همان طور که می دانید قطار از جمله وسیله های نقلیه سنگین می باشد که برای مسافرت های درون شهری و برون شهری مورد استفاده قرار می گیرد. سفر در قطار های شهری و یا همان مترو ها به صورت کوتاه مدت انجام می شود و در قطار های بیرون شهری مدت زمان طولانی تری را شامل می شود. به همین دلایل می باشد که باید مسافران در طول این بازه ی زمانی از رفاه و آسایش بالایی برخوردار باشند، تجهیزات کافی موجود بوده و محیط زیبایی خاص خود را دارا باشد. از این رو می باشد که تولید پروفیل آلومینیوم به کار رفته در ساخت انواع واگن ها باید به صورت تخصصی انجام شود و در انواع مقطع ها و بر اساس نیاز هایی که مشتریان دارند اقدام به قطعه سازی آن ها شود.

دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت واگن قطار

این فلز به دلیل این که دارای خاصیت منحصر به فرد و خوب اکسترود شدن می باشد توانایی این را دارد که به پروفیل ها و زوار های بسیار ظریف و محکم تبدیل شود و این ویژگی سبب می شود که نقش بسیار مهمی را برای انجام امور تزییناتی در خودرو های ریلی و غیر ریلی داشته باشد. تمامی این موارد سبب شده است که این فلز گران بها جذابیتی به صورت همه گیر پیدا کند و هر روزه طرفداران بیشتری را برای استفاده به سمت خود جذب کند.

یک واگن قطار باید چه ویژگی هایی داشته باشد

واگن قطار باید در برابر زنگ زدگی کاملا مقاوم باشد و بتوان از آن در نقاط پر فرسایش استفاده کرده و کاربرد عمری و به صورت طولانی مدت داشته باشد. به همین دلیل می باشد که برای ساخت واگن هایی که برای حمل بار یا حمل مسافر هستند، ساخت انواع لوکوموتیو ها، کار های تزییناتی در درون مترو و ترن ها از فلز آلومینیوم استفاده می شود زیرا که تمامی این مزایا و ویژگی ها را دارد.