سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

نقش فیزیوتراپی در پیشگیری از زانوی ضربدری چیست

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نقش فیزیوتراپی در پیشگیری از زانوی ضربدری چیست

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آذر -۱۳۹۷
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    24
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    219

    نقش فیزیوتراپی در پیشگیری از زانوی ضربدری چیست

    این بیماری یک اختلال در رشد و شکل گیری نحوه قرار گیری استخوان های ران و ساق پا است که در آن زانو های فرد حین ایستادن به هم می رسند اما مچ پا ها از هم فاصله دارند. بسیاری از مردم این بیماری را با پای پرانتزی اشتباه می گیرند که در آن مچ پا ها کنار هم قرارمی گیرد اما زانو ها به هم نمی رسند.مرکز خدمات پزشکی در منزل طب نو، فیزیوتراپیست های مجرب را به منزل شما می فرستد تا با بررسی مشکلات، فیزیوتراپی در منزل را آغاز کنند.زانوی ضربدری اکثرا در کودکان در حال رشد دیده می شود که برای والدین بسیار نگران کننده شده و آن ها می خواهند اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورند. در بسیاری از موارد کودک مبتلا بدون درمان خاصی بهبود می یابد و جای نگرانی وجود ندارد. در سایر موارد که با رشد سنی کودک، این انحراف در استخوان ها بیشتر می شود نیازمند مداخلات درمانی روتین مانند فیزیوتراپی در منزل است که در این جا بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.
    وقتی در حالت ایستاده فاصله بین مچ پا ها حداقل ۵ الی ۷ سانتی متر باشد می توان گفت زانوی ضربدری به وجود آمده و نیازمند بررسی و مداخلات پیشگیری و درمان است. اما این وضعیت نادر است و حدود ۲۰ در صد از کودکان ۳ ساله را شامل می شود که اکثرا آنها بدون مداخله بهبود می یابند. فقط در یک در صد از کودکان درگیر شده تا ۷ سالگی این مشکل باقی می ماند.
    در موارد بسیار نادر پای ضربدری تا بزرگسالی ادامه می یابد. در تعدادی از کودکان نیز این مشکل به علت مشکلات و بیماری های دیگری مثل پوکی استخوان و یا راشیتیسم به وجود می آید. تقریبا هیچ روش پیشگیری قطعی برای جلوگیری از پای ضربدری وجود ندارد اما بعد از پی بردن آن می توان پیشرفت آن را کند و یا متوقف کرد. اما روش های پیشگیری بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت و ازعلایم و مشکلات آن کاست.زانوی ضربدری را که به علت بیماری دیگر به وجود آمده با درمان بیماری اولیه می توان مداوا کرد. شما تنها با یک تماس با مرکز طب نو می توانید بعد از معاینه های لازم، انجام فیزیوتراپی در منزل را شروع کنید.علل بیماری زانوی ضربدری

    علل زمینه ساز زیادی از جمله بیماری های رشد استخوانی و ژنتیکی برای زانوی ضربدری وجود دارد که بسیاری از موارد نگران کننده و آسیب رسان نیستند. موارد زیر نیز ممکن است زمینه ساز این بیماری باشند:- چاقی- آسیب یا یا بیماری های موثر در زانو مثل شکستگی ها و اختلاف طول پا ها- آرتروز- فقر ویتامین d و کلسیم- صافی کف پا- ضعف شدید عضلانیعلایم اولیه زانوی ضربدری

    از مهم ترین نشانه های ظاهری این بیماری فاصله بیش از حد مچ پا ها و چسبیدن زانو ها به هم در حالت ایستاده است. در حین راه رفتن نیز زانو ها به هم برخورد کرده و به نظر می آید که پا ها با هم درگیر می شوند. راه رفتن غیر طبیعی نیز می تواند باعث بروز مشکلات زیر شود:- درد زانو- لنگیدن- درد در کف پا ها، لگن و مچ پا ها- مفاصل سفت- مشکل تعادل در حالت ایستاده و یا راه رفتناستفاده از راه های درمانی یعنی فیزیوتراپی در منزل و یا سایر روش ها که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت، می تواند از بروز مشکلات ناشی از این بیماری جلوگیری کند.
    درمان های مناسب برای بیماری زانوی ضربدری

    درمان زانوی ضربدری بسته به علت و شدت آن متفاوت خواهد بود. گزینه های درمانی زیر برای این بیماری مطرح هستند:1- دارو ها و مکمل های غذایی: اگرزانوی ضربدری به علت بیماری های دیگری بوجود آید، ابتدا باید بیماری زمینه ای اولیه به وسیله دارو و مکمل درمان شود تا زمینه ایجاد زانوی ضربدری از بین رود.


    2- فیزیوتراپی در منزل یا در مطب های پزشکی و انجام ورزش: ممکن است پزشک شما را به فیزیوتراپیست ارجاع دهد تا با انجام ورزش های کششی و تقویتی راستای زانو و استخوان ها تصحیح شود. این تمرینات همچنین روش راه رفتن درست را شامل خواهد شد.فیزیوتراپیست با ارزیابی مفاصل و راستای استخوان ها تمرینات خاصی را برای شما طراحی و ارائه خواهد داد تا مفاصل زانو، مچ و لگن شما ثبات کافی را به دست آورده و عضلات ران، ساق و لگن شما تقویت و یا در مواردی طویل شوند.حتی بعد از انجام جراحی اصلاحی زانو نیز انجام فیزیوتراپی ضروری است تا از عود مشکلات جلوگیری شود. اگر درمورد راستای زانو های خود مشکل دارید بهتر است به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید.ما در مرکز درمان در منزل طب نو با اعزام فیزیوتراپیست متخصص در این زمینه در کنار شما خواهیم بود تا از همان ابتدا مشکلات و نا هنجاری های کودکتان بررسی و ارزیابی شود. نگران مراجعه به مراکز درمانی و فیزیوتراپی در خلال ترافیک و ازدحام نباشید. با خاطر آسوده فیزیوتراپی فرزندتان را به ما بسپارید تا فیزیوتراپی در منزل با کمترین اتلاف وقت، انرژی و هزینه انجام شود.
    کاربر مقابل پست 20roya عزیز را پسندیده است: behkarnama
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو