سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

نکاتی در مورد بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای مهندسان و مسئولیت کارفرما

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: نکاتی در مورد بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای مهندسان و مسئولیت کارفرما

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,137
    پسندیده
    3,215
    مورد پسند: 2,266 بار در 951 پست
    میزان امتیاز
    3780

    نکاتی در مورد بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای مهندسان و مسئولیت کارفرما

    مجموعه پیام های روزانه دانش بیمه ای خود را ارتقا دهیم

    به قلم و همت سرکار خانم دکتر مریم انوری (کارشناس بیمه)


    پیام ۱
    اولین نکته ای که در خرید یک بیمه نامه باید دانست این است که باید برای هر مهندس یک بیمه نامه مخصوص خودش صادر شود که در آن اطلاعات کامل بیمه گذار ( مهندس ناظر محاسب ، مجری …) به دقت در آن قید شده باشد ، بیمه نامه حکم اوراق بهادار را دارد و بیمه نامه های گروهی در رابطه با مسولیت حرفه ای معنا ندارد!
    پیام ٢
    هر بیمه نامه دارای تعهداتی است که در جدول تعهدات نوشته شده و آن در واقع، سقف تعهدات و پرداختهایی خواهد بود که نهایتا شرکت بیمه در زمان وقوع خسارت پرداخت میکند!
    پس در زمان تهیه بیمه نامه به جدول تعهدات با دقت نگاه کنید همچنین اگر شروطی برای پرداخت گذاشته شده را مطالعه نمائید!
    پیام ٣
    تفاوت بیمه گر و بیمه گزار چیست ؟
    بیمه گر : شرکتهای بیمه که مجوز صدور بیمه نامه را دارند ، واژه بیمه گر اشاره به شغل است مثل آهنگر – درودگر و …
    بیمه گزار: کسی که از شرکت بیمه ، بیمه نامه را می خرد و حق بیمه می پردازد ! به عنوان مثال کسی بیمه نامه مسولیت حرفه ای می خرد بیمه گزار می باشد.
    پیام۴
    یک قسمت مهم در بیمه نامه های مسولیت حرفه ای خطرها و یا حوادثی است که باید نام برده شود و به طور کاملشرح داده شود که جبران خسارت ناشی از وقوع کدام حوادث در تعهد شرکت بیمه است.
    به استثنائات در هر بیمه نامه توجه نمائید چون جبران بعضی از خسارات در تعهد بیمه نامه نیست و عدم اطلاع از آنها ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.
    پیام ۵
    همانطور که در پیام قبلی اشاره شد بیمه نامه ها دارای استثنائاتی هستند که بیمه گر از بابت آنها خسارتی پرداخت نمیکند ،اما بعضی استثنائات هست که شرکت بیمه با گرفتن حق بیمه اضافی آنها را پوشش میدهد مثل زلزله که البته در بیمه های مسئولیت گنجانده شده است یا مطالبات سایر سازمانها و ارگانها…
    پیام۶
    زمانی که حادثه ای در پروژه های تحت نظارت مهندس پیش آمد ضروری است که بیمه گزار یعنی مهندس ناظر تا پنج روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه به شرکت بیمه اطلاع دهد و تا ده روز هم فرصت دارد شرح حادثه -نام مصدومین و اگر خسارت مالی است مبلغ تقریبی خسارت را اعلام کند . پس همواره با پروژه های تحت نظارت خود ارتباط مستمر داشته باشید و از کارفرما بخواهید که اگر کارگری در کارگاه مصدوم شد و یا اتفاقی و حادثه ای رخ داد فورا به شما اطلاع دهد
    پیام ٧
    بیمه نامه ها و قراردادهای بیمه ای بر اساس اصل حسن نیت استوار است !یعنی چه ؟
    یعنی هریک از طرفین بایستی اطلاعات یا حقایق موثر و درست برای تصمیم طرف دیگر برای قبول یا رد قرارداد اظهار کند .قرارداد بیمه بر خلاف قراردادهای تجاری دیگر به اصل حسن نیت استوار است پس همانگونه که شرکت بیمه باید به صراحت مواردی را که پوشش میدهد اعلام کند ، بیمه گذار (مهندس) نیز باید اطلاعات دقیقی از خود بیان دارد.
    پیام ٨
    این جمله در زمان وقوع خسارت از سوی کارشناسان بیمه مکرر شنیده میشود ،” کارکرد بیمه در جبران مالی خسارت است و بیمه گذار نباید از بیمه کسب درامدی داشته باشد “، یعنی چه ؟
    طبق این اصل ، بیمه گذاری که زیان دیده ، از طریق بیمه باید در همان شرایط وضع مالی پیش از وقوع خسارت قرار گیرد نه بیشتر ! البته این فقط برای خسارات مالی است نه جانی ! چون با بیمه نمی توان عضو از دست رفته را باز گرداند یا شخص فوت شده را زنده نمود
    پیام ٩
    الحاقیه بیمه نامه چیست ؟ هر تغییری در بیمه نامه ، مانند افزایش یا کاهش تعهدات ،مبلغ بیمه نامه ، تغییر در حق بیمه یا هر تغییر دیگری که به درخواست بیمه گذار و با موافقت بیمه گر صورت گیرد ، با صدور الحاقیه انجام میشود . الحاقیه جزء لاینفک بیمه نامه است و به این دلیل صادر میشود که اینگونه تغییرات را نمیتوان در متن بیمه نامه اولیه اعمال کرد . مهندسان نیز در صورت تمایل به ایجاد تغییرات در بیمه نامه مسولیتشان میتوانند مراتب را به بیمه گر اعلام نمایند تا در صورت موافقت بیمه گر ، الحاقیه صادر شود.
    پیام۱۰
    در برخی بیمه نامه ها از جمله بیمه مسئولیت این امکان وجود دارد که حق بیمه بصورت اقساط هم پرداخت شود ، البته بیمه گر می تواند بابت هزینه های اداری برای جمع اوری اقساط بیمه نامه ، مبلغی رو به حق بیمه اصلی اضافه نماید ! پس کسانیکه برای پرداخت حق بیمه مشکل دارند میتوانند از شرایط اقساطی بیمه نامه ها استفاده کنند و از ابتدای صدور بیمه نامه تحت پوشش هستند حتی اگر هنوز اقساط باقیمانده داشته باشند.
    پیام ۱۱
    حوزه صلاحیت قضایی در بیمه نامه ها خصوصا بیمه های مسئولیت به چه معنی است ؟
    این میتواند یکی از شروط بیمه نامه ها خصوصا بیمه های مسولیت و یا مثلا بیمه بدنه اتومبیل باشد ، بدین معنی که چنانچه بیمه گر و بیمه گذار نتوانند به اختلاف خود پایان دهند ، دادگاه واقع در محل اقامت متهم دعوا ، مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به این اختلاف خواهد بود ! پس در بیمه نامه های مسولیت خود به این موضوع توجه کنید که در شرایط بیمه نامه گنجانده شده باشد.





