اخذ اقامت ترکیه از روش های مختلف امکان پذیر است و یکی از این روش ها که مورد توجه برخی از توریست ها قرار گرفته است؛ دریافت اقامت توریستی ترکیه می باشد. در سال 2020 این روش اخذ اقامت ترکیه دستخوش تغییرات زیادی شده است از این رو در ادامه قصد داریم تا این تغییرات را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط اقامت توریستی ترکیه و تعیین وقت ملاقات راندوو

در زمان اجرای اقدامات لازم برای تعیین وقت راندوو بهتر است به نوع اقامت درخواستی خود توجه کنید زیرا هر یک از روش های اقامتی دارای مراحل خاص خود می باشد. به طورکلی برای درخواست [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] قبل از هر اقدامی بهتر است از تمامی مدارک مورد نیاز اسکن تهیه کنید و سپس باید فرم درخواست اجازه اقامت به صورت کامل و با دقت تکمیل شود. در این مرحله باید دقت شود تا هیچ یک از گزینه ها و موارد خالی نباشند و تمامی اطلاعات وارد شده به درستی وارد شوند.

پس از این که فرم درخواست سیستم آنلاین تکمیل شد تاریخ راندوو، زمان و شماره آن برای شما مشخص می شود، در زمان تعیین شده باید با در دست داشتن اصل مدارک به آدرس اعلام شده مراجعه کنید. در رابطه با وقت راندوو باید این نکته را در نظر داشت که عدم رسیدن به قرار تعیین شده در زمان مشخص پرونده باطل شده و تمامی مراحل کاری باید از ابتدا شروع شوند. بر اساس قوانین جدید اقامت توریستی ترکیه، شخص از لحاظ قانونی امکان اقامت در این کشور در فاصله زمانی ارائه درخواست و وقت تعیین شده راندوو را خواهد داشت.

مقاله مرتبط: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] نکات مهم هنگام ثبت اطلاعات برای تعیین وقت راندوو در اقامت توریستی ترکیه

نخستین مرحله جهت اخذ اقامت توریستی ترکیه تعیین وقت راندوو می باشد. نکات مهم در رابطه با این موضوع شامل موارد زیر هستند:




  • در طول تکمیل مراحل ارائه درخواست عکس باید در سیستم بارگذاری شود.
  • از آنجا که بیمه سلامت اتباع خارجی یکی از موارد ضروری می باشد بهتر است قبل از هر چیز اقدامات لازم جهت دریافت بیمه درمانی را انجام دهید.
  • هنگام تعیین وقت راندوو در اداره پلیس باید مالیات حدود 600 لیر پرداخت شود. برای این منظور بهتر است که پول نقد به همراه داشته باشید و در صورت داشتن وقت کافی بهتر است نسبت به افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه اقدام نمایید.
  • فرد متقاضی اقامت توریستی ترکیه باید در زمان تعیین شده برای راندوو به اداره کل مدیریت مهاجرت استان مورد نظر مراجعه کند. در غیر این صورت امکان پردازش برنامه وجود نخواهد داشت.
  • در صورت رعایت شرایط لازم و مناسب بودن درخواست، زمان اقامت شما آغاز خواهد شد و به طور معمول در تاریخ انقضا ویزا اجازه اقامت توریستی ترکیه نیز منقضی خواهد شد.
  • در صورت داشتن مجوز کاری در کشور ترکیه بهتر است هنگام مراجعه برای جلسه راندوو مدارک آن را نیز همراه خود داشته باشید.


حتما بخوانید: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت توریستی ترکیه

  • ارائه اجاره نامه و یا سند ملک مسکونی، این سند باید به تائید محضر برسد و دارای مهر نوتر باشد.
  • گردش حساب مالی حدود 500 دلار آمریکا هر ماه اقامت در ترکیه که بیانگر توانایی مالی شما برای ادامه زندگی در این کشور می باشد.
  • ارائه ترجمه رسمی و اصل شناسنامه به زبان رسمی کشور ترکیه
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه که باید از کشور متقاضی دریافت شود.
  • در صورتی که به عنوان مهمان در این کشور حضور دارید باید دعوت نامه شخص و یا ارگان خاص را به اداره مهاجرت ترکیه.
  • ارائه بیمه نامه درمانی خصوصی در کشور ترکیه
  • در صورت تمایل برای اقامت در هتل باید نامه اقامت هتل ارائه شود.
  • در صورت حضور یکی از والدین به همراه فرزند در خاک ترکیه و ارائه درخواست اقامت باید رضایت نامه محضری والد دیگر را به تائید دولت ترکیه برساند.
  • ارائه کپی و اصل گذرنامه
  • ارائه 4 قطعه عکس زمینه سفید که کل صورت در آن مشخص باشد. احتمال دارد اتباع خارجی ساکن در خارج از مناطق توریستی ترکیه قادر به دریافت مجوز اقامت ترکیه بیش از یک یا دو سال نباشند.


مقاله مرتبط: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

نکات مهم دریافت اقامت توریستی ترکیه در سال 2020

  • مدارک مورد نیاز برای اقامت توریستی ترکیه به نوع اقامت درخواستی و دلیل اقامت شما برای حضور در ترکیه وابسته می باشد. اداره مهاجرت این کشور می تواند اسناد تکمیلی درخواست شما برای دریافت اقامت توریستی ترکیه را در هر زمان که بخواهد از شما درخواست کند.
  • ارائه گذرنامه و یا سند جایگزین. اعتبار این سند باید حداقل 60 روز بیش از مدت زمان اقامت شما دارای اعتبار باشد.
  • در صورتی که در زمان مصاحبه نماینده قانونی شما حضور پیدا کند باید اسناد و مدارک مرتبط با وکالتنامه شما که بیانگر این موضوع است که ایشان نماینده قانونی شما می باشد را باید ارائه دهد.
  • هزینه مالیات، حق خاک و کارت کیلمیک باید در اداره مهاجرت ترکیه و به صورت حضوری پرداخت شود. این هزینه را می توان از طریق دفاتر پرداخت یا بانک مصوب وزارت اقتصاد ترکیه پرداخت کرد. هزینه مالیات و کارت باید به صورت جداگانه پرداخت شده و برای هر دو رسید دریافت کنید.




  • عکس ارائه شده به اداره مهاجرت برای کسب اقامت ترکیه باید جدید و زمینه سفید باشد.
  • در صورتی که در گذرنامه شخص حروف لاتین وجود نداشته باشد ترجمه آن توسط مترجمان رسمی و مقامات رسمی باید به تصویب برسد.
  • در طول انجام مراحل درخواست [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] اداره مهاجرت ممکن است شناسنامه متقاضی را به همراه ترجمه رسمی، به زبان ترکی و مهر نوتر درخواست کند.
  • در صورتی که هزینه زندگی روزانه شما همچون بهداشت و سلامت تحت پوشش مقامات دولتی در طول مدت زمان درخواست اقامت قرار گیرد، اسناد مربوطه باید به اداره مهاجرت این کشور ارسال شود.
  • در صورتی که سن متقاضی کمتر از 18 سال باشد، باید توسط نمایندگان قانونی یا والدین شخص رضایت نامه ارائه شود و به اداره مهاجرت تحویل داده شود.


مطالعه بیشتر: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
قوانین جدید جهت تمدید اقامت توریستی ترکیه

در صورتی که بخواهید [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] خود را تمدید کنید پس از این که یک سال از مهلت ویزای یک ساله شما گذشته باشد می توانید برای دریافت اقامت توریستی ترکیه دوباره اقدام نمایید.
بر اساس تغییرات جدید در قانون تمدید اقامت توریستی ترکیه اتباع جدید و شهروندان ایرانی می توانند پس از اینکه مهلت اقامت موقت آن ها بر اساس قوانین مشترک بین کشورهای تابع و ترکیه به این کشور ورود کرده و یا از آن خارج شوند.


بر اساس تغییرات ایجاد شده در قانون اقامت توریستی ترکیه از این پس متقاضی اخذ اقامت توریستی در ترکیه پس از این که مهلت یکساله اقامت آن ها به پایان رسید می توانند از روش های مختلف دیگر همچون اخذ اجازه کار در ترکیه، مالکیت اموال غیر منقول یا تحصیل در ترکیه اقدام به دریافت اقامت ترکیه نمایند.

مقاله مرتبط: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

تا قبل از سال 2020 اتباع خارجی در کشور ترکیه حدود دو ماه قبل از به پایان رسیدن مهلت قانونی اقامت توریستی کوتاه مدت خود می توانستند نسبت به تمدید اقامت اقدام کنند اما امروزه تنها یکبار قادر به دریافت اقامت توریستی ترکیه برای کوتاه مدت هستند و برای تمدید اقامت خود در ترکیه باید یک سال از پایان یافتن اقامت موقت یک ساله آن ها در ترکیه بگذرد. در این صورت می توانید از روش های دیگر نسبت به دریافت اقامت ترکیه اقدام نمایید.


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]در شهر استانبول با برخورداری از تیم کارآمد و متخصص جهت ارائه خدمات مشاوره در امور خرید، فروش، اجاره املاک،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و ... در خدمت شما است.

این مقاله از سایت wtthome.com می باشد