در زمان ساخت ساختمان*های مرتفع، استفاده از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] از اهمیت ویژه*ای برخوردار است. این نوع از آسانسور برای استفاده کارگران و حمل و جابجایی مصالح ساختمانی استفاده و باعث سرعت بخشیدن به کارها می*شود. این آسانسورها امنیت بیشتری را در زمان ساخت و ساز برای محیط کار فراهم می*کنند. در هر شرایط آب و هوایی می*توان از آنها استفاده کرد و مصالح و افراد را به طبقات مختلف ساختمان رساند.

صنعت ساختمان روز به روز توسعه پیدا می*کند و ساختمان*هایی با ارتفاع زیاد رو به گسترش هستند . در این ساختمان*ها استفاده از بالابرهای معمول تقریبا غیر ممکن است و برای انتقال مواد ساختمانی و مصالح مورد نیاز کارگران به وسیله دیگری نیاز خواهد بود. آسانسور های کارگاهی نیازهای یک سازه را تامین کرده و در انجام بهتر و سریع*تر کارها نقش مهمی دارد. ساخت ساختمان*هایی با ارتفاع زیاد، تنها با استفاده از آسانسور های کارگاهی ممکن خواهد بود.
مزایای استفاده از آسانسور های کارگاهی

انتقال به موقع مواد اولیه ساختمان در زمان*بندی ساخت تاثیر زیادی دارد. این نوع از آسانسورها به امکانات ساختمان متکی نیستند و برای حرکت و جابجایی، به تجهیزات ساختمان وابستگی ندارد و با استفاده از نیروی محرکه مستقل حرکت می*کنند. نیروی محرکه این نوع از آسانسور برق و یا سوخت است. این نوع از آسانسورها با امنیت بالایی افراد را به طبقات مختلف ساختمان می*رسانند و باعث کاهش هزینه*ها می*شوند. این آسانسورها دارای سابقه در صنعت ساخت و ساز هستند و با پیشرفت تکنولوژی، توانایی*ها و امنیت این تجهیزات افزایش پیدا کرده که باعث محبوبیت بیشتر آنها در بین سازندگان شده است.
یکی از مزایای استفاده از آسانسور های کارگاهی در ساختمان*های در حال ساخت، بالا بردن امنیت است. این آسانسورها دارای کابین هستند و این کابین از افراد و مصالح محافظت می*کند و از خطرات در حین انجام کار می*کاهد. حمل مصالح با استفاده از بالابرهای معمولی خطرناک بوده و احتمال سقوط در هنگام بالا و پایین بردن مصالح در بالابرها زیاد است، اما در صورت استفاده از آسانسور های کارگاهی و به خاطر داشتن کابین، از حوادث به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد و می*توان گفت در صورت رعایت استانداردها، حادثه*ای رخ نخواهد داد.
زمانی که در کارگاه ساختمانی برای حمل افراد و یا مصالح از این نوع از آسانسور استفاده شود، انتقال مصالح با سرعت بیشتری انجام می*شود و بار زدن و خالی کردن بار از این آسانسورها به زمان کمتری نیاز دارد. این راحتی استفاده باعث بالا رفتن سرعت کار شده و در نتیجه کلی تاثیر خواهد گذاشت و در پایان کار، باعث کم شدن هزینه*های ساخت خواهد شد. از طرف دیگر سرعت بیشتر ساخت، باعث پایان پروژه ساخت در زمانی سریع*تر از موعد مقرر می*شود و پایان زودترعملیات ساختمانی باعث بهره*برداری زودتر از ساختمان خواهد شد.
آسانسورهای کارگاهی برای ساختمان*های بزرگ مزایای بیشتری دارد. این ساختمان*ها تعداد کارگر بیشتری دارند و برای انتقال آنها به محل کار، در حالت عادی و زمانی که مجبور باشند با استفاده از پله*ها به محل کار خود بروند، به زمان زیادی نیاز خواهد بود. اتلاف زمان شروع به کار در نتیجه نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت و اگر در کارگاه ساختمانی از آسانسورهای کارگاهی استفاده شود، کارگران زودتر کار خود را شروع خواهند کرد و باعث صرفه*جویی در زمان و هزینه*ها خواهد شد.
شرایط جوی بر کار بالابرها تاثیر زیادی دارند و در آب و هوای نامساعد در برخی از شرایط، ساخت و ساز متوقف می*شود. محدودیت*هایی در زمان استفاده از بالابرها وجود دارد، اما اگر در محل ساخت و ساز از آسانسور استفاده شود، در هر شرایط آب و هوایی می*توان به کار ادامه داد و شرایط جوی، تاثیری بر روند کار نخواهد داشت. آسانسور های کارگاهی مزایای زیادی را برای پروژه*های در حال ساخت خواهد داشت و این مزایا، باعث استفاده روز افزون از آنها شده است.