    پیام ١٢
    در همه بیمه نامه ها بندی است که در آن به فرانشیز اشاره شده است ! فرانشیز در واقع همان سهم بیمه گذار ( یعنی مهندس ناظر ،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ،مجری …)است ،که جبران آن در تعهد بیمه گر نیست و باید توسط شما پرداخت شود ،این فرانشیز برای این در قرارداد گنجانده می شود که اولا بیمه گذار را ناگزیر به انجام مراقبت متعارف از مسئولیت و مال خود بنماید ، دوم اینکه بیمه گر را از هزینه های اداری مربوط به بررسی و پرداخت خسارت جزیی خلاص کند.پسدر زمان تهیه بیمه نامه به بند فرانشیز (جانی و مالی ) توجه نمائید.
    پیام ١٣
    در رابطه با بیمه های مسولیت حرفه ای ، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] محاسب و مجری می تواند مسئولیت خویش را نزد بیش از یک شرکت بیمه گر ، بیمه نماید ! اما این بدین معنی نیست که از دو بیمه گر می توان از بابت یک خسارت دو بار غرامت دریافت کرد ! زمانی می توان از هر دو بیمه گر استفاده نمود که مبلغ خسارت بیش از تعهدات یکی از بیمه نامه ها باشد و مابه التفاوت را می توان از بیمه گر دیگر ، دریافت کرد
    پیام ١۴
    چطور میتوان یک قرارداد بیمه را فسخ نمود ؟
    در بیشتر بیمه نامه ها ، بیمه گذار و بیمه گر حق فسخ قرارداد را دارند !توجه داشته باشید اگر بیمه گر قرارداد بیمه مسئولیت شما را فسخ کند (که البته بندرت اتفاق می افتد) باقیمانده حق بیمه را -متناسب با باقیمانده مدت بیمه به بیمه گذار پس خواهد داد اما اگر فسخ قرارداد به خواست بیمه گذار باشد ، حق بیمه برگشتی به نرخ حق بیمه کوتاه مدت محاسبه و پس داده خواهد شد .
    پس بیمه گذار ( شما) در هر زمان که بخواهید می توانید بیمه نامه را فسخ کنید اما توجه کنید در زمان انعقاد قرارداد بیمه، حق فسخ ،لحاظ شده باشد.
    پیام ۱۵
    در بیمه نامه های مسولیت حرفه ای مهندسان مربوط به شرکتهای حقوقی ، یکی از شرایط مهم در بیمه نامه ها ی مسولیت ذکر نام تمام کسانی است که پشت پروانه حقوقی اسامی اشان ذکر شده است ، در غیر اینصورت فقط از محل بیمه نامه به فردی که نامش بعنوان بیمه گذار قید شده خسارت پرداخت می شود.
    پیام١۶
    به خاطر تامین امنیت خاطر بیمه گذاران درباره توانایی مالی شرکتهای بیمه گر و پای بندی آنها به تعهداتشان در هر کشور یک سازمان دولتی بر فعالیت بیمه گران نظارت میکند ! در ایران این نظارت بر عهده بیمه مرکزی است . این نهاد نظارتی در شرایط اضطراری حق دخالت در امور شرکت بیمه و وضع شرایط ویژه در مورد نحوه فعالیت شرکتها را دارد . پس داشتن بیمه نامه برای هر قرار داد بیمه ای بسیار مهم است ، و اینکه گاهی اوقات شرکتها اقدام به قراردادهای گروهی و عدم ارائه بیمه نامه میکنند به دلیل گریز از پاسخگویی نیز می باشد.
    پیام ۱۷
    در رابطه با بیمه*های مسئولیت حرفه*ای یا بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان و بیمه اموال و اشخاص ثالث ، مجاور، ارائه اطلاعات و حقایق بیمه*ای بسیار مهم است و اظهار نکردن عمدی حقایق ، کتمان قلمداد گردیده و این باعث ابطال بیمه*نامه و عدم پرداخت خسارت می*شود ! قابل توجه است که در صورت شکایت به مراجع قضایی ، دادگاه رأی را به نفع شرکت بیمه صادر خواهد کرد!
    پیام ۱۸
    مهندس ناظر می*تواند مجری یک ساختمان هم باشد (البته طبق قانون نمی*تواند مجری و مهندس ناظر یک پروژه یکسان باشد)، و اگر بیمه*نامه مسئولیت حرفه*ای دارد ، این بدین معنا نیست که در صورت وقوع حادثه اگر در دادگاه به عنوان مجری محکوم شد می*تواند از بیمه*نامه*اش استفاده کند ! از بیمه*نامه مسئولیت حرفه*ای ناظر ، وقتی می*توان استفاده کرد که دادگاه مهندس را به عنوان ناظر محکوم کند و اگر به عنوان مجری ، مهندس را محکوم کند ، باید از بیمه*نامه مسئولیت مجری جبران خسارت گردد!
    پیام ۱۹
    در بین بیمه*های مسئولیت حرفه*ای برای مجریان و ناظران یک تفاوت عمده وجود دارد!
    بیمه مسئولیت حرفه*ای ناظر ،طراح و محاسب به صورت سالانه است اما برای مجریان موضوع شکل دیگری دارد بیمه مسئولیت مجری بر اساس خصوصیات وضعیت همان ساختمانی که مجری آن است تنظیم می*شود و این*طور نیست که [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] یک بیمه*نامه در سال تهیه کند و مسئولیتش در قبال هر تعداد “اجرا” پوشش داشته باشد!!

