سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

مهندسين نظر بدن ...

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوع: مهندسين نظر بدن ...

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    2نظارن و اجرا
    نوشته ها
    239
    پسندیده
    712
    مورد پسند: 793 بار در 208 پست
    میزان امتیاز
    978

    مهندسين نظر بدن ...

    بنظر شما مهندسان عزيز علت اين پديده چي ميتونه باشه ؟
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    4 کاربر مقابل پست mehrdad52 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,navid.mojabi,SIAMAK-TORKASHVAN7
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1177
    با سلام : جناب مهندس: حدس وتصور من این است : نفوذ اب در اثر بالا امدن سفره یا از ابیاری مکرر مزارع اطراف بمرور به لایه بستر وزیر سازی که در این قبیل جاها به مسایل فنی توجه چندانی نمی شود. احتمال دیگر :وجودلایه رس حساس :مارن -که در اثر رطوبت متورم می شود (پدیده تحکیم در رسهای حساس) و تراکم تنش انبساط تورم قشر نازک اسفالت رویه را در هم شکسته است.مضافا باینکه زهکش هم دیده نمی شود. مورد دیگر مشکوک بودن خاک منطقه به :ارگانیک وآلی بودن(خاک کشاورزی گیاهی) وریختن اسفالت روی ان بدون برداشتن این لایه-متاسفانه -در این قبیل جاها توصییه های مهندسین را خرج اضافی!! می دانند. البته اگر امکان از نزدیک دیدن این پدیده ها باشد -دقیق تر می توان قضاوت نمود. چون لایه کوچکی از زیر سازی هم دیده نمی شود. در نهایت از توجه شما به مسا یل فنی بسیار متشکرم.حداقل اگر حدس ما درست نباشد-صحیح انرا از همکاران می اموزیم. واین جای امتنان دارد.
    4 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,star10

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    2نظارن و اجرا
    نوشته ها
    239
    پسندیده
    712
    مورد پسند: 793 بار در 208 پست
    میزان امتیاز
    978
    با سلام خدمت مهندس تركاشوندعزيز همه گزينه هايي كه نام برديد ميتواند باشد وباهمشون موافقم فقط خواستم نظرتون رو درخصوص احتمال پديده رانش يا روانگرائي خاك هم بدونم
    2 کاربر مقابل پست mehrdad52 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1177
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad52 نمایش پست ها
    با سلام خدمت مهندس تركاشوندعزيز همه گزينه هايي كه نام برديد ميتواند باشد وباهمشون موافقم فقط خواستم نظرتون رو درخصوص احتمال پديده رانش يا روانگرائي خاك هم بدونم
    با سلام واحترام :جناب مهندس مهرداد عزیز: بنده چند روز است باحترام همکاران سایت در پاسخ صبر کردم. امید وارم دوستان دیگر هم در این مباحث مفید شرکت کنند.فکر نمی کنم روزی یک ساعت بیشتر وقت بگیرد. هیچکدام هم در ناسا کار نمی کنیم.که وقتمان ضیق !باشد!. پس بسم الله: اما بعد:
    مهندس عزیز-فوقا اشاره شد:شما اینها را میدانید. فقط جهت بحث فنی عرض می شود.واینکه شاید از خلال همین بحث ها خود من بتوانم بیاموزم. نیروهای کشش سطحی اب در خاکها در سطح ومویینگی در عمق -فشار اسمز کشاورزی را می گویم.که بهر حال بعلت ایجاد فشار منفی که در بین دانه ها می کنند باعث نگهداری وتعادل میان دانه ای وبالانس هستند.اما این تعادل نسبی ونیم بند -وقتی توسط اب از خارج تهدید وغرقاب بوجود اید دیگر ماهیت خود را از دست می دهند. وتوده خاک در سطح وسیعی رانش یا فرو می ریزد.در ابگونگی ها :liquifaction مثل انچه در سونامی ها -بخصوص ژاپن دیده شد سازه ها بدون تخریب بصورت عمودی یا مایل در باتلاقی از غرقاب :ابگونگی واز بین رفتن اصکاک مقاومتی ونگهدارنده خاک محل تا کمر!فرو رفتند.فشارهای حفره ای ایجاد شونده منفی در رسها قوی تر از ماسه هاست. در رسهای مارنی یا بد وحساس که قبلا اشاره کردم:این خاکها حالت بد وگول زننده ای دارند.
    در اثر رسیدن اب :متورم می شوند وفشار رو به بالای انها سازه های مثل ساختمان وراه(اساس ورویه)را در هم می شکند.وبعد فروکش گرده ولایه های بالا را در حفره همراه خود پاییین می کشند. این داستان در پایداری شیروانی های خاکی و تحلیل عددی وبا ترسیم خط رانش "کولمان" بخوبی خود را نشان می دهد.که مفصل است. نمونه برداریهایی که به ازمایشگاه زیوتکنیک دست نخورده منتقل گردند می توانند از نظر :L.L و P.L واندیکس حجمی -خمیری:پی.ای.P.I خاک اطلاعات خوبی در اختیار بگذارند.چرا که:
    p.I=LL-PL شاخص خمیری خاک می تواند وضعیت ابگونگی لایه ها را مشخص کند. گفتیم:تا زمانی که وضعیت هیدروستاتیکی اب در خاک بصورت طبیعی :فشارمنفی بین دانه ای در تعادل نسبی است مشکلی نیست.اما مشکل وقتی شروع می شود که سفره اب زیر زمینی بالا بیاید -یا در اثر بارندگی فراوان ونفوذ به لایه ها تعادل بهم بخورد. چنین مشکلی در مسیله شبکه جریان وتراوش بصورت خطوط همفشار یا همتراز پتانسیلی سهموی در زیر سدها وپرده اب بند (دیافراگم هسته رسی یا امروزه اسفالتی و سنگریزه ای) وایجاد:PIPING یا حفره روباه(مثل کندن زیر حصار توسط روباه برای داخل شدن در زیرفرازبند وکات اف سدها دیده شده است.)اگر جلو گیری نشود سرعت تراوش بالا می رود و پدیده :فرسایش در پایین دست :پرده اب بند سد وپنجه وپاشنه سد را تهدید میکند. ودر راهها وباند فرودگاهها زیر سازی را تهدید بریزش می کند. با ازمایش :spt-نفوذ استانداردکه در راهسازی عمق گمانه زنی را 2متر زیر لایه اساس باید گرفت وبفواصل :200 تا500 متر این گمانه ها را زد:ازمایش مخروط نفوذ استانداردو برش پره ای منظورم است.با میل زنی استوانه های جدار نازک شکاف دار.استانداردهای:ASTM D:1587 , ASTM D 1586 ژیوتکنیک را می گویم. می توان به تحقیقات :skampton مراجعه کرد.جای بحث بیشتر این جا نیست.
    من فعلا وارد احتمال دوم : رانش زمین واحتمال سوم:خیزش خاک نمی شوم. این اشاره مختصری بود که از دیدن عکس شما برداشت کردم مهندس عزیز : خود قضاوت کنید: در شهرهای بزرگ ما هنوز بسیاری از مردم وحتی مسیولان ازمایشهای خاک را خرج اضافی!!می دانند که مهندس ایجاد می کند!. ودر ان محیط زیبای احتمالا شمالی وپر اب -از روستاییان زحمتکش وپاکدل چه انتظاری دارید.؟.!.انها وقتی با همان رس مارنی تنور می سازند -فکر می کنند راه که چیزی نیست!!. روی همان لایه ها با یک کوبش مختصر -حتی جناب پیمانکار!- ویا دستگاه اجرایی استانی!-بیندر وتوپکا را می ریزنند........نمی دانم نظر دوستان چیست؟. امید وارم بیایند نظرشان را بگویند.ما هم استفاده می کنیم.
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,navid.mojabi,star10

