معرفی پوشش نانو نما (آبگریز کننده نانو)

امروزه موضوع آبگریز کردن نمای ساختمان اهمیت زیادی پیدا کرده است، چرا ؟ همانطور که میدانید نماهای زیبای ساختمان های گوناگون از مصالح مختلفی ساخته می شوند، این مصالح اغلب اوقات در برابر عوامل مختلفی چون آب، باد، ضربه دچار تخریب می شوند اما عامل آب بسیار تاثیر گذار تر از سایر موارد خواهد بود.



[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]




اهمیت بکارگیری نانو سنگ نمای ساختمان

وقتی نمای ساختمان، آب در حین بارش را جذب می کند دچار صدمات جبران ناپذیری می شود، پس با وجود این مشکل باید به فکر استفاده از آبگریز کننده نما ی ساختمان ها باشیم. باید بگوییم در شهر های بزرگی چون تهران، اصفهان آلودگی هوا زیاد است و ترکیب این هوای آلوده با آب به راحتی نمای ساختمان را تخریب می کند.

اگر سرعت بارش را 32 کیلومتر بر ساعت فرض کنیم، در مدت سه ساعت بارش نمای ساختمان در حدود 5 لیتر آب را به خود جذب می کند. توجه داشته باشید که اگر بارندگی برای مدت طولانی تری ادامه پیدا کند می تواند اثرات مخرب و بیشتری را به دنبال خود داشته باشد. اگر ساختمان ها عایقی از پوشش نانو نمای ساختمان داشته باشند، عمر مفید مصالح نمای ساختمان بسیار بیشتر خواهد شد. پس اینجاست که اهمیت موضوع بیشتر معلوم می شود. گاهی این صدمات را در ظاهر ساختمان ها به خوبی مشاهده کرده اید مثلا ممکن است آثار شوره زدگی، کپک زدگی، پوسته پوسته شدن مصالح، زود به زود کثیف شدن دیوارهای نما و ... را دیده باشید، که همگی در اثر نفوذ آب به مصالح نمای ساختمان ها ایجاد شده اند.


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


نحوه عملکرد پوشش نانو نما (آبگریز کننده) سهند شیمی



لایه ی نانو سنگ نمای ( آبگریز کننده نما) ساختمان به خوبی نما را در مقابل نفوذ آب باران اسیدی محافظت می کند این کار موجب می شود که زیبایی و جلوه ی نمای ساختمان همواره حفظ شود. همانطور که از اسمش پیداست این مواد خاصیت ضد آب دارد و به خوبی سطوح بتنی، آجری و سنگی را ضد آب می کند. نانو سنگ نمای ساختمان از یک نوع ماده ی شیمیایی بر پایه سیلیکون ساخته می شود.



مواد سیلیکونی دارای ویژگی های مناسبی اند که می توانند بازدهی کار را به خوبی افزایش دهند. مقاومتی که مواد آبگریز کننده نما ساختمان به نمای بنا می دهد غیر قابل انکار است، این مواد نه تنها از موم ها بلکه از روغنهای سیلیکونی، نوع خاصی از پلی سیلوکسان ها و رزین های سیلیکونی ساخته می شوند.


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



پوشش نانو (آبگریز نما) ساختمان چگونه حالت ضد آب را ایجاد می کند؟


مویینگی عاملی است که به جذب آب سطوح متخلخل کمک می کند. وقتی سطح جامد توسط آب یا هر نوع مایع دیگر خیس می شود، مایع سطح ویژه خود را بالا برده و روی سطح جامد پخش می شود.
انرژی سطحی جامد درجهت کاهش سطح تماس عمل می کند و با این افزایش سطح در تضاد قرار دارد. حال چگونه از خیس شدن سطوح مصالح به کار رفته در نمای ساختمان جلوگیری کنیم؟ برای انجام این کار باید مویینگی های نما را با آبگریز نمای ساختمان پوشش دهیم.



[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



سیلیکون و موم های پارافینی به کار رفته در آبگریز کننده نما می تواند از پس این کار بر بیایند. کشش سطحی پایین این نوع مواد موجب می شود که روی سطوح مویینگی عایقی ایجاد شود و از ورود مولکولهای آب به درون حفره ها جلوگیری شود. این مواد سیلیکون دار دیواره حفرات را بدون مسدود کردن و یا پر کردن عایق می کند. وقتی از آّبگریز نمای ساختمان استفاده می شود چسبندگی لایه دوم به طور چشمگیری کم می شود.


منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]