    پیام ۲۰
    در بیمه*نامه*های مسئولیت حرفه*ای ناظر یا مجریان ، همان طور که از نام آن برمی*آید فقط مسئولیت بیمه*گذار یعنی مهندس تحت پوشش است و اگر حادثه*ای برای شخص مهندس ناظر یا مجری اتفاق بیفتد و به جسم وی آسیبی وارد آید ، از محل این بیمه*نامه جبران خسارت نمی*شود!
    در پیام*های بعدی خواهم گفت چطور می*توان جان مهندس ناظر یا مجری را هم تحت پوشش هزینه*های پزشکی و یا دیه قرارداد!
    پیام ۲۱
    مهندس ناظر باید توجه داشته باشد که وقفه*ای بین بیمه*نامه*های مسئولیتش نیفتد ، چون زمان وقوع خسارت در بیمه*نامه*ها از جمله بیمه*های مسئولیت حرفه*ای بسیار مهم است .مهم نیست شما از چند سال از بیمه داشته*اید اگر زمان وقوع خسارت ، بیمه*نامه نداشته باشید خسارتی به شما پرداخت نخواهد شد ! پس زمان تمدید بیمه*نامه خود را جدی باید گرفت تا وقفه*ای بین آن نیفتد!
    پیام ۲۲
    سالانه تعدادی از مهندسان ناظر (معمار ،عمران،تأسیسات) دچار حادثه مثل افتادن از ارتفاع و تصادف با اجسام داخل کارگاه ، افتادن در چاله آسانسور می*شوند و گاه صدمات جبران*ناپذیرند و اغلب نیز پوشش بیمه*ای درستی همانند بیمه حوادث انفرادی ، برای جبران هزینه*ها و یا دیه ندارند!
    پس وقتی مهندس، ناظر یا مجری یک ساختمان می*شود علاوه بر اینکه کارفرما را ملزم به خرید بیمه*نامه مسئولیت کارفرما می*کند حتماً باید از او بخواهد که کلوز مربوط به جبران خسارت بدنی به شخص ناظر یا مجری را نیز خریداری کند که در زمان وقوع حادثه هزینه*های پزشکی یا دیه از محل آن پرداخت شود!
    البته همیشه تهیه بیمه*نامه حوادث انفرادی برای مهندسان و یا سایر اقشار و حرفه*ها توصیه می*شود!
    پیام ۲۳
    چرا بهتر است مهندسان بیمه حوادث داشته باشند ؟
    پوشش بیمه حوادث انفرادی یعنی هر حادثه*ای در طول ٢۴ ساعت اتفاق بیفتد ، در حین رفتن سر کار یا در منزل در حال استراحت ، در حال رانندگی ، در محل کار ، در سفر ،…. تا سقف تعیین*شده در بیمه*نامه هزینه*های پزشکی یا دیه پرداخت می*شود ! جالب توجه است این پوشش بیمه*ای فرانشیز ندارد و هزینه*ها بر اساس مدارک و فیش و فاکتورها پرداخت می*شود!
    پیام ۲۴
    برخی از مهندسان سؤال می*کنند که” کارفرما” در بیمه*نامه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان ، کلوز پوشش مسئولیت ناظر را خریداری کرده آیا باز هم لازم است که ما هم بیمه*نامه مسئولیت حرفه*ای خریداری کنیم ؟
    باید اطلاع داشته باشید کلوز مذبور در بیمه*نامه مسئولیت کارفرما ، فقط و فقط برای مدت زمان اجرای همان پروژه می*باشد و شامل سایر پروژه*ها که نمی*شود هیچ! بعد از اتمام پروژه نیز اگر حادثه*ای رخ دهد و دادگاه مهندس ناظر را مکلف به پرداخت خسارت نماید ، از این محل خسارتی جبران نمی*شود و ناظر باید از جیب خود خسارت را پرداخت نماید ! پس بیمه مسئولیت حرفه*ای را برای مهندسان ناظر ، محاسب و مجری باید جدی گرفت!
    پیام۲۵
    همواره نکته مهمی که ناظر باید مد نظر داشته باشد این است که ساختمانی را که نظارت می*کند دو نوع پوشش بیمه حتماً داشته باشد:
    ۱٫پوشش بیمه مسئولیت از بابت اموال و اشخاص ثالث
    ۲٫پوشش بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان و کارگران و اشخاص ثالث
    این پوشش*ها حتماً باید از سوی کارفرما تهیه شوند ، بعد از سوی ناظر اجازه شروع بکار صادر شود ، چه بسا اصرار ناظر بر داشتن این بیمه*نامه*ها در مرحله اول باعث نجات کارفرما در زمان وقوع خسارت می*شود و در مرحله بعد خلاصی و نجات مهندس ناظر ! چرا که خسارات از پوشش*های مذکور پرداخت می*شود و کمتر اتفاق می*افتد که کارگران در صورت دریافت دیه و هزینه*های پزشکی باز هم به دنبال شکایت از ناظر و … بیافتند!
    در پیام*های بعدی به تفصیل این پوشش*ها شرح داده خواهد شد!!!
    پیام ۲۶
    همیشه به نام بیمه*نامه*هایی که می*شنوید توجه کنید ، بیمه*نامه*های مسئولیت یا حرفه*ای هستند مثلاً برای پزشکان ، مهندسان ، معماران ، مکانیک*ها ، نگهبانان و… و یا بیمه مسئولیت کارفرمایان در قبال کارکنان و کارگران
    در بیمه*نامه*های مسئولیت کارفرما ، کلوزی هست که در آن پرسیده شده محدوده مکانی مورد بیمه را مشخص نماید.
    به خاطر داشته باشید به کارفرما تاکید کنید در این کلوز ، گزینه “سایر مکان*های وابسته به کارگاه” خریداری شود ، چون اگر خسارتی خارج از ساعت کاری پیش آید بیمه از پرداخت خسارت امتناع خواهد کرد!
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!
    پیام ۲۷
    توجه داشته باشید طبق ماده ۶۶ تأمین اجتماعی چنانچه کارگری در حین کار فوت نماید یا دچار نقص عضو یا از کارافتادگی دائم شود ، “کارفرما” مکلف است مستمری ده ساله این کارگر را یک جا در وجه تأمین اجتماعی واریز نماید!
    و این، علاوه بر پرداخت دیه*ای هست که کارفرما قبلاً به خانواده متوفی داده است ! و اغلب کارفرمایان فکر می*کنند که کارشان با پرداخت دیه با خانواده کارگر فوت*شده یا از کارافتاده دیگر تمام شده است که چنین نیست ! پس لازم است کارفرما در زمان خریدن بیمه*نامه*اش حتماً کلوز “مطالبات تأمین اجتماعی یا سایر ارگان*ها ” را خریداری نماید.
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!
    پیام۲۸
    از آنجایی که هر شخصی اعم از کارگران و کارکنان و یا هر شخص دیگری وارد پروژه ساختمانی شود مسئولیت جانش با کارفرماست ، پس بهتر است کارفرما را در زمان خریدن بیمه*نامه کارفرما در مقابل کارکنان راهنمایی کنید که حتماً کلوز پوشش “جبران خسارت وارده به اشخاص ثالث ” ر ا خریداری نماید ! اشخاص ثالث یعنی همسایه ، رهگذران ، مشتری خرید آپارتمان ، پیمانکارانی که تازه برای بازدید و نرخ دادن آمده*اند ، یا حتی یک معتاد بخت*برگشته که برای مصرف مواد دزدکی وارد کارگاه ساختمانی شده ، و یا حتی دزد که برای دزدی وارد کارگاه شده ، یا دوست و آشنای کارفرما برای بازدید ، و خلاصه هر شخصی که جزو کارگران نیست شخص ثالث محسوب می*شود!!
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!
    پیام ۲۹
    گاهی رسیدگی به پرونده*های شکایت کارگران از کارفرمایان یا روند درمان بیش از یک سال طول می*کشد و مبلغ دیه فرق می*کند و چون حادثه در زمان نرخ دیه قبلی رخ داده شرکت*های بیمه دیه سال قبل را پرداخت می*کنند ، به خاطر همین کارفرمایان را راهنمایی کنید در بیمه*نامه*های مسئولیت کارفرما، کلوز پرداخت مابه*التفاوت افزایش دیه را نیز خریداری کنند!!
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!
    پیام ۳۰
    در بیمه*نامه*های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ، کلوزی گنجانده*شده مبنی بر اینکه خسارت*هایی که با نوع فعالیت بیمه*گذار (کارفرما) ارتباطی ندارد اما باعث مصدوم شدن کارگران و کارکنان می*شود مثل ورود کامیون گذری و تصادف با اتاقک استراحت کارگران ! یا مثلاً اتصال کابل*های برق شهری و برق*گرفتگی کارگران ، را پوشش می*دهد ! یا مثلاً مسمومیت کارگران به خاطر مصرف خوراک آلوده کارفرما با خریداری این کلوز می*تواند دیه کارگران را از این محل پرداخت کند !
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!
    پیام ۳۱