  5. Top | #5


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    8
    پسندیده
    16
    مورد پسند: 10 بار در 4 پست
    میزان امتیاز
    278
    سلام

    دوستان عزیز

    احتمال گسل را تا چه اندازه در این مورد در نظر می گیرید ؟
    کاربر مقابل پست reza333 عزیز را پسندیده است: admin

  6. Top | #6


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    2نظارن و اجرا
    نوشته ها
    239
    پسندیده
    712
    مورد پسند: 793 بار در 208 پست
    میزان امتیاز
    978
    نقل قول نوشته اصلی توسط reza333 نمایش پست ها
    سلام

    دوستان عزیز

    احتمال گسل را تا چه اندازه در این مورد در نظر می گیرید ؟
    باسلام مهندس جان اگه دقت كنيد فقط يه قسمت محدود دچار اين آسيب گرديده بقيه مسير همش دشته ....
    3 کاربر مقابل پست mehrdad52 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,reza333
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  7. Top | #7


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    8
    پسندیده
    16
    مورد پسند: 10 بار در 4 پست
    میزان امتیاز
    278
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad52 نمایش پست ها
    باسلام مهندس جان اگه دقت كنيد فقط يه قسمت محدود دچار اين آسيب گرديده بقيه مسير همش دشته ....
    سلام مجدد

    دوباره عکس را نگاه کردم به نظر من نشست در اثر عدم تحکیم زیر سازی است
    3 کاربر مقابل پست reza333 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,SIAMAK-TORKASHVAN7

  8. Top | #8


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1177
    نقل قول نوشته اصلی توسط reza333 نمایش پست ها
    سلام مجدد

    دوباره عکس را نگاه کردم به نظر من نشست در اثر عدم تحکیم زیر سازی است


    مهندس رضای عزیز:
    سلام- گسل یا:fault معمولا شکافی برشی است که اگر فعال شود عرض وعمق زیاد شده و هم چیز را می بلعد. ودر خود فرو می برد. مانند یک دره- در اینجا اگر گسل بود روسازی خرد شده که سهل است تمام زیر سازی وبستر فرو رفته بود و شما یک شکاف دره مانند را می دیدی :کوچک یا بزرگ- البته بعد نظرتان را تصحیح کردید. در فوق من وسایر همکاران مفصل عرض کرده ایم. با تشکر .
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,reza333,star10

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو