مقاوم سازی پایه پل* با مصالح کامپوزیت پلیمری FRP
زلزله*های اخیر در سراسر جهان، ضعف پایه پل ها و خسارات جانی و مالی فراوانی را که در اثر تخریب آن*ها رخ می*دهد را آشکار کرده*اند. در موارد بسیاری که این پایه ها شناور و زیر آب هستند، اجرای مقاوم سازی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دشوارتر می*شود. استفاده از انواع FRP به نوع پایه پل و نحوه اجرای آن بستگی نداشته و در هر صورت مقاومت را به میزان قابل توجهی افزایش می*دهد. پایه سازه های دریایی و اسکله ها نیز شامل چنین مشکلاتی بوده و به سادگی با تکنولوژی FRP قابل ترمیم و ارتقاء عملکرد می*باشند.
PileLaminateTM روشی جدید بر پایه مصالح کامپوزیتی FRP برای مقاوم سازی پایه پل می*باشد که توسط شرکت افزیر ارائه می*گردد.PileLaminateTM حاصل آغشته*کردن لایه های فیبر کربن یا شیشه به رزین و سپس تحت فشار و گرما قرار دادن آن*هاست؛ نتیجه محصولی است که به صورت رول*هایی به ضخامت حدود 0/7 میلی*متر، عرض 1/2 متر و طول 91 متر عرضه می*گردد. بسته به جنس لایه ها، PileLaminateTM مقاومتی 2 تا 4 برابر فولاد دارد. در اجرا این لایه ها را می*توان به طول دلخواه بریده و سپس دو یا چندین بار به دور پایه پل پیچاند تا پوسته*ای محکم و بدون درز پایه پل را دربر بگیرد؛ فاصله بین پایه پل و PileLaminateTM نیز به کمک دوغاب یا رزین پر می*شود. پوسته حاصل از طریق ایجاد محصور شدگی و جلوگیری از نفوذ رطوبت، خوردگی را تقریبا به طور کامل متوقف می*کند.
یکی از مشکل*ترین حالات [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، هنگامی است که پایه پل دارای ابعاد بزرگی است و علاوه بر آن، مغروق نیز هست. روش اخیر ارائه شده توسط مهندسین مقاوم سازی پایه پل به کمک مصالح کامپوزیت پلیمری FRP شرکت افزیر، روشی بسیار ایده*آل برای این*گونه سازه هاست و شامل ترکیب روش اجرای FRP به صورت تر و استفاده از پانل های پیش*ساخته FRP می*باشد.
مهندسین شرکت مقاوم سازی افزیر پس از بررسی دقیق شرایط کنونی پایه پل، طراحی های لازم برای تقویت محوری، برشی و خمشی پایه پل را انجام داده و با ارائه طرح [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]شرکت افزیر به کارفرمای محترم، پایه پل موردنظر حتی از پیش از وقوع خرابی در آن نیز مقاوم تر می*نمایند.

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


مقاوم سازی پایه پل با مصالح کامپوزیت پلیمری FRP شرکت افزیر

مزایا و ویژگی های استفاده از FRP

  • افزایش ظرفیت محوری، برشی، و خمشی پایه پل ها
  • ایده*آل بودن این راهکار برای مقاوم سازی پایه پل شناور در آب
  • به حداقل رساندن افزایش ابعاد پایه پل پس از مقاوم سازی به کمک مصالح کامپوزیت پلیمری
  • حذف مرحله تعمیر سطح بتن پیش از روند اصلی مقاوم سازی
  • کاهش شدید خوردگی به دلیل بدون درز بودن این روش
  • سرعت زیاد اجرای مقاوم سازی پایه پل به کمک مصالح کامپوزیت پلیمری شرکت افزیر بدون ایجاد اختلال در بهره*برداری


هزینه اجرای مقاوم سازی پایه پل با مصالح کامپوزیت پلیمری FRP شرکت افزیر
برای مشاوره و کسب اطلاع درمورد هزینه اجرای مقاوم سازی پایه پل با کارشناسان شرکت مقاوم سازی افزیر در تماس باشید.