    توجه داشته باشید بر خلاف بیمه*های مسئولیت حرفه*ای که سالانه صادر می*شوند ، بیمه مسئولیت کارفرما می*توانند سه ماهه – یک ماهه یا شش ماهه باشد ، پس اگر با کارفرمای بد قلقی مواجه شدید که از بی*پولی شکایت می*کند ، به او اطلاع دهید که می*تواند مدت زمان کوتاه*تری را انتخاب کند که بیمه*نامه*اش ارزان تر تمام شود ! البته در این صورت باید ناظر تاریخ دقیق بیمه*نامه را بداند تا قبل از انقضاء تاریخ بیمه*نامه ، کارفرما را برای تمدید بیمه*نامه*اش یادآوری و ملزم نماید!
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!!!
    پیام ۳۲
    بدانیم که بیمه*نامه کارفرما در مقابل کارکنان ٢ مشخصه دارد :
    ۱٫این بیمه*نامه فقط خسارات بدنی را پوشش می*دهد و شامل خسارات مالی نمی*شود
    ۲٫این بیمه*نامه فقط برای جبران خسارت به گروهی معین ( کارگران و کارمندان ) کاربرد دارد و بر اساس آن طراحی شده است!!
    پس کارفرماها را برای شناخت بهتر بیمه*نامه راهنمایی کنید چرا که با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان وقوع خسارت ،برای ناظر راحت تر خواهد بود!!
    پیام ۳۳
    همان طور که همه می*دانیم بخش اعظمی از نیروی کار در صنعت ساختمان را کارگران اتباع خارجی (افغانی ، پاکستانی ) تشکیل می*دهند ! تکلیف ایشان در زمان وقوع خسارت چیست ؟
    چنانچه کارت شناسایی و اجازه اقامت داشته باشند ، همچون کارگران ایرانی ، شرکت*های بیمه خسارتشان را پرداخت می*کنند اما اگر نداشته باشند طبق دستور بیمه مرکزی ،شرکت*های بیمه از پرداخت خسارت سر باز می*زنند و هم کارفرما و هم مهندس ناظر سهمشان را برای پرداخت دیه باید از جیبشان پرداخت کنند ! البته اگر به عنوان شخص ثالث باشند و کارگر نباشند ، شرکت*های بیمه خسارت و دیه را پرداخت می*کنند چون شخص ثالث از این قانون و دستور بیمه مرکزی استثناء است!
    پس ترجیحاً باید کارگران اتباع خارجی را تشویق به گرفتن کارت شناسایی و اجازه کارکرد و یا به کارفرما هشدار جدی در این مورد داد چون نهایتاً عدم توجه به این موضوع گریبان گیر مهندس ناظر هم خواهد شد
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!!!
    پیام۳۴
    بیمه*های مسئولیت کارفرما در مقابل کارگران بر اساس جبران خسارت است ! یعنی چه ؟
    اگر فردی در اثر تقصیر و غفلت کارفرمایش متحمل خسارت بدنی شود حق جبران خسارت را دارد مانند جبران هر هزینه*ای که متحمل شده ، از دست دادن درآمدش و…..،مجموع این اقلام رقمی است که کارفرما در مقابل آن مسئول است و این مسئولیتی است که وی در مقابل آن باید بیمه باشد.
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان خسارت برای ناظر بسیار راحت تر خواهد بود!!!
    پیام ۳۵
    بعضی*ها می*پرسند چرا بعضی شرکت*ها ، بیمه*نامه مسئولیت کارفرما در مقابل کارگران را با نرخ*های متفاوت و بعضاً با اختلاف زیاد از همدیگر ارائه می*دهند ؟
    چون برخی با محدود کردن بیمه مسئولیت کارفرمایان ریسک را پایین می*آورند یعنی تعریف کار وظایف شغلی کارکنان را محدود می*کنند یا خسارت برای پرداخت برخی کارهای معین را مستثنی می*کنند یا خسارت ناشی از کار در برخی شرایط را مستثنی می*کنند!
    با آگاهی دادن به کارفرما ، درایت بیشتری در کارگاه ساختمانی تحت نظارت خود بکار می*برید!!!
    پیام ۳۶
    بسیاری می*پرسند که چه هزینه*ها و مخارجی تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرمایان در مقابل کارگران است ؟
    در ایران پاسخ این است : فقط هزینه*های مدعی (یعنی هزینه*های پزشکی و دیه و غرامت از کارافتادگی)
    با آگاهی دادن به کارفرما ، شرایط در زمان وقوع خسارت برای ناظران بهتر خواهد بود!!
    پیام ۳۷
    با توجه به اینکه کارفرمای ساختمان در حال ساخت در مقابل املاک مجاور و حتی اموال و جان افراد که از کنار پروژه ساختمانی هم رد می*شوند مسئول است ، لذا حتماً قبل از شروع عملیات تخریب یا گودبرداری مالک را توصیه اکید برای تهیه این بیمه*نامه که به نام بیمه*نامه اموال مجاور معروف است نمایید ، این بیمه*نامه برای پروژه*هایی که گودبرداری با عمق بیشتر از ٢ متر بسیار حیاتی و مهم است.
    در این بیمه*نامه، کارشناس شرکت بیمه، که وی نیز مهندس عمران می*باشد ، برای پایدارسازی گود توصیه*هایی می*کند حتماً با او در ارتباط باشید چون در زمان وقوع خسارت و ریزش گود پرداخت خسارت ارتباط مستقیم با نظرات وی و توصیه*هایش دارد.
    با آگاهی دادن به کارفرما ، می*توان جلوی بروز خسارات را گرفت یا راهی برای جبران آن یافت!!!
    پیام ۳۸
    در بیمه*نامه*های مسئولیت مدنی،” کارفرما در مقابل اموال و اشخاص ثالث”، که در بعضی شرکت*ها به بیمه*نامه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی هم معرفی می*شوند ، قبل از صدور باید کارفرما یک فرم پیشنهاد ر ا پر کند که در یکی از بندهای آن سؤالاتی راجع به مشخصات ملک ، اموال مجاور ، ساکنین و اشخاص ثالث پرسیده می*شود همچنین راجع به ماشین*آلات و دستگاه*هایی که در پروژه مورد استفاده قرار سؤال شده در بسیاری موارد کارفرماها در پر کردن این فرم دقت لازم را به خرج نمی*دهند ! گرچه نهایتاً کارشناس بیمه در محل حاضر می*شود و ملک*های مجاور را ارزیابی و بررسی می*کند و در یک بررسی کلی اگر ماشین*آلات و تجهیزاتی ببیند یادداشت می*کند اما بهتر است اگر در گودبرداری از ماشین*آلات خاصی استفاده می*شود ، یا جرثقیل استفاده می*شود حتماً در فرم پیشنهاد نوشته شود تا اگر خسارتی از بابت این*ها به جان و مال اشخاص ثالث وارد آمد از این بیمه*نامه جبران شود!
    مثلاً در چندین مورد که جرثقیل سقوط کردند اگر کارفرما این بیمه*نامه را می*داشت و البته نام جرثقیل را نیز در فرم پیشنهادش ذکر کرده بود، خسارت وارده به جان یا مال اشخاص ثالث یا املاک مجاور، پرداخت می*شد!
    پس نسبت به بیمه*نامه*هایی که کارفرما تهیه می*کند حساس باشیم!
    پیام ۳۹
    همان طور که در پیام*های قبلی گفته شد، در بیمه*های، “مسئولیت کارفرما در مقابل اموال و اشخاص ثالث” ، ابتدا کارشناس شرکت بیمه که خود نیز مهندس عمران می*باشد برای بازدید از ملک و ارزیابی محل ملک اقدام می*کند و موارد ذیل را در نوشتن گزارش کارشناسی مد نظر قرار می*دهد:
    ۱٫نوع خاک منطقه
    ۲٫وضعیت ساختمان*های مجاور ( کهنه یا نو ساز بودن آن*ها)
    ۳٫اینکه املاک مجاور زیرزمین دارند یا خیر
    ۴٫توجه به عرض معبر و شلوغی یا خلوت بودن آن
    ۵٫اینکه ملک بر اصلی قرارگرفته یا فرعی
    ۶٫اینکه ملک مورد نظر طبق پروانه صادره دارای چند متر گودبرداری می*باشد.
    بر اساس این اطلاعات است که وی به شرکت بیمه اعلام می*کند که این ملک تحت پوشش قرار بگیرد یا خیر و اینکه حق بیمه با چه نرخی اعلام گردد!
    علت اینکه حق بیمه*ها در این نوع بیمه*نامه باهم فرق می*کنند این است ! املاکی که در منطقه*ای با خاک سفت و مناسب واقع*شده*اند یا همسایگان آن*ها ساختمان*های نو ساز هستند به مراتب حق بیمه*هایشان کمتر است نسبت به املاکی که این شرایط را ندارند!
    البته در مواردی که وضعیت خاک یا املاک مجاور این ملک وضعیت بحرانی داشته باشند کارشناس بیمه به شرکت بیمه توصیه می*کند که این پیشنهاد بیمه*نامه را نپذیرد چون از ریسک بسیار بالا و قطعی برخوردار است ! و یا حق بیمه را با نرخ بالاتری اعلام کند!
    همچون ملکی در منطقه شهران (غرب تهران)
    که خاک بسیار سست بود و عمق گودبرداری نیز بیش از ۶ متر بود
    با آگاهی نسبت به وظایف و اختیاراتمان حرکت کنیم!
    پیام۴۰

