا قرار گرفته است و در طبقه اول نیز، تعداد زیادی اتاق خواب برای مهمانان، تعبیه شده است.


    پله های این بنا نیز با طراحی مدرن، تلاش کرده است تا توان تحمل بار ناشی از شمار زیادی از گردشگران و حتی کودکانی که به دفعات، از این دو طبقه بالا و پایین می روند، داشته باشد. در ادامه، تصاویری مختلفی از این خانه، فضای درونی، دکوراسیون و نقشه معماران ارائه شده که برای علاقمندان به طراحی دکوراسیون و معماری سبز، می تواند جالب توجه و الهام بخش باشد.






    (نمایی از سقف شیب دار خانه که چند منظوره ساخته شده است)






    (نمایی از دور سقف شیب دار که منجر به استتار خانه در دید رهگذران شده است)






    (نمای روبرویی خانه که معماری سبز سوئدی را با طراحی ساده و شیک نشان می دهد)






    (نمایی از پشت خانه که جای گذاری پنجره ها و ساختار سازه را نشان می دهد)




    (نمای روبرویی خانه که چیدمان پاسیو زیر سقف شیب دار را نشان می دهد)






    (نمایی از دکوراسیون داخلی طبقه دوم خانه که فضای نشیمن را شامل می شود)






    (نمایی از دکوراسیون آشپزخانه که طراحی شیک و ساده را نمایان می کند)






    (نمایی از فضای راه پله ها - به ابتکار طراحی دکور کتابخانه در اطراف آن توجه کنید)






    (نمایی از چشم انداز بیرونی خانه از منظر اتاق خواب)






    (نمایی از طبقه اول که دکوراسیون ساده سوئدی را در طراحی نشان می دهد)






    (نقشه معماری خانه از بالا که دیزاین اتاق ها و سقف شیب دار را نشان می دهد)






    (نقشه معماری خانه از روبرو که نشان دهنده طبقه اول و دوم و درب های ورود و پاسیو زیر سقف می باشد)





    گفتنی است، معماری سبز، یا معماری پایدار sustainable architecture یکی از گرایش ها و رویکردهای نوین معماری است که در سال های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته است. این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است.




    (جلوه هایی از معماری سبز آینده را نشان می دهد که تلفیقی از طبیعت سبز و مهندسی در طراحی سازه می باشد)



    هدف از ایجاد ساختمان های سبز، تلاش برای بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده جهت سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است. قبل از هر چیز که یک ساختمان سبز خلق شود، مانند هر چیز دیگر به یک خالق احتیاج دارد. این موضوع یعنی ایجاد ساختمان سبز به سلامت فردی که در آن و در محیط اطراف آن زندگی می کند کمک خواهد کرد و از او پشتیبانی خواهد کرد و باعث رضایت مندی و سودمندی آنان خواهد شد.


    این موضوع نیازمند کاربرد با دقت راهبردهای تصدیق شده در معماری است. استفاده از طبیعت بادوام و منبع مواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای استفاده های گرمایی و نیروی برق و روشنایی روزانه energy efficiency و دوباره استفاده کردن از ضایعات waste management، یک اتحاد و یکپارچه سازی ساختمانی ظریف این استراژیها را تشکیل می دهد که در دو دهه اخیر، در دستور کار شرکت های ساختمانی بزرگی چون اسکانسکا سوئد شده است.



    برای آشنایی با معماری سبز، ویدئویی که یک شرکت چینی فعال در عرصه معماری سبز آماده کرده است، را در 3 دقیقه مشاهده کنید.







    دعوت می کنم از شما عزیزان که در این مورد سبک معماری نظرات خودتونو و همچنین تا چه اندازه موفقیت آمیز بودن اجرای این سبک در ایران رو بیان کنید...


    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ




    ویرایش توسط boushehromran : ۲۱ ۰۴ -۱۳۹۴ در ساعت 09:03
    4 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,mehrdad52,SIAMAK-TORKASHVAN7,فاطمه امیری

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 11:42 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو