کف سازی صنعتی یکی از موضوعات مهمی است که در این مطلب قصد داریم تا به آن بپردازیم. کف سازی صنعتی دارای چند مدل مختلف است و ویژگی های متفاوتی نیز دارد که هرکدام از آن ها منحصر به یک نوع هستند. برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر با انواع کف سازی صنعتی به ادامه مطلب توجه فرمایید.
انواع کف سازی صنعتی

به طور کلی کف سازی صنعتی به چند منظور انجام می شود. این موارد و اهداف شامل مواردی همچون مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر ساییدگی و خراش، مقاومت در برابر فشار و وزن های سنگین، سهولت در تعمیر و نگهداری آن ها و...می شود. فرص کنید که یک شرکت و یا یک مهندس ساختمان بخواهد هنجار شکنی کند و از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] در سازه ای که تولید کرده است، استفاده نکند؛ در این صورت پس از گذشت هر سال، بایستی میلیون ها تومان را صرف تعمیر ساختمان کنند.
اگر بخواهیم انواع کف سازی صنعتی را طبقه و دسته بندی کنیم باید بدانیم که کفپوش های صنعتی به دو گروه کفپوش های پایه پلیمری و کفپوش های پایه سیمانی طبقه بندی می گردند.
کفپوش های پایه سیمانی

این نوع از کفپوش ها که برای کف سازی صنعتی در ابعاد بسیار زیاد استفاده می شوند شامل چند مدل هستند و مهم ترین و محبوب ترین مدل این نوع از کفپوش ها مربوط به بتن سخت است. بتن سخت در واقع یک لایه نازک بتنی فرمولاسیون شده بوسیله نوع خاصی از سنگدانه های خالص معدنی به همراه سیمان و سایر افزودنیهای مجاز بتن به قطر چند سانتی متر است که بر روی یک زیرسازی بتنی قرار می گیرد.
این نوع از کفپوش غالبا برای مواردی مناسب است که میزان رفت و آمد بر روی آن ها زیاد است، اما نیاز چندانی به شستشوی روزانه این سطوح وجود ندارد.
معمولا اگر سطحی که برای کف سازی مورد نیاز است همچون پارکینگ های طبقاتی، باندهای فرودگاه، سوله های زنجیره ای و...باشد، توصیه می شود که از کفپوش هایی با پایه سیمانی استفاده شود، زیرا هم تعمیر و نگهداری آن ها ساده تر است و هم آن که نسبت به کفپوش هایی با پایه پلیمری بسیار کم هزینه تر هستند.
کفپوش های پایه پلیمری

کفپوش های پایه پلیمری نیز چند دسته مختلف دارند. دو مورد از این دسته بندی ها شامل کفپوش های پلی یورتان و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] می شوند که هر دوی آن ها دارای پایه و اساس پلیمری هستند. از جمله مهم ترین ویژگی های کفپوش های پلیمری می توان به یک تکه و یکدست بودن کفپوش و کف سازی صنعتی اشاره کرد. این یکدست بودن کف سازی می تواند از نفوذ قارچ، باکتری و...به سطوح زیرین ممانعت به عمل آورد. چنین مواردی بیشتر در صنایعی که دائما دارای رطوبت هستند بیشتر به چشم می آید.
در ادامه بیشتر به ویژگی های این دو نوع کفپوش با پایه پلیمری اشاره خواهیم کرد.

  • کفپوش های پلیمری ضخامت های متععدی دارند که از 2 میلی متر شروع شده و تا یک سانت و نیم ادامه پیدا می کند.
  • نرم بودن سطوح پلیمری ایجاد شده که در طی کف سازی صنعتی بروز پیدا می کند، باعث می شود تا این سطوح در برابر خراش یا هر گونه بریدگی مقاوم شوند.
  • تنوعی که کفپوش های پایه پلیمری در طرح و رنگ دارند باعث می شود تا بتوان از این نوع کفپوش ها در تمامی موارد استفاده است.
  • کفپوش های پلیمری اپوکسی نسبت به کفپوش های پلی یورتان پلیمری، سخت تر بوده و مقاومت بیشتری را از خودشان نشان می دهند، پس کاملا طبیعی است که در مسیرهای پر تردد از این نوع کفپوش بیشتر استفاده شود.

سخن پایانی

انواع کفپوش هایی که برای کف سازی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی کردیم. همان طور که متوجه شدید هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مختص به خود هستند. که باعث می شود تا برای استفاده در یک مکان خاص مناسب در نظر گرفته شوند.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]