    با توجه به اینکه جاری شدن اعتبار بیمه*نامه*ها با پرداخت به موقع حق بیمه میسر می*شود( طبق ماده یک قانون بیمه ) ، پس بسیار لازم است در بیمه*نامه*های “مسئولیت [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در مقابل اموال و اشخاص ثالث “، بعد از بازدید کارشناس شرکت بیمه و تأیید وی مبنی بر صدور بیمه*نامه ، کارفرما حداکثر ظرف ٢۴ ساعت باید حق بیمه را واریز نماید وگرنه صدور بیمه*نامه به بازدید مجدد کارشناس موکول می*شود ! متأسفانه کارفرماهای بسیاری دیده*ام که موضوع پرداخت حق بیمه را در زمان مقرر جدی نمی*گیرند و از قضا حادثه*ای رخ داده که هم خود را به دردسر انداخته*اند و هم پای ناظر نیز برای جبران خسارت به ماجرا باز شده است!
    پس فراموش نکنیم هر چیزی که به پروژه مربوط است به ناظر هم مربوط است و او را درگیر می*کند حتی دیر پرداخت کردن حق بیمه از سوی کارفرما!!!

    پیام۴۱
    در پروژه*های بزرگ عمرانی که پیمانکاران ماشین*آلات و دستگاه*های حفاری و نیلینگ دارند ، بسیار مهم است که قبل از شروع بکار بیمه*نامه” تمام خطر پیمانکاران ” برای پروژه تهیه کنند!
    این بیمه*نامه چند ویژگی خاص و مهم دارد که در این پیام و پیام*های بعدی به آن اشاره می*شود.
    در این پوشش بیمه*ای چنانچه اتفاقی برای ماشین*آلات بیفتد مثلاً سقوط کنند یا زیر آوار خاک بمانند یا وسیله*ای دیگر باعث اسقاط شدن یا خرابی آن*ها بشود تحت پوشش است و خسارت جبران می*شود!
    عموماً پیمانکاران بعد از اسقاط شدن و از بین رفتن ماشین*آلاتشان به فکر سرمایه*شان می*افتند که دیگر دیر است!پس اولین ویژگی این بیمه*نامه تحت پوشش قرار گرفتن ماشین*آلات و تجهیزات عمرانی است!


    منبع: سایت همیار ناظر
    4 کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده اند: adel2865,mehrdad52,oossa,SIAMAK-TORKASHVAN7
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    8
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    164
    مراحل و مدارک لازم جهت خرید بیمه بدنه
    تا الان درباره [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و مراکز خرید آن صحبت کردیم. لازم است بدانید که اولین قدم برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] بازدید آن است. خودرو شما می بایست توسط کارشناس بیمه بازدید سلامت آن و تایید شود. بسیاری از شعب و نمایندگان شرکت های بیمه از شما می خواهند که برای بازدید حضوری به واحد صدور مراجعه نمایید که خوب زمان بر است. بیمی لایک این امکان را فراهم آورده است که بازید خودرو در محل مورد نظر انجام گیرد؛ لذا نیازی به مراجعه حضوری نیست.برای صدور بیمه بدنه علاوه بر فرم تایید سلامت خودرو نیازمند سند کمپانی و کارت ماشین (در صورتی که هنوز صادر نشده باشد کارت سبز) است. تاریخ تحویل روی سند کارخانه نشان دهنده صفر بودن خودرو از نظر شرکت های صنعت بیمه است.نکاتی درباره [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    • تعهدات بیمه بدنه از ساعت 24 همان روز شروع می شود و بمدت یکسال معتبر میباشد.
    • امکان خرید بیمه نامه به صورت کوتاه مدت (3 ماهه، 4 ماهه و 6 ماهه) نیز وجود دارد.
    • درصورت بروز خسارت می بایست حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری اعلام خسارت نمایید.
    • بازدید سلامت معمولا حداکثر 24 ساعت اعتبار دارد. در صورتی که صدور بیمه نامه به هر دلیلی به تعویق افتد، بازدید صورت گرفته باطل و بازدید مجدد باید صورت پذیرد.خطرات تحت پوشش بیمه بدنهپوشش های بیمه بدنه به دو دسته پوشش های اصلی و پوشش های اضافی تقسیم میشوند. پوشش های اصلی، خطراتی است که در حالت عادی تحت پوشش بیمه بدنه است که به آن پوشش پایه نیز می*گویند. شرکت های بیمه در کنار پوشش های اصلی خطرات دیگری را نیز تحت پوشش قرار می دهند که بیمه گذار بر اساس نیاز خود و با پرداخت حق بیمه بیشتر می تواند آن را خریداری نماید، این پوشش ها را پوشش اضافی می گویند.


  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۴۰۰
    عنوان کاربر
    کاربر اخراجی
    محل سکونت
    Forex scanner app
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    ForexQuiz
    نام دانشگاه
    ForexQuiz
    پایه نظام مهندسي
    86685194357
    نوشته ها
    16
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    0

    Best forex charts online

    Forex mt5. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 